Dashboard verwijderen

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
Gebruikersavatar
KeSo
MINI2 - Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 Aug 2013
Locatie: Gingelom

Dashboard verwijderen

Berichtdoor KeSo » Za Okt 12, 2013 14:46

Sinds eind juli heb ik dus mijn eerste Mini.

Is sindsdien al 3x de garage in geweest. Eerste keer voor de aircokabel die een zeer vervelend geluid gas bij het gasgeven, tweede keer voor de kofferklep die scheef stond en de derde keer voor een spotrepair omdat er door de scheve kofferklep lakschade was.

Binnen de weken moet hij wéér binnen gezien er een zeer vervelend geluid zit bij één van de ventilators. Hiervoor moet het dashboard volledig verwijderd worden en wordt er extra geisoleerd.

Zelf ben ik daar eigenlijk totaal niet voor te vinden. Een auto van nog geen 3 maanden oud, en overal is er al wel aan gepruld. Ik ben bang dat het dashboard nadien nog meer gaat ratelen. Heeft er iemand tips?

Ik heb de hoofdzetel van BMW al verscheidene malen gemaild om mijn ongenoegen te uiten, maar voorlopig geen reactie. Misschien eens aangetekend proberen?

Gebruikersavatar
Lowbeemer
MINI Regular
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 Sep 2012
Locatie: Zwevegem

Berichtdoor Lowbeemer » Zo Okt 13, 2013 14:39

Jammer dat je er meteen al problemen mee hebt. Heb je deze nieuw gekocht?

Gebruikersavatar
KeSo
MINI2 - Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 Aug 2013
Locatie: Gingelom

Berichtdoor KeSo » Ma Okt 14, 2013 13:17

Ja, splinternieuw!

Voor mij voelt hij nochtans zo niet meer... Nu, ik rij er héél graag mee en hij ziet er ook goed uit, maar als er overal al zo'n beetje aan geknoeid is dan wringt dit toch een beetje.

Ik was nu eigenlijk net een aangetekend schrijven aan het typen naar de hoofdzetel, want op mijn mails krijg ik geen antwoord.

Gebruikersavatar
rikkie
MINI-aholic
Berichten: 780
Lid geworden op: 08 Jan 2006
Locatie: OLEN

Berichtdoor rikkie » Ma Okt 14, 2013 21:43

KeSo schreef:Ja, splinternieuw!

Voor mij voelt hij nochtans zo niet meer... Nu, ik rij er héél graag mee en hij ziet er ook goed uit, maar als er overal al zo'n beetje aan geknoeid is dan wringt dit toch een beetje.

Ik was nu eigenlijk net een aangetekend schrijven aan het typen naar de hoofdzetel, want op mijn mails krijg ik geen antwoord.


Hier kan ik inkomen ,zelf ook veel problemen gehad
Maar ik denk toch dat de garage op de eerste plaats het initiatief moet nemen,
Bij mij is er een expert voor langs geweest , tOt hier toe zijn alle problemen verholpen
,intussen zijn we wel al een jaartje verder
Succes

Gebruikersavatar
KeSo
MINI2 - Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 Aug 2013
Locatie: Gingelom

Berichtdoor KeSo » Wo Okt 16, 2013 13:30

Bedankt!

Ja, ben benieuwd... Hopelijk blijft het hierbij!

Zou het beter zijn dat er een expert aan te pas komt voor het dashboard verwijderd wordt?

Gebruikersavatar
rikkie
MINI-aholic
Berichten: 780
Lid geworden op: 08 Jan 2006
Locatie: OLEN

Berichtdoor rikkie » Wo Okt 16, 2013 13:40

KeSo schreef:Bedankt!

Ja, ben benieuwd... Hopelijk blijft het hierbij!

Zou het beter zijn dat er een expert aan te pas komt voor het dashboard verwijderd wordt?


Als de garage de fout niet kan oplossen laten ze meestal een expert van bmw langskomen,deze neemt dan de beslissing , wat en hoe het moet opgelost worden

Gebruikersavatar
KeSo
MINI2 - Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 Aug 2013
Locatie: Gingelom

Berichtdoor KeSo » Wo Okt 16, 2013 20:32

Ok, bedankt!

Ik laat nog weten hoe het verder verloopt...

Gebruikersavatar
KeSo
MINI2 - Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 Aug 2013
Locatie: Gingelom

Berichtdoor KeSo » Za Nov 16, 2013 21:28

Uiteindelijk is mijn wagen 4 dagen in de garage geweest. Het dashboard werd volledig gedemonteerd en behandeld met vilt en vilttape, dit om nog meer geluidsisolatie te bieden. De "luidruchtige" ventilator werd vervangen.

Ik had ondertussen wel al een aangetekend schrijven gestuurd naar BMW om mijn ongenoegen te uiten. Als reactie hierop heb ik nu 2 jaar garantie bijgekregen. In de brief staat "een Europlus garantieverlenging". Dekt deze dan alles of moet je werkuren toch zelf betalen? Ik veronderstel en mag hopen dat deze dan alles dekt...

Benieuwd. Voorlopig heel tevreden, totaal geen geluid meer, en we zijn toch al 3 weken verder. Houden zo!


Terug naar “Problemen en fouten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten