Turbo/Wastegate probleem?

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
Gebruikersavatar
Musti
MINI-aholic
Berichten: 598
Lid geworden op: 20 Jul 2008
Locatie: Kruishoutem

Turbo/Wastegate probleem?

Berichtdoor Musti » Di Feb 01, 2011 19:52

De laatste maand, en vooral laatste weken heb ik het gevoel dat er een probleempje is met de motor.
Als ik accelereer dan doet de wagen er 1sec (in het slechtste geval 2sec) over vooraleer te reageren.
Ik heb een vermoeden dat het de gate van de turbo is die nog openstaat (na navraag zeiden ze in de garage dat dit normaal is :shock: ) en zo geen druk heb
Heb het verder getest en heb dit alleen voor als hij kou staat :!: :?:


Het is de eerste keer na 2 jaar dat ik zoiets meemaak..
Is dit normaal? en zoniet gaat het softwarematig kunnen verholpen worden of is het van den eerste keer ne nieuwe turbo?

Gebruikersavatar
Musti
MINI-aholic
Berichten: 598
Lid geworden op: 20 Jul 2008
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor Musti » Zo Feb 06, 2011 23:59

nvm, problem solved :)

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Ma Feb 07, 2011 9:04

en .... ?

Gebruikersavatar
Musti
MINI-aholic
Berichten: 598
Lid geworden op: 20 Jul 2008
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor Musti » Wo Mar 09, 2011 17:40

wel..ik dacht even dat ik er gewoon vanaf was en het probleem vanzelf opgelost was..
Tot een week geleden..weeral hetzelfde
Vandaag aan de computer gelegen en blijkbaar was het een softwarematig probleem van de turbodruk die wegviel

Gebruikersavatar
Musti
MINI-aholic
Berichten: 598
Lid geworden op: 20 Jul 2008
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor Musti » Ma Mei 16, 2011 22:59

nog efkes een korte update..
was dit vergeten posten. Probleem was dus gefixed met een software update en een andere brandstoffilter..

Paar weken erna de zomervelgen erop gestoken (18" x 8j)
Blijkt nu dat die complicaties geeft tov de software en hij deze bandenmaat niet herkend en daardoor wat vermogen verliest..
Wel raar want vorig jaar nooit last an gehad #-o #-o
Nuja de MINI heeft op de bank gestaan, en is getest geweest en is weldegelijk oorzaak door velgenmaat (+ nog eens bevestigd door MINI expert)

Iemand die hier nog van gehoord heeft of ervaring mee en eventueel een oplossing voor te bieden heeft?

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Ma Mei 16, 2011 23:23

Software heeft niets te maken met velgenmaat, software kan trouwens de velgenmaat niet herkennen. Software kan enkel via de abs sensoren rekening houden met wielsnelheid afhankelijk van bandenmaat, maar een 225/35/18 komt kwa omtrek overeen met de standaard 205/45/17, dus dan zouden alle anderen die een 215/35/18 gemonteerd hebben zeker problemen moeten hebben, want die wielsnelheid wijkt wel af van de standaard maat. Is dus maw bullshit.

Ik en sommige anderen hebben trouwens dezelfde banden/velgenmaat als u, en wij hebben er totaal geen problemen mee...

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Di Mei 17, 2011 8:37

Musti schreef:Paar weken erna de zomervelgen erop gestoken (18" x 8j)
Blijkt nu dat die complicaties geeft tov de software en hij deze bandenmaat niet herkend en daardoor wat vermogen verliest..


Hylarisch! :D
Wie zegt er in godsnaam zoiets....en vooral hoe komen ze erbij....
Als ze niet meer weten "van welk hout pijlen maken" wordt de moppentrommel geopend!
Hebben ze er nog zo'n goei :D

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Di Mei 17, 2011 9:28

Dangixxer schreef:
Musti schreef:Paar weken erna de zomervelgen erop gestoken (18" x 8j)
Blijkt nu dat die complicaties geeft tov de software en hij deze bandenmaat niet herkend en daardoor wat vermogen verliest..


Hylarisch! :D
Als ze niet meer weten "van welk hout pijlen maken" wordt de moppentrommel geopend!
Hebben ze er nog zo'n goei :D


Idd zeg, waar halen ze het uit.
Blijft toch grappige jongens die mini experts.

Trouwens, als het dezelde expert is als deze die naar mijn mini gezien heeft .... Good luck !

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Di Mei 17, 2011 9:42

ROFL!! :grin:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Di Mei 17, 2011 9:48

Misschien heeft het wel te maken met de breedte van de velg....
Standaard is 7 en den uwe is 8 inch breed........

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

En als het daar niet aan ligt toch eens de invloed onderzoeken van de kleur van uw schoenen als ge me de MINI rijdt.... :roll:

Scuzy, maar ik heb nen hekel aan zo'n belachelijke redenen!
En ze denken dat ze "het recht" hebben om iedereen alles wijs te maken.
Vooral als ge weet daze "per 5 minuten dwaze opmerkingen geven" betaald worden!
En eigenlijk komt het er op neer dat ze het gewoon niet weten!!!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Di Mei 17, 2011 13:59

Ik wordt er al kwaad van in uw plaats Musti !!

Dan zijn ze verwonder dat een mens plots zijn geduld verliest.

Gebruikersavatar
Musti
MINI-aholic
Berichten: 598
Lid geworden op: 20 Jul 2008
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor Musti » Di Mei 17, 2011 20:30

tjah ik heb ook met gefronste wenkbrauwen daar gestaan en zit nog altijd met de handen in het haar..
nuja wat moet ik er met doen hé..no offense op mensen die commentaar gegeven hebben maar met "ROFL" kom ik niet ver hé :roll: :(

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Di Mei 17, 2011 20:42

Musti schreef:tjah ik heb ook met gefronste wenkbrauwen daar gestaan en zit nog altijd met de handen in het haar..
nuja wat moet ik er met doen hé..no offense op mensen die commentaar gegeven hebben maar met "ROFL" kom ik niet ver hé :roll: :(


Rofl is nagenoeg hetzelfde als andere mensen hebben geantwoord,zie daar toch ook geen antwoord op uw probleem... :roll:

Gebruikersavatar
Musti
MINI-aholic
Berichten: 598
Lid geworden op: 20 Jul 2008
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor Musti » Di Mei 17, 2011 20:47

cooperke s schreef:
Musti schreef:tjah ik heb ook met gefronste wenkbrauwen daar gestaan en zit nog altijd met de handen in het haar..
nuja wat moet ik er met doen hé..no offense op mensen die commentaar gegeven hebben maar met "ROFL" kom ik niet ver hé :roll: :(


Rofl is nagenoeg hetzelfde als andere mensen hebben geantwoord,zie daar toch ook geen antwoord op uw probleem... :roll:


ge moet u nie geviseerd voelen ze :p
't is een algemene opmerking...

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Di Mei 17, 2011 20:53

Musti schreef:
cooperke s schreef:
Musti schreef:tjah ik heb ook met gefronste wenkbrauwen daar gestaan en zit nog altijd met de handen in het haar..
nuja wat moet ik er met doen hé..no offense op mensen die commentaar gegeven hebben maar met "ROFL" kom ik niet ver hé :roll: :(


Rofl is nagenoeg hetzelfde als andere mensen hebben geantwoord,zie daar toch ook geen antwoord op uw probleem... :roll:


ge moet u nie geviseerd voelen ze :p
't is een algemene opmerking...


Waarom quote ge dan mijn rofl?

Vond het gewoon grappig da ge in die mens zen verhaal zijt gelopen :twisted:

Maar ja ge kunt nie alles weten he :grin:

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Di Mei 17, 2011 22:13

Vraag dan eens om te testen met andere velgen van hun en als het dan nog steeds is vraag je eens hoe ze bij die vorige conclusie zijn gekomen...

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Di Mei 17, 2011 22:16

Musti schreef:tjah ik heb ook met gefronste wenkbrauwen daar gestaan en zit nog altijd met de handen in het haar..
nuja wat moet ik er met doen hé..no offense op mensen die commentaar gegeven hebben maar met "ROFL" kom ik niet ver hé :roll: :(


Ik zou beginnen met het technisch verslag van de MINI expert op te vragen. Als zij de MINI bekeken hebben moet daar ook een verslag van zijn en moeten ze u dat kunnen bezorgen, desnoods via de klantendienst van MINI.

Verder het testverslag van de bank opvragen met alle gegevens. Bijna geen enkele garage heeft een eigen testbank, dus hebben ze dat ergens anders moeten laten doen en daar moeten ook gegevens van zijn.

Verder aan de dealer en aan de MINI expert een verslag vragen waarin minstens de paragrafen staan met "defect omschrijving", "diagnoseprocedure", "oorzaak probleem + oorzakelijk verband" en "reparatiemethode", en deze paragrafen moeten voldoende gestoffeerd zijn.

Dan eerst afwachten hoe ze reageren op het opvragen van die verslagen, en dan zien als er desnoods verdere stappen gezet moeten worden via een onafhankelijk expert.

Gebruikersavatar
Musti
MINI-aholic
Berichten: 598
Lid geworden op: 20 Jul 2008
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor Musti » Di Mei 17, 2011 22:32

cooperke s schreef:
Musti schreef:
cooperke s schreef:
Musti schreef:tjah ik heb ook met gefronste wenkbrauwen daar gestaan en zit nog altijd met de handen in het haar..
nuja wat moet ik er met doen hé..no offense op mensen die commentaar gegeven hebben maar met "ROFL" kom ik niet ver hé :roll: :(


Rofl is nagenoeg hetzelfde als andere mensen hebben geantwoord,zie daar toch ook geen antwoord op uw probleem... :roll:


ge moet u nie geviseerd voelen ze :p
't is een algemene opmerking...


Waarom quote ge dan mijn rofl?

Vond het gewoon grappig da ge in die mens zen verhaal zijt gelopen :twisted:

Maar ja ge kunt nie alles weten he :grin:


neen ik haat gewoon 'not to the point commentaar" :grin: :grin:
Ik heb nooit hun "expertise" geloofd, maar had liever een bevestiging gekregen via deze weg
en met lachen ben ik niet veel..hun commentaar is mss wel grappig (in mijn ogen eerder frustrerend) maar dat neemt mijn probleem niet weg hé :( :(
Laatst gewijzigd door Musti op Di Mei 17, 2011 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Musti
MINI-aholic
Berichten: 598
Lid geworden op: 20 Jul 2008
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor Musti » Di Mei 17, 2011 22:35

YorkPower schreef:Vraag dan eens om te testen met andere velgen van hun en als het dan nog steeds is vraag je eens hoe ze bij die vorige conclusie zijn gekomen...


is gebeurt..aleja dat zeggen ze mij toch...maar da geloof ik nie echt..
ze hebben geen testbank in oudenaarde vermoed ik, en aangezien mijn km teller niet veel veranderd was (had hem op 0 bij aankomst gezet) geloof ik er nog minder van
ze vertelden mij dat ze de test met standaard velgen gedaan hadden en met mijn velgen..

@ Vital: daar zal wrs weer een andere smoes rond gemaakt worden hoor
Ik ga nu nog eens naar Latem bellen (zelfde concessie, maar heb het gevoel dat ze daar wel wat competenter zijn.... :shock: :shock:

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Di Mei 17, 2011 23:16

Ik vermoed dat je een beetje goedgelovig bent. :wink:


Terug naar “Problemen en fouten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten