Inrijden Mini

Bespreek hier de verschillende modellen
Gebruikersavatar
super dooper
MINI Driver
Berichten: 77
Lid geworden op: 01 Dec 2004
Locatie: Roeselare

Inrijden Mini

Berichtdoor super dooper » Za Feb 26, 2005 19:06

Heb hier en daar wat rond gelezen op verschillende forums van de Mini.
Wat het inrijden betreft vind ik dat iedereen percies doet of de Mini kan tegen niks. De ene spreekt van 1000 km de andere spreekt van 1500 en sommige zelfs van 2000km.
Men zegt voorzichtig rijden niet meer als 3500 toeren.
Dat de constructeurs zoiets in hun handleiding zetten kan ik geloven dat is om hun te beschermen.
Op de forums krijg ik de indruk dat de Mini percies tegen niet veel kan.
Ik heb al vier nieuwe Opels gekocht en moet zeggen dat ik die nooit "ingereden" heb. Eenmaal de motor warm was trok ik regelmatig goed door en de heb met geen enkele ook maar het minste probleem gehad. De dealer zei toen trouwens zelf dat ik gerust goed mocht doorrijden en dat het zeker geen kwaad kon. Hij raade me zelfs aan om af en toe eens stevig in toeren te gaan.
Een goede vriend van mij die bij Opel in antwerpen werkt zegt dat de auto's van tegenwoordig niet meer moeten ingereden worden.
Hij zegt dat eens ze van de band rollen ze de auto's direkt moeten testen en hij zegt dat dat alles behalve braaf is.
Mijn MCS komt er binnenkort aan en vroeg mij af of ik daar echt zo voorzichtig moet mee omspringen.
Dat je de motor eerst goed warm moet rijden kan ik inkomen maar eenmaal die warm is kan ie toch lekker of niet?
Wat is jullie mening of ervaring?

Gebruikersavatar
Tazke
MINI Freak
Berichten: 309
Lid geworden op: 11 Nov 2004
Locatie: Torhout

Berichtdoor Tazke » Zo Feb 27, 2005 11:56

Dat is idd voor niets meer nodig dat goed inrijden, maar dat zit er nog in van de vroegere tijden h?, en daarmee, iedereen rijd de eerste weekjes zowiezo wat voorzichtiger met z'n nieuwen tuut zeker, ik zelf heb 1000 km braaf gereden met mijn D en nog steeds geen prob, heb nu al 20000 km ondertussen en heb em zelfs wat chiptuned, normaal dus geen probleem met je nieuwe bolide, maar je moet natuurlijk zelf uitmaken of je hem direct aan de zware voetproeven wilt testen h?, ik zou dit zelf maar doen na 500 km nu ja, choose life choose mini h?

Grtz Tazke

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Zo Feb 27, 2005 12:34

Gewoon zien dat de motor warm is voor je doortrekt, da's het belangrijkste en eigenlijk nog de enigste regel voor de nieuwe motoren :)

Gebruikersavatar
miniboard
MINI2 - Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 Okt 2003
Locatie: Beek en Donk

Berichtdoor miniboard » Zo Feb 27, 2005 14:58

Ik hou me maar aan handleiding, blz 96.
Hierin staat dat de 1e 2000 km, voor Mini's met benzinemotoren, max. 4500 toeren of max. 150 km/h gereden mag worden. Vanaf 2000 km toerental of snelheid geleidelijk verhogen.

Ik heb voor mijn S-Works hiervoor zelfs moeten tekenen :frown: .

Grtz, Miniboard

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Zo Feb 27, 2005 15:07

Mjah bij de Works zit je dichter op het limiet van de motor. :)
Maar roderen of inrijden is uit de tijd eigenlijk, bij twee-takt brommerkes moet da nog gebeuren ja :p

Gebruikersavatar
miniboard
MINI2 - Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 Okt 2003
Locatie: Beek en Donk

Berichtdoor miniboard » Zo Feb 27, 2005 15:14

Inrijden uit de tijd :?: : Probeer BMW/MINI daar maar eens van te overtuigen. Mijn zegen heb je :cheesy: .

Miniboard

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Zo Feb 27, 2005 15:21

Ik weet dat ze het er nog inzetten, maar moderne motors kunnen dat aan. Zolang je ze eerst warm rijdt.

Je koopt ook een BMW/MINI h? en geen ??n of ander brolmerk :)

Constant in rood rijden is natuurlijk nooit goed :)

Gebruikersavatar
schumi
MINI Master
Berichten: 1837
Lid geworden op: 10 Aug 2004

Berichtdoor schumi » Zo Feb 27, 2005 17:17

Kan zeker nooit kwaad u aan deze voorschriften te houden h?.
Is niet enkel voor de motor bedoeld,dat inrijden, denk ik


greetz
Laatst gewijzigd door schumi op Do Apr 06, 2006 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Zo Feb 27, 2005 17:53

Inrijden is idd niet enkel voor de motor bedoeld, maar meer en meer ook voor de remmen, de koppeling, de tandwielen van de versnellingsbak...
Maar ze kunnen moeilijk op die dingen getallen plakken van zo en zo schakelen, zo en zo remmen. Het is dus gemakkelijker te zeggen tot die km stand niet boven die toeren. Dat houdt dan in dat je sowieso de remmen en koppeling minder belast de eerste km's omdat je nooit tot boven in de toeren mag gaan.

De eerste 500 km zijn de belangrijkste. Hier gewoon rustig en met vlotte handelingen rijden, eigenlijk gewoon met het verkeer mee laveren op gewone secundaire wegen is het best. 500 of 1000 km over de autostrade naar het zuiden van Frankrijk zal niet hetzelfde effect hebben als 500 km binnenbaantjes... Na de eerste 500 km geleidelijk opbouwen, zo ga je het meeste plezier aan je MINI beleven.

Succes !

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Zo Feb 27, 2005 18:01

Dat klopt wel wat je zegt over die koppeling :)
Mjah inrijden heb ik met mijn Mini nooit moeten doen, tweedehands he :p

Gebruikersavatar
Racing Green
MINI Master
Berichten: 1154
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Antwerpen
Contact:

Re: Inrijden Mini

Berichtdoor Racing Green » Ma Feb 28, 2005 0:41

super dooper schreef:Een goede vriend van mij die bij Opel in antwerpen werkt zegt dat de auto's van tegenwoordig niet meer moeten ingereden worden.

Ha ik heb ook eens twee dagen via den interim gewerkt bij General Motors, heel de dag nieuwe wagens van de ene parking naar de andere rijden. Dat moet rap gaan natuurlijk h?, lekker hoog in de toerkes :mrgreen:

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Ma Feb 28, 2005 9:55

ik heb da is mogen doen lang geleden als juist van school kwam (vakantiejob)bij mitsubishi.dat waren toen de auto's van den boot rijden leuk!!!!!!!!!!! ik hoop dat er hier niemand toen -zo'n 15a16jaar geleden-met een mitsubishi reed.we hebben er wel enkele in de prak gereden bij wijze van spreken.eigenlijk schandalig h? maar ja jong en onbezonnen noemden ze dat 8)

Gebruikersavatar
Dimitri82
MINI Driver
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 Feb 2006
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contact:

Berichtdoor Dimitri82 » Wo Apr 05, 2006 20:12

miniboard schreef:Ik hou me maar aan handleiding, blz 96.
Hierin staat dat de 1e 2000 km, voor Mini's met benzinemotoren, max. 4500 toeren of max. 150 km/h gereden mag worden. Vanaf 2000 km toerental of snelheid geleidelijk verhogen.

Ik heb voor mijn S-Works hiervoor zelfs moeten tekenen :frown: .

Grtz, Miniboard


En ge moogt maar max 120 dus dat kang een probleem zijn :twisted:


Terug naar “1e Generatie MINI - R50 R52 R53”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten