Vraagje!

Bespreek hier de verschillende modellen
Jaajke
MINI Freak

Vraagje!

Berichtdoor Jaajke » Zo Jan 22, 2006 19:54

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum, ik had een flyertje van Miniacs gevonden in een Mini verkooppunt en onmiddellijk meegenomen.

Ik ben op dit moment nog studente, maar ik studeer in juni hopelijk af! Mijn eerste grote aankoop zal dan een Mini gaan zijn, maar ik twijfel nog tussen de Mini One en de Mini One D. Dit omdat ik nog niet weet of ik kort bij huis ga werken, of iets verder weg. Als ik dagelijks langere afstanden ga maken, lijkt mij een Mini One D uiteindelijk goedkoper uit te komen, niet ?

Graag zou ik de Mini Seven dan kopen, eender of ik Diesel of Benzine koop. Dit voldoet beetje aan de dingen die ik graag op de autu zou willen. Ik heb hier een prijzenboekje bij mij liggen, waar deze pakketten een pak goedkoper staan in voorgesteld. Weet iemand of deze prijzen met het Autosalon te maken hebben, of dat deze gewoon het hele jaar lang geldig zijn? Want het is toch een groot verschil in prijs. I.p.v. 1950 euro voor de diesel, zou het dan 3775 euro zijn.

De Mini One met Seven pakket is deze dan enkel verkrijgbaar in de kleuren die in het boekje staan? Dus bijvoorbeld Electric Blue is niet verkrijgbaar dan?

Weet iemand hoe dit juist in elkaar zit?

Alvast heel erg bedankt,
Groetjes,
Jaajke

conrad
duke of Limburg

Berichtdoor conrad » Zo Jan 22, 2006 22:10

Vraag dat toch gewoon in de garage hoe dat nu zit ? Zij zullen u daar een goeie uitleg geven.

Saint'04
MINI-aholic

Berichtdoor Saint'04 » Zo Jan 22, 2006 22:33

Vermits je van Limburg bent in welke garage ga je eigenlijk? En vanwaar in Limburg?

Jaajke
MINI Freak

Berichtdoor Jaajke » Ma Jan 23, 2006 6:00

Ik ben in 2 garages al geweest, en ben het gewoon vergeten te vragen toen. En ik dacht dat jullie het hier misschien wisten, anders vroeg ik het zeker in de garage hoor!

Ik ben bij Davo in Tongeren geweest, en bij Vanosch in Hasselt.
Maar waar ik ga kopen weet ik nog niet!

SEC
MINI2 - Newbie

Berichtdoor SEC » Ma Jan 23, 2006 19:04

Jaajke schreef:Ik ben in 2 garages al geweest, en ben het gewoon vergeten te vragen toen. En ik dacht dat jullie het hier misschien wisten, anders vroeg ik het zeker in de garage hoor!

Ik ben bij Davo in Tongeren geweest, en bij Vanosch in Hasselt.
Maar waar ik ga kopen weet ik nog niet!

Alsge het slim speelt gade eerst in de ene garage ne scherpe prijs laten maken (zeker 5 procent, da zijn hun standaard kortingen ongeveer denk ik)
En nadien gaje gewoon naar die andere garage en zegde van ja kijk, die bieden me zo veeln alsgij mij ne betere prijs kunt geven hebde ier vandaag nog nen getekende aankoopsbon liggen :p zet die gewoon tegen elkaar wat op eh ;)

En over die Seven: de salonsvoorwaarden bij mini is zo een "keuze"-achtig iets, oftewel 500 euro aan opties gratis, oftewel wast zo een schuifdak aan verminderde prijs denk ik, oftewel 2 jaar extra gratis garantie (kweet het niet exact meer)

En voor zover ik weet kunde die Seven in elke kleur nemen (behalve royal grey denk ik, want die is enkel voor de park lane beschikbaar)

Enfin toen ik mijn mini ging bestellen enkele weken geleden zeiden ze me toch dat ik elke kleur dak wou kon kiezen... (ik had wel park lane)

Ma misschien best voor de zekerheid eens bellen naar een van de beide garages en dat gewoon eens vragen :)

Jaajke
MINI Freak

Berichtdoor Jaajke » Ma Jan 23, 2006 19:39

Er is zo'n kleur gelijk Electric Blue, maar zie hem niet dadelijk in het boekje staan.

Ik zie hier inderdaad bij de Seven opties staan Dak in contrastkleur en spiegelbehuizing in Silver. Dat zal dat dan wel zijn zeker? Ik hoop van wel, want dat vind ik juist mooi en speciaal aan de Mini het dak in een andere kleur!

Ik moet nog 5maanden wachten vooralleer ik kan gaan bestellen, ik kan nu al niet meer wachten !!!!

Ik ga dat idd eens doen zoals jij zegt, bij de ene garage gaan, en dan naar de andere!

Ik zou ook wel de Park Lane willen of Checkmate, maar helaas kan mijn portefeuille dat niet aan :-) De Seven is al duur genoeg voor mij.

Zijn hier mensen op het forum die een leuke onderschrift-fotootje (Sig) voor mij kunnen maken?

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Di Jan 24, 2006 14:57

Jaajke schreef:
Ik ga dat idd eens doen zoals jij zegt, bij de ene garage gaan, en dan naar de andere!

Die tijd is wel voorbij om van de ene garage naar de andere te gaan om ze tegen elkaar op te zetten om meer percent te krijgen of extra opties.Die kennen tegenwoordig alle prijzen en moeten zich daar ook aan houden volgens de oplegging van de concessie-contracten.
Wat eventueel nog wel zou gaan is een extra jaartje garantie van de garage te verkrijgen maar daar zijn de garagisten niet zo scheutig op.Ze geven nu al geen deftig aanbod meer.

Groetjes Wim

Jaajke
MINI Freak

Berichtdoor Jaajke » Di Jan 24, 2006 15:09

Oei, ja ik ken er niet zoveel van hoor! Het zal mijn eerste aankoop van een wagen zijn! Maar ik neem toch braafjes mijn ouders en vriend mee, die kennen er toch weer meer van als mij! En in de ene garage werkt mijn neef in Tongeren (hij verkoopt wel geen Mini's) en in de andere garage kent mijn vader ze goed! Dus misschien toch nog beetje geluk. Maar we zien wel!

We zien wel wat ze dan eventueel als "actie" hebben, of wat ze dan voor me kunnen doen. Het is nog 5maanden, dus ik kan nu alleen nog maar dromen!

Terug naar “1e Generatie MINI - R50 R52 R53”