vervangwagen...

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
joe
MINI Fan

vervangwagen...

Berichtdoor joe » Zo Feb 13, 2005 7:37

Goeie morgen

mijnen Diesel moet binnen om er de voorruit uit te laten halen... (reparatie onder garantie, wagen is 6 maand oud) :evil:

Nu vroeg ik naar een vervangwagen (wat me logisch lijkt, ze hebben de auto een volle dag nodig, en ik kan echt niet zonder auto)
Nu blijkt wel dat ze die enkel meegeven tegen betaling (35 euro of zo voor een dag) . Nu ben ik niet te gierig om dat te betalen, maar vraag ik me toch af, als je je auto een dag moet missen voor fouten die BMW maakt, moet ik dan als klant er nog eens voor gestraft worden ook en een vervangwagen betalen ??? T gaat me in eerste instantie niet om het geld, maar wel om 't principe...
Laat ze maar efkes een voorbeeld nemen aan VW ; bij mijn Golf kreeg ik ALTIJD zonder discussie een gratis vervangwagen mee bij garantiegevallen. :cheesy:
We hebben trouwens nu een Golfke V TDI en moet zeggen : hij ziet er nie uit, maar rijdt echt SUPER !!! :cheesy: :cheesy:

Hoe is dit bij jullie ? Gratis vervangwagen of "trek maar uw plan"

Ben benieuwd....

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Zo Feb 13, 2005 8:07

Bij mijn dealer is de vervangwagen gratis wanneer de garantie nog niet verlopen is. Ik zou zeggen, probeer die toch gratis te krijgen, en anders eens horen bij een andere dealer...
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

joe
MINI Fan

Berichtdoor joe » Zo Feb 13, 2005 10:19

dat dacht ik ook, mijn dealer zei zoiets van "BMW Belgium let er erg goed op, en we kunnen zoiets niet meer maken ?????

enfin, bullshit dus, zal toch efkes moeten gaan babbelen dat het bij Juma wel kan... (veronderstel Juma, Mechelen ??)

tdr
MINI Freak

Berichtdoor tdr » Zo Feb 13, 2005 10:36

Thuis hebben we ook een garage, geen offici?le verdeler maar onafhankelik verdeler van bepaalde merken. (Nieuwe of jonge 2dehandse wagens, altijd onder fabrieksgarantie)

We doen geen reparaties of onderhoud, daarvoor moet de klant bij de offici?le dealer gaan of wij doen dit voor hem, maar om betere service te kunnen bieden hebben we pas een MINI Cooper S gekocht om mee te geven als vervangwagen.

Als dat geen service is :cheesy:

Foto's volgen nog als we hem hebben.

Saint'04
MINI-aholic

Berichtdoor Saint'04 » Zo Feb 13, 2005 14:18

Ik heb het geluk dat hier in de buurt de hoofd van de verkoop van Mini en BMW woont! Ik ben van Genk en de auto komt van Tongeren, vermist ik ook moet werken is dat toch een heel eindje om de mini zelf binnen te doen. Die man neemt hem dan mee en savonds krijg ik hem terug! Is echt super handig!
Kheb zo wel al een paar mooie vervangwagens gehad, en altijd gratis! Kheb al de BMW compact gehad, de 1-reeks, de 320d, en laatst had ik een X3! Het gaat altijd in stijgende lijn, compact, 1reeks, 3reeks,X3 hopelijk volgt nu de 5reeks maar dat zal wel onder men kloete zijn :cheesy:

Brainscan
MINI2 - ARTIST

Berichtdoor Brainscan » Zo Feb 13, 2005 15:44

da denk ik ook Saint lolll :cheesy:

joe
MINI Fan

Berichtdoor joe » Zo Feb 13, 2005 17:54

Bon, blijkbaar is het enkel mijn garaga die lullig moet doen ; moet eerlijk zeggen : altijd tevreden geweest daar, maar ga toch volgende week nog eens een klapke gaan doen...
als het dan nog nie OK is, kunnen ze het onderhoud voor de komende 150.000 km op hunnen buik schrijven, dan zoek ik wel een ander... :evil:
We'll see...

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Zo Feb 13, 2005 18:13

joe schreef: (veronderstel Juma, Mechelen ??)

Neen, Smets in Lier (ben van deze dealer ook niet echt content, maar vervangwagen krijg ik wel...)
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Ma Feb 14, 2005 11:09

Hoi Joe,

Hier bij Romein in Aalst hebben wij ook een gratis vervangwagen gehad (een 3 touring) met onze problemen (in garantie) van vervangen katalysator en toestanden.
Wel niet zomaar meegekregen. Bij een onderhoud is 't ook te betalen voor een vervangwagen.

Joe, ik zou zeggen : jij moet dat verkocht krijgen om een gratis vervangwagen bij herstelling onder garantie ;)

W

Tommie
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Tommie » Wo Feb 23, 2005 22:30

Toen ik onze 2de MINI binnen deed voor een herstelling onder garantie, kreeg ik van mijn dealer (ook Smets in Lier) een E65 730d mee ! Als dat geen service is 8)

MODjo
MINI Driver

Berichtdoor MODjo » Wo Mar 02, 2005 15:30

Ik kan nu niet dadelijk klagen dat ik geen vervangwagens krijg maar dewelke ... hou u vast ... De eerste keer kreeg ik een Renault Espace (1ste model!!!), wat heel grappig was om mee te rijden :D
De tweede keer wast een 5 reeks maar van 2 modellen geleden. Die schudde vanachter zo hard dat ik dacht dat ik op ijs aant rijden was, het was bijna of die zen kont iedere keer van de baan ging vliegen.

Nu de laatste keer was het wel beter, ietsje, nen x5 die iemand niet was komen ophalen wegen financi?le problemen en die daarna terug in de showroom zou komen. Ze moesten em nog eerst kuisen ed. en ze hadden geen vervangwagen meer dus had ik die gekregen. :cheesy:

Allemaal gratis trouwens!

Modjo

Christel
MINI2 - Newbie

vervangwagen

Berichtdoor Christel » Vr Nov 04, 2005 19:46

Ik heb ook zo'n garage ( Van Avondt Herent ) moet ik ook de vervangwagen betalen zelfs in garantie.Eens je bestelbon getekent kan je
de pot op.Ze kunnen alleen hard liegen en daar blijft het dan ook bij met hun vuile garage.Een maal maar nooit meer met mij.

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Zo Nov 06, 2005 9:58

bespreek je frustratie best even met je verkoper. ik denk wel dat daar een mouw aan te passen is hoor.

wvs
MINI-aholic

Re: vervangwagen

Berichtdoor wvs » Zo Nov 06, 2005 20:02

Christel schreef:Ik heb ook zo'n garage ( Van Avondt Herent ) moet ik ook de vervangwagen betalen zelfs in garantie.Eens je bestelbon getekent kan je
de pot op.Ze kunnen alleen hard liegen en daar blijft het dan ook bij met hun vuile garage.Een maal maar nooit meer met mij.

Christel

Ik ken jouw voorval met je Mini niet, maar misschien kan je contact nemen met BMW Bornem als 't niet lukt met je garage.

In elk geval succes,

W&K

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Ma Nov 07, 2005 8:39

dit topic volledig over het hoofd gezien blijkbaar. LOL

Ik kreeg bij Centrauto Deurne enkel een vervangwagen mee na betaling en dit zelfs tijdens de garantie. Lig daar nu niet wakker van.
Enkel toen de MINI binnen moest voor de productiefout of langer dan 2 dagen, was de vervangwagen gratis.

Maar die zorgen zijn nu ook voorbij :)
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Ma Nov 07, 2005 9:04

Morty schreef:dit topic volledig over het hoofd gezien blijkbaar. LOL

Ik kreeg bij Centrauto Deurne enkel een vervangwagen mee na betaling en dit zelfs tijdens de garantie. Lig daar nu niet wakker van.
Enkel toen de MINI binnen moest voor de productiefout of langer dan 2 dagen, was de vervangwagen gratis.

Maar die zorgen zijn nu ook voorbij :)

Morty

Ben 't niet helemaal eens met 't principe.
Je koopt uiteindelijk mobiliteit en als je die niet krijgt omwille van een fout van BMW/Mini, dan moet je daar toch niet zelf voor betalen.

Als je zelf je auto tegen de muur parkeert of je prutst zelf aan de motor tot die problemen geeft en dan moet je betalen voor een vervangwagen, daar kan ik inkomen.
Als je je auto echter niet kan gebruiken omdat BMW een constructie/productie/conceptiefout gemaakt heeft (zoals onze kapotte catalysator of slecht montage van onze luchtfilterbox), dan wil ik niet betalen voor de fout van anderen, zeker niet als ik een maand ervoor >20K? daarvoor betaald heb.

grtz, W

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Ma Nov 07, 2005 9:14

groot gelijk wvs

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Ma Nov 07, 2005 9:18

snans schreef:groot gelijk wvs

thx Snans :D

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Ma Nov 07, 2005 9:26

Nee je begrijpt het verkeerd WVS.

Bij productiefouten en bij langer dan 2 dagen binnen was de vervangwagen gratis.

Als ik echter voor onderhoud ging en die moest maar 1 dag binnen, dan moest ik betalen voor een vervangwagen.

Centrauto gaat er blijkbaar vanuit, dat als je een afspraak hebt gemaakt voor onderhoud, hierop kan wachten.
Heb mijn beklag daar al menig maal gedaan hoor en dit ook al gemeld aan MINI maar ja, hij is nu buiten garantie dus is het zowiezo betalen.

Maar daar heb ik nu ook geen problemen meer mee, daar ik nu ook een firma wagen in mijn bezit heb.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Ma Nov 07, 2005 9:50

Morty schreef:Maar daar heb ik nu ook geen problemen meer mee, daar ik nu ook een firma wagen in mijn bezit heb.

Ha die Morty,

Efkens off-topic: een firmawagen! Tof, welke als ik weten mag?
Ik mag mijn Touran 2.0 Tdi eind deze maand inleveren :cry: Maar ja, als je van werk verandert ...

Ik vind inderdaad ook niet dat ze voor een klein of groot onderhoud een vervangwagen moeten geven h?. In plaats van 't verwend nest uit te hangen drink je bij uw dealer de bar leeg, internet met uw vrienden op BMW's kosten, slenter wat rond in de showroom, ambeteer de verkopers met uw Mini kennis of voor de mannelijke vrijgezellen: flirt wat met de receptioniste ...

TIP voor garantiegevallekens en langere herstellingen: als je geen vervangwagen krijgt, vraag voor de dag van de herstelling een proefrit aan met een 520d of iets anders en 't probleem is "officieel" opgelost.

't Is maar een idee natuurlijk.

Jan

Terug naar “Problemen en fouten”