koelingsprobleempke

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
Gebruikersavatar
Bram
MINI Freak
Berichten: 279
Lid geworden op: 07 Mar 2012
Locatie: Olen

koelingsprobleempke

Berichtdoor Bram » Zo Mar 17, 2013 21:28

Na vervanging van thermostaathuis heb ik nog altijd problemen met de koeling.

Had al een keer ondervonden dat de temperatuur van water en olie wat omhoog ging als ik in de file stond maar toen was dat thermostaathuis nog niet vervangen en heb ik het daar maar in een keer op afgeschoven. Nu laatste keren dat ik paar kilometer serieus doortrok zag ik de temperatuur weer omhoog gaan. Vertelde dit tegen Thomas en hij zei me dat het niet echt normaal is en dat het wel eens aan de fan kon liggen. Mijne eurocent viel dat het idd al lang geleden was dat ik die had horen draaien. Mini moest toch nog eens een grote beurt krijgen dus binnen gedaan met melding van koelingsprobleem.

Bij het ophalen konden ze mij vertellen dat de fan idd niet meer werkte en dat ze vermoedden dat het in de sturing zat maar ze hadden niet genoeg tijd om juiste diagnose te stellen. Met dit weer en bij niet te gek doen zou het allemaal niet te kwaad kunnen, zeker als ik op temperatuur blijf letten dus 27ste mag hij nog eens terug...

Iemand een idee wat het juist is? Iemand een idee hoe erg dit kan zijn?

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Zo Mar 17, 2013 22:23

1e snelheid van de fan is stuk,is een condensator.

Gebruikersavatar
rikkie
MINI-aholic
Berichten: 780
Lid geworden op: 08 Jan 2006
Locatie: OLEN

Re: koelingsprobleempke

Berichtdoor rikkie » Ma Mar 18, 2013 10:33

Bram schreef:Na vervanging van thermostaathuis heb ik nog altijd problemen met de koeling.



lekte deze dan ?

zie anders niet in waarom ze deze vervangen ( temp kan men via de stekker uitlezen )
dus hier zien ze al of de temp sensor werkt .

gene tijd kom ik vaker tegen de laatste tijd , een volt meterke aanhangen om te kijken dat hij spanning krijgt is rap gebeurd, en spanning aanwezig en niet draaien ( kan wijzen op condensator , deze ontkoppelen en een duwje geven (voorzichtig) en hij start weet je al genoeg

Als het doorgegeven is bij onderhoud moeten ze er achter zoeken .

Gebruikersavatar
Bram
MINI Freak
Berichten: 279
Lid geworden op: 07 Mar 2012
Locatie: Olen

Berichtdoor Bram » Ma Mar 18, 2013 13:16

Lekken is een zwaar understatement. Daar kwamen heel plassen af :p

Ze hadden gebeld om hem nog paar uurkes te houden maar had hem terug nodig dus ja...

Hopelijk is het zo simpel als gezegd!

Gebruikersavatar
rikkie
MINI-aholic
Berichten: 780
Lid geworden op: 08 Jan 2006
Locatie: OLEN

Berichtdoor rikkie » Ma Mar 18, 2013 20:09

Bij de vorige 2x moeten vervangen
Oud zeer voor die generatie

Gebruikersavatar
Bram
MINI Freak
Berichten: 279
Lid geworden op: 07 Mar 2012
Locatie: Olen

Berichtdoor Bram » Do Mar 28, 2013 19:50

Hij is terug in topconditie! De kenners van hierboven hadden gelijk. Was idd de eerste snelheid.

Net doorgetrokken en hij werd niet direct warm. Morgen eens heel deftig testen :twisted:


Terug naar “Problemen en fouten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten