leesspots / deuken in dak Clubman...

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
Gebruikersavatar
uly
MINI2 - Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 Apr 2012
Locatie: Tongeren

leesspots / deuken in dak Clubman...

Berichtdoor uly » Di Apr 24, 2012 12:26

Hoi, mijn clubman (One diesel) is nu exact één jaar oud, maar de problemen blijven maar aanhouden!
Dag na levering bleek er en deuk te zitten in de achterbumper (transportschade niet opgemerkt bij aflevering). Ook bleek het zwarte dak van mijn clubman te misvormen (deuken) wanneer hij 15min. in de zon stond. Ruitensproeier op motorkap zat los, deurdrempels zaten los, een waas in het achterlicht, en als klap op de vuurpijl : beide leesspots gaan af en toe spontaan branden bij het openen van een portier!
Tot op heden werden alle mogelijke problemen opgelost op uitzondering van de leesspots! Nieuw software, alle mogelijke electronische modules vervangen... echter heeft BMW tot heden geen oplossing hiervoor! Gewoon afwachten tot er nieuw software geschreven wordt (de vorige versie heeft mijn dagkilometerteller doen verplaatsen naar de boordcomputergegevens met als gevolg een resetknopje dat geen dienst meer doet!). Ook de oplossing voor het dakprobleem vind ik niet zo denderend : het dak werd van de veiligheidsbeugels losgezaagd!! kan geen kwaad volgens BMW !?!
Heeft er nog iemand dergelijke problemen. Ik vermoed dat mijn dealer (Davo Tongeren) of BMW mij aan het lijntje houdt tot de garantieperiode voorbij is.
Als deze problemen nog niet voldoende zijn, heeft er vorige week net een Renaultje aan mijn gat in gereden :(

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Di Apr 24, 2012 13:55

Kijk, het feit dat er al wel zaken zijn opgelost duid erop dat MINI en/of je dealer wel degelijk begaan zijn!

Ik zou wel blijven druk zetten en zelfs een schrijven richten naar MINI Belux en je dealer met je probleemstelling en de vraag hoe één en ander nu verder moet verlopen. Zodoende geef je ze de kans dit recht te zetten en heb je een officiële melding naar hun toe zodoende je later kan aankaarten van wanneer deze problemen dateren :wink:

MINI Belux heeft een speciale afdeling voor garantie en after-sales problemen, deze mensen kunnen je zeker van dienst zijn,... dat alles 1, 2, 3 opgelost is, nope niet altijd!

Gebruikersavatar
uly
MINI2 - Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 Apr 2012
Locatie: Tongeren

Berichtdoor uly » Di Apr 24, 2012 16:23

Op alle niveaus zijn er blijkbaar al dossiers geopend rond de problemen met de leesspots. Dirk Vanderstraeten (hoofd probleemgevallen :D ) is al langsgeweest bij de dealer (Davo). Die weet het ook niet meer. Bornem heeft me al gebeld om te zeggen dat ze met het probleem bezig zijn... Er zijn al enkele Puma berichten opgesteld door de dealer... Dan te denken dat ik mijn vorige wagen weggedaan heb wegens electronische problemen (ok, 't was een Alfa, maar wel een GT van nog geen 5jaar oud!)


Terug naar “Problemen en fouten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten