Turbo/Wastegate probleem?

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
Gebruikersavatar
Musti
MINI-aholic
Berichten: 598
Lid geworden op: 20 Jul 2008
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor Musti » Di Mei 17, 2011 23:24

cooperke s schreef:Ik vermoed dat je een beetje goedgelovig bent. :wink:

ja dat geef ik eerlijk toe..maar qua motorisch vlak ken ik er ook niet zoveel van ;)
daarom ebk graag zoveel mogelijk info om mijn vermoeden te staven
ik heb ze nooit geloofd want zoals eerder gezegt eb'k vorig jaar nooit problemen gehad en in mijn achterhoofd ook houdende dat Vital met dezelfde banden + maat gereden heeft (+ Stefaan ook dacht ik?)

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Wo Mei 18, 2011 0:07

Musti schreef:@ Vital: daar zal wrs weer een andere smoes rond gemaakt worden hoor


Niet twijfelen, verslagen opvragen. Bellen naar klantendienst MINI en naar dealer voor die verslagen en u niet laten afschepen. Ze moéten ze u kunnen geven als ze recht in hun schoenen willen staan. Is er wel degelijk een expert van MINI België langs geweest, of zegt de garage dat gewoon? Als ze bij MINI België uit de lucht zouden vallen als je daar belt...

Als je de verslagen hebt bezorg je ze maar eens. En als er in de verslagen nog een smoes zou staan kan die er wel uitgehaald worden.

In Oudenaarde zullen ze volgens mij ook geen testbank hebben...

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Wo Mei 18, 2011 9:59

Musti schreef:in mijn achterhoofd ook houdende dat Vital met dezelfde banden + maat gereden heeft (+ Stefaan ook dacht ik?)


Idd

Er zijn verschillende redens waarom ik niet meer bij een officiële dealer ga, bovenstaande is er een van.
Helpt je idd geen sikepit verder, maar vrees dat het hier jij tegen de garage is hoor ....
En geloof me, Been there, done that.
Levert meestal enkel een hoop frustraties op.
Service desk in de garage => technieker=> naar huis => service desk => technieker => naar huis => service desk => technieker => naar huis => service desk => technieker => naar huis => service desk => ..... => service desk => Michel Van Hees => technieker => service desk => Michel Van Hees => technieker => MVH => service desk => MVH => expert => MVH & Expert & technieker => Dan begin je eens terug van voor af aan => ....... => geen resultaat
Beetje zoals een spelletje levensweg of zo :D

Dat is zowat de Mini Style :wink:

Gebruikersavatar
Musti
MINI-aholic
Berichten: 598
Lid geworden op: 20 Jul 2008
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor Musti » Wo Mei 18, 2011 13:18

varavital schreef:
Musti schreef:@ Vital: daar zal wrs weer een andere smoes rond gemaakt worden hoor


Niet twijfelen, verslagen opvragen. Bellen naar klantendienst MINI en naar dealer voor die verslagen en u niet laten afschepen. Ze moéten ze u kunnen geven als ze recht in hun schoenen willen staan. Is er wel degelijk een expert van MINI België langs geweest, of zegt de garage dat gewoon? Als ze bij MINI België uit de lucht zouden vallen als je daar belt...

Als je de verslagen hebt bezorg je ze maar eens. En als er in de verslagen nog een smoes zou staan kan die er wel uitgehaald worden.

In Oudenaarde zullen ze volgens mij ook geen testbank hebben...


een van de dagen ga ik daar eens voor bellen..Garage heeft gezegd dat daar juist die moment een mini expert was..wat in mijn ogen dan ook al weer heel toevallig was

@ stefaan ja de moed zakt nu al in mijn schoenen als ik er de 4de keer zou moeten langsgaan...en de garage maar rekenen..tzal nu gene waar meer zijn ze...

Gebruikersavatar
Musti
MINI-aholic
Berichten: 598
Lid geworden op: 20 Jul 2008
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor Musti » Di Jun 07, 2011 20:53

garage paar weken geleden gebeld..ze konden de gegevens niet geven omdat het nu toch geen testbank is geweest, maar een diagnosecomputer..
gegevens konden niet gegeven worden omdat dit direct naar mini Belgie gestuurd werd

:^o :^o :^o #-o #-o

nuja naar mini gebeld, daar geprobeerd een expert te pakken te krijgen..zegt daar een een receptioniste dat ik een afspraak moet maken in de garage..goe bezig... :? :?

Vandaag eindelijk eens een gaatje gevonden om eens wat rond te bellen, morgen gaat de MINI bij apec op de testbank en wordt op de baan ook nog eens uitgelezen..

dan eens zien wat het nu eigenlijk is..

Gebruikersavatar
Musti
MINI-aholic
Berichten: 598
Lid geworden op: 20 Jul 2008
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor Musti » Ma Sep 05, 2011 23:45

ondertussen alweer een paar maanden geleden..op de testbank geen probleem :? :?

MAAR! ondertussen ergens anders mijn oren te luister gaan leggen...en niet bij MINI deze keer.
Blijkt dat een klep van de turbo van de motor (PSA/Ford DLD familie) gestuurd wordt door een servopomp. En waarschijnlijk is het die klep die slecht reageert...

iemand die hier wat ervaring in heeft en dit kan confirmeren?

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Di Sep 06, 2011 11:58

Musti schreef:ondertussen alweer een paar maanden geleden..op de testbank geen probleem :? :?

MAAR! ondertussen ergens anders mijn oren te luister gaan leggen...en niet bij MINI deze keer.
Blijkt dat een klep van de turbo van de motor (PSA/Ford DLD familie) gestuurd wordt door een servopomp. En waarschijnlijk is het die klep die slecht reageert...

iemand die hier wat ervaring in heeft en dit kan confirmeren?


Ooit bij de Works R53 hebben ze ook zo eens wat klepjes ( niet van turbo uiteraard ) massaal vervangen ivm vermogen ....

Gebruikersavatar
Musti
MINI-aholic
Berichten: 598
Lid geworden op: 20 Jul 2008
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor Musti » Zo Okt 02, 2011 21:22

Stafke schreef:
Musti schreef:ondertussen alweer een paar maanden geleden..op de testbank geen probleem :? :?

MAAR! ondertussen ergens anders mijn oren te luister gaan leggen...en niet bij MINI deze keer.
Blijkt dat een klep van de turbo van de motor (PSA/Ford DLD familie) gestuurd wordt door een servopomp. En waarschijnlijk is het die klep die slecht reageert...

iemand die hier wat ervaring in heeft en dit kan confirmeren?


Ooit bij de Works R53 hebben ze ook zo eens wat klepjes ( niet van turbo uiteraard ) massaal vervangen ivm vermogen ....


heb zo een vermoeden dat dit een kostelijke grap gaat worden ook...


Terug naar “Problemen en fouten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten