start/stop systeem

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
Gebruikersavatar
Sébastien
MINI-aholic
Berichten: 440
Lid geworden op: 19 Feb 2010
Locatie: Wetteren

Berichtdoor Sébastien » Vr Mei 21, 2010 10:32

mikevi schreef:Voor zover ik er informatie heb over opgezocht stopt hij niet bij gebruik van airco,verwarming,te koud buiten,koude motor,te weinig voltage. De cpu van een mini zal altijd proberen om de batterij op te laden bij het afremmen van de wagen. Nu denk ik dat ze een veilige marge hebben ingebouwd om te voorkomen dat je aan het licht je motor niet meer gestart krijgt. Dus bij veel start/stop zal de motor blijven draaien na een tijd.
Ik maak me er geen zorgen in,soms start de motor vanzelf,zolang hij rijd is het voor mij allang goed :D


Ja dat hij vanzelf start heb ik ook al gehad. Moest eens wachten voor een wielerwedstrijd en start/stop sloeg aan... Na ff sprong mijn motor plots weer aan, kdenk da er een tijdsmarge op zit ook, da hij gwn na een bepaalde tijd weer aanspringt :-D.

Gebruikersavatar
Edjo
MINI2 - Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 Feb 2011

Berichtdoor Edjo » Zo Feb 06, 2011 20:08

Ik rij met een mini cooper D Bj 2007 , generatie 3 , het start stop systeem werkt bij mij niet meer sinds de laatste beurt bij de dealer .
Ik krijg mijn auto trouwens altijd slechter terug van de dealer dan bij het binnengaan , soit

Nu slaat de motor telkenmaal af zoals het hoort maar start altijd meteen weer na 1 seconde. Niet echt energiezuinig lijkt me. Kan dit systeem ergens gereset worden ?

gr

ed

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Ma Feb 07, 2011 8:17

Even bij de dealer langsgaan en probleem uitleggen! Er zijn nog al wel CooperD die dit al eens voor gehad hebben

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Ma Feb 07, 2011 9:29

Ik heb dat ook voor gehad en toen hebben ze bij mij de batterij vervangen.
Blijkbaar iets met slechte spanning. Sindsdien alles ok.

Dus best zoals hierboven gezegd, even opnieuw langs de dealer. (jammer genoeg)

Gebruikersavatar
crossbytje
MINI Regular
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 Okt 2007
Locatie: Kortrijk

Berichtdoor crossbytje » Di Aug 21, 2012 18:10

Mijn cooper D start ook weer automatisch na amper 10 seconden. Vermoed ook dat het de spanning van de batterij zal zijn.

Dat zal wel niet onder de garantie vallen zeker?

Gebruikersavatar
rikkie
MINI-aholic
Berichten: 780
Lid geworden op: 08 Jan 2006
Locatie: OLEN

Berichtdoor rikkie » Do Aug 23, 2012 20:58

Stafke schreef:ik vind het maar een ellendig gedoe dat start-stop dingens.
Schakel dat meestal uit.
Vooral bij sportief rijgedrag, vind het maar niks als ik plots moet stoppen om gelijk welke reden ( lichten, fille, ...... ) en dan slaat de motor uit terwijl de turbo nog aan het uitdraaien was.
Na tot stilstand komen laat ik de motor toch altijd nog een 20 tal sec draaien alvorens uit te schakelen.

Een turbo heeft nu eenmaal smering nodig, en bij uitschakelen van de motor stopt die smering.
Als dan de turbo nog aan het draaien was .... kan er verhitting optreden met gevolgen vandien. ( zo snel gebeurd dat wel nog niet, maar beter voorkomen .... )

En bij stadsgebruik is het nog vervelender, telkens weer uitschakelen, starten - uitschakelen- starten .... gezond kan dit toch niet zijn ?

De enigste reden van het bestaan start-stop functie is om bij gemiddeld gebruik de co2 uitstoot zo minimaal mogelijk te houden.


Bij de nieuwe blijft de turbo coling /smering krijgen
pomp blijft draaien ook na afschakelen motor (alle bij onze roadster is dat toch zo)


Terug naar “Problemen en fouten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten