hallo allemaal,
jaren geleden was ik hier al n tijdje actief mr ik kreeg m'n account niet terug geactiveerd dus hebben we mr een nieuwe aangemaakt.
ik ben eigenlijk op zoek naar advies.
m'n 4j oude cooper D staat inmiddels n weekje stil wegens een kapotte turbo. De herstellingen worden geschat op +- €2000 en ik ben serieus aant twijfelen inzake wat te doen.
het beestje heeft 150000 km want ik rijd het hele land rond voor m'n werk.
enerzijds vind ik dit defect heel snel gekomen - na amper 4j en 150 000 km/ waar is de tijd dat men een diesel kocht omdat je dan zeker was dat je er meer dan 150 000 kon uithalen?
voorlopig denk ik dat ik hem ga laten maken, in de hoop er nog een jaartje uit te kunnen halen maar ik vrees een tikkeltje dat dit defect het begin van een hele reeks aanvullende problemen gaat worden.
heeft iemand ooit z'n turbo laten repareren, wat zijn de ervaringen?
cooper D 04/2008 turbo kapot
goh ik kan er niet van meespreken. Mijn firmawagen is ook een Cooper D en zit momenteel aan 128000 km zonder problemen.
Ik laat zoals hierboven aangehaald de motor ook geregeld even nadraaien na een lange rit.
Nu heb ik al wel gehoord dat er mensen zijn die toch al boven de 200.000 zitten zonder problemen. Ik zou toch ook opteren voor die te laten herstellen.
Nu vermoed ik wel dat we de turbo + motorblok van de MINI niet kunnen vergelijken met die van Audi, VW, BMW,...
Ik laat zoals hierboven aangehaald de motor ook geregeld even nadraaien na een lange rit.
Nu heb ik al wel gehoord dat er mensen zijn die toch al boven de 200.000 zitten zonder problemen. Ik zou toch ook opteren voor die te laten herstellen.
Nu vermoed ik wel dat we de turbo + motorblok van de MINI niet kunnen vergelijken met die van Audi, VW, BMW,...
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
Enerzijds vind ik het niet abnormaal dat zo een turbo aan die km defect geraakt.
Je moet wel rekenen dat ze dit vermogen uit een 1.4d tegenwoordig halen ( toen nog 1.6l dacht ik he ? )
En daarvoor zelfs 1.9l
Alles voor de groene melkkoe hé
Betekend dus dat de turbo nog wat extra werk op zich mag nemen.
Vroeger kreeg men daar een +/-75 pk uit
Anderzijds mag het idd wel allemaal wel wat langer meegaan ook voor die prijs.
Het laten nadraaien is zeker goed, maar tegenwoordig niet zo heel belangrijk meer
daar de pomp voor de koeling van de turbo sowieso wat blijft nadraaien na het stilleggen van de motor.
Je moet wel rekenen dat ze dit vermogen uit een 1.4d tegenwoordig halen ( toen nog 1.6l dacht ik he ? )
En daarvoor zelfs 1.9l
Alles voor de groene melkkoe hé
Betekend dus dat de turbo nog wat extra werk op zich mag nemen.
Vroeger kreeg men daar een +/-75 pk uit
Anderzijds mag het idd wel allemaal wel wat langer meegaan ook voor die prijs.
Het laten nadraaien is zeker goed, maar tegenwoordig niet zo heel belangrijk meer
daar de pomp voor de koeling van de turbo sowieso wat blijft nadraaien na het stilleggen van de motor.
Terug naar “Problemen en fouten”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten