Moeilijke vraag misschien.
Ik sta op het punt een tweedehands Mini Cooper S te kopen.
Uiterlijk zie ik geen verschil tussen een 2003, 2004, 2005 of 2006.
Zijn die er onderhuids wel? En dan heb ik het enkel over belangrijke wijzigingen die de kwaliteit en/of rij-eigenschappen van de wagen ten goede of ten slechte komen.
Bvb. ander type versnellingsbak, ASR (of iets dergelijks grondig verbeterd), wijzigingen aan de motor, enz..
Het gaat mij dus niet om een streepje chroom meer of minder, of een optie die je op een 2006 kan hebben, maar niet op een 2003.
Zijn bepaalde jaren rampjaren of maakt het allemaal niet veel uit, gegeven dat de wagen in goede staat van onderhoud is?
Alvast bedankt,
Greetz,
Piewie
Belangrijke wijzigingen Cooper S tussen 2003 en 2006?
Normaan moet je het verschil uiterlijk wel zien tussen een pre facelift (2001-2004) en een post facelift (2005-2006)
Exterieur:
- Achterlichten
- Voorlichten (reflector bij pre facelift, gewoon halogeen bij de post facelifts en lens bij xenons)
- Achter mistlicht van de facelift op de plaats waar het achteruitrijlicht zat bij de pre facelift (boven de centrale uitlaat)
- chromé rand rond de voorste grille is anders (egaal bij facelift tov met een randje bij de pre facelift)
Interieur:
- Klokje boven de centale spiegel is verhuist naar de middeste teller
- radio
Motor:
- de compressor van de post facelift zou een bepaalde coating gekregen hebben die bij de pre facelifts alleen op de JCW zat.
- dacht dat ze er bij de post facelifts ook voor gezorgd hadden dat de uitlaat meer plofte... maar das geen zekerheid
Maar zoals je zei maakt dit niet veel uit voor je, denk dat de motor in een pre facelift even goed is dan die van een post facelift...
Exterieur:
- Achterlichten
- Voorlichten (reflector bij pre facelift, gewoon halogeen bij de post facelifts en lens bij xenons)
- Achter mistlicht van de facelift op de plaats waar het achteruitrijlicht zat bij de pre facelift (boven de centrale uitlaat)
- chromé rand rond de voorste grille is anders (egaal bij facelift tov met een randje bij de pre facelift)
Interieur:
- Klokje boven de centale spiegel is verhuist naar de middeste teller
- radio
Motor:
- de compressor van de post facelift zou een bepaalde coating gekregen hebben die bij de pre facelifts alleen op de JCW zat.
- dacht dat ze er bij de post facelifts ook voor gezorgd hadden dat de uitlaat meer plofte... maar das geen zekerheid
Maar zoals je zei maakt dit niet veel uit voor je, denk dat de motor in een pre facelift even goed is dan die van een post facelift...
Hier vind je heel wat info over de FL in 2005:
http://www.motoringfile.com/2004/02/01/ ... _revealed/
Ik heb eind november een 2006 Cooper S aangekocht via Mini Next. Neem daar zeker een kijkje, je krijgt 2j garantie zoals op een nieuwe...
Enne... de plofjes zijn heerlijk.
http://www.motoringfile.com/2004/02/01/ ... _revealed/
Ik heb eind november een 2006 Cooper S aangekocht via Mini Next. Neem daar zeker een kijkje, je krijgt 2j garantie zoals op een nieuwe...
Enne... de plofjes zijn heerlijk.

Terug naar “1e Generatie MINI - R50 R52 R53”