fluiten van de ramen

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
Gebruikersavatar
minimoke
MINI Regular
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 Mar 2010

fluiten van de ramen

Berichtdoor minimoke » Di Jan 03, 2012 22:09

De laatste tijd heb ik probleem als ik nog maar 130km/u rijd begint mijn ruit (afdichting) te fluiten. Mijn mini is nu 5 jaar oud, zijn er nog die dit probleem hebben? En wat kan je er aan doen? Nieuwe deur / raamrubbers, deur afstelling? ...

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Di Jan 03, 2012 23:12

120 km/u rijden is een oplossing ...

Gebruikersavatar
crossbytje
MINI Regular
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 Okt 2007
Locatie: Kortrijk

Berichtdoor crossbytje » Do Jan 05, 2012 9:43

En het is nog maar net begonnen met fluiten, of doet hij het al altijd?

Ik heb al voorgehad dat de dealer de afdichting niet 100% correct geplaatst had na het vervangen van een voorruit, waarna hij begon te fluiten bij 130.
Dit werd dan verholpen door die rubbers boven de voorruit opnieuw te plaatsen. (niet dat er visueel iets mis was, maar wind heeft niet veel nodig)

Bij de vorige vervanging van de voorruit begon hij achteraf te fluiten, maar dat was pas bij 160-170, waar ik dus eigenlijk geen last van had, op een uitzonderlijke keer na.
Bij 130 is gewoon mateloos irritant. Dus als er recent een voorruit geplaatst werd laat je dit best herbekijken door de plaatser.

Gebruikersavatar
minimoke
MINI Regular
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 Mar 2010

Berichtdoor minimoke » Do Jan 05, 2012 10:56

Neen het nog maar juist begonnen, niet de voor-ruit maar de ramen van de deur.
Ik vermoed dat de rubbers van de deur/raam versleten zijn of dat ze misschien de deur vaster kunnen afstellen.
Ik moet volgende week bij de Sneyers zijn , ik zal daar eens informeren.

Gebruikersavatar
crossbytje
MINI Regular
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 Okt 2007
Locatie: Kortrijk

Berichtdoor crossbytje » Do Jan 05, 2012 14:03

Ook mogelijk is dat je raam niet meer 100% naar boven gaat bij het sluiten van je deur. Het zakt altijd een cm als je je deur opendoet, misschien loopt daar iets fout.
Had ik ook last van toen we nog geen garage hadden en de mini dus buiten sliep in de winter, door het vastvriezen van de ramen kan dit ook ontregeld raken.

Ik las ergens dat je dit 'zakken' zelf kan resetten/herinitialiseren.
Van bij de Nederlandse collega's gepikt:
Deur dicht doen, raam laten zakken tot eind. Dan omhoog, hendeltje vasthouden. Als het raam bovenin zit, even knopje los en weer ong. 2 seconden omhoog drukken.
Raam weer laten zakken, en bovenstaande nog een keer uitvoeren.
Dan zou ie weer een goede nulstand moeten hebben en ook weer op en neer gaan bij sluiten/openen van het portier.


Hopelijk lost dit je probleem op! Anders op naar de dealer, maar de kans dat zij iets vinden lijkt me ook klein

Gebruikersavatar
zoran
MINI2 - Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Locatie: Brussel
Contact:

Re: fluiten van de ramen

Berichtdoor zoran » Zo Mar 04, 2012 19:06

minimoke schreef:De laatste tijd heb ik probleem als ik nog maar 130km/u rijd begint mijn ruit (afdichting) te fluiten. Mijn mini is nu 5 jaar oud, zijn er nog die dit probleem hebben? En wat kan je er aan doen? Nieuwe deur / raamrubbers, deur afstelling? ...


Hallo,

Ik heb het zelfde gehad bij een nieuwe Clubman. Een kwestie van afstellen bij de dealer. Het één en ander ontregeld zich, naar het schijnt als je tegen het raam duwt om het portier dicht te doen.


Terug naar “Problemen en fouten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten