leesspots / deuken in dak Clubman...
Geplaatst: Di Apr 24, 2012 12:26
Hoi, mijn clubman (One diesel) is nu exact één jaar oud, maar de problemen blijven maar aanhouden!
Dag na levering bleek er en deuk te zitten in de achterbumper (transportschade niet opgemerkt bij aflevering). Ook bleek het zwarte dak van mijn clubman te misvormen (deuken) wanneer hij 15min. in de zon stond. Ruitensproeier op motorkap zat los, deurdrempels zaten los, een waas in het achterlicht, en als klap op de vuurpijl : beide leesspots gaan af en toe spontaan branden bij het openen van een portier!
Tot op heden werden alle mogelijke problemen opgelost op uitzondering van de leesspots! Nieuw software, alle mogelijke electronische modules vervangen... echter heeft BMW tot heden geen oplossing hiervoor! Gewoon afwachten tot er nieuw software geschreven wordt (de vorige versie heeft mijn dagkilometerteller doen verplaatsen naar de boordcomputergegevens met als gevolg een resetknopje dat geen dienst meer doet!). Ook de oplossing voor het dakprobleem vind ik niet zo denderend : het dak werd van de veiligheidsbeugels losgezaagd!! kan geen kwaad volgens BMW !?!
Heeft er nog iemand dergelijke problemen. Ik vermoed dat mijn dealer (Davo Tongeren) of BMW mij aan het lijntje houdt tot de garantieperiode voorbij is.
Als deze problemen nog niet voldoende zijn, heeft er vorige week net een Renaultje aan mijn gat in gereden
Dag na levering bleek er en deuk te zitten in de achterbumper (transportschade niet opgemerkt bij aflevering). Ook bleek het zwarte dak van mijn clubman te misvormen (deuken) wanneer hij 15min. in de zon stond. Ruitensproeier op motorkap zat los, deurdrempels zaten los, een waas in het achterlicht, en als klap op de vuurpijl : beide leesspots gaan af en toe spontaan branden bij het openen van een portier!
Tot op heden werden alle mogelijke problemen opgelost op uitzondering van de leesspots! Nieuw software, alle mogelijke electronische modules vervangen... echter heeft BMW tot heden geen oplossing hiervoor! Gewoon afwachten tot er nieuw software geschreven wordt (de vorige versie heeft mijn dagkilometerteller doen verplaatsen naar de boordcomputergegevens met als gevolg een resetknopje dat geen dienst meer doet!). Ook de oplossing voor het dakprobleem vind ik niet zo denderend : het dak werd van de veiligheidsbeugels losgezaagd!! kan geen kwaad volgens BMW !?!
Heeft er nog iemand dergelijke problemen. Ik vermoed dat mijn dealer (Davo Tongeren) of BMW mij aan het lijntje houdt tot de garantieperiode voorbij is.
Als deze problemen nog niet voldoende zijn, heeft er vorige week net een Renaultje aan mijn gat in gereden
