Heb hier en daar wat rond gelezen op verschillende forums van de Mini.
Wat het inrijden betreft vind ik dat iedereen percies doet of de Mini kan tegen niks. De ene spreekt van 1000 km de andere spreekt van 1500 en sommige zelfs van 2000km.
Men zegt voorzichtig rijden niet meer als 3500 toeren.
Dat de constructeurs zoiets in hun handleiding zetten kan ik geloven dat is om hun te beschermen.
Op de forums krijg ik de indruk dat de Mini percies tegen niet veel kan.
Ik heb al vier nieuwe Opels gekocht en moet zeggen dat ik die nooit "ingereden" heb. Eenmaal de motor warm was trok ik regelmatig goed door en de heb met geen enkele ook maar het minste probleem gehad. De dealer zei toen trouwens zelf dat ik gerust goed mocht doorrijden en dat het zeker geen kwaad kon. Hij raade me zelfs aan om af en toe eens stevig in toeren te gaan.
Een goede vriend van mij die bij Opel in antwerpen werkt zegt dat de auto's van tegenwoordig niet meer moeten ingereden worden.
Hij zegt dat eens ze van de band rollen ze de auto's direkt moeten testen en hij zegt dat dat alles behalve braaf is.
Mijn MCS komt er binnenkort aan en vroeg mij af of ik daar echt zo voorzichtig moet mee omspringen.
Dat je de motor eerst goed warm moet rijden kan ik inkomen maar eenmaal die warm is kan ie toch lekker of niet?
Wat is jullie mening of ervaring?
Inrijden Mini
- super dooper
- MINI Driver
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 01 Dec 2004
- Locatie: Roeselare
Dat is idd voor niets meer nodig dat goed inrijden, maar dat zit er nog in van de vroegere tijden h?, en daarmee, iedereen rijd de eerste weekjes zowiezo wat voorzichtiger met z'n nieuwen tuut zeker, ik zelf heb 1000 km braaf gereden met mijn D en nog steeds geen prob, heb nu al 20000 km ondertussen en heb em zelfs wat chiptuned, normaal dus geen probleem met je nieuwe bolide, maar je moet natuurlijk zelf uitmaken of je hem direct aan de zware voetproeven wilt testen h?, ik zou dit zelf maar doen na 500 km nu ja, choose life choose mini h?
Grtz Tazke
Grtz Tazke
Inrijden is idd niet enkel voor de motor bedoeld, maar meer en meer ook voor de remmen, de koppeling, de tandwielen van de versnellingsbak...
Maar ze kunnen moeilijk op die dingen getallen plakken van zo en zo schakelen, zo en zo remmen. Het is dus gemakkelijker te zeggen tot die km stand niet boven die toeren. Dat houdt dan in dat je sowieso de remmen en koppeling minder belast de eerste km's omdat je nooit tot boven in de toeren mag gaan.
De eerste 500 km zijn de belangrijkste. Hier gewoon rustig en met vlotte handelingen rijden, eigenlijk gewoon met het verkeer mee laveren op gewone secundaire wegen is het best. 500 of 1000 km over de autostrade naar het zuiden van Frankrijk zal niet hetzelfde effect hebben als 500 km binnenbaantjes... Na de eerste 500 km geleidelijk opbouwen, zo ga je het meeste plezier aan je MINI beleven.
Succes !
Maar ze kunnen moeilijk op die dingen getallen plakken van zo en zo schakelen, zo en zo remmen. Het is dus gemakkelijker te zeggen tot die km stand niet boven die toeren. Dat houdt dan in dat je sowieso de remmen en koppeling minder belast de eerste km's omdat je nooit tot boven in de toeren mag gaan.
De eerste 500 km zijn de belangrijkste. Hier gewoon rustig en met vlotte handelingen rijden, eigenlijk gewoon met het verkeer mee laveren op gewone secundaire wegen is het best. 500 of 1000 km over de autostrade naar het zuiden van Frankrijk zal niet hetzelfde effect hebben als 500 km binnenbaantjes... Na de eerste 500 km geleidelijk opbouwen, zo ga je het meeste plezier aan je MINI beleven.
Succes !
- Racing Green
- MINI Master
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 18 Sep 2003
- Locatie: Antwerpen
- Contact:
Re: Inrijden Mini
super dooper schreef:Een goede vriend van mij die bij Opel in antwerpen werkt zegt dat de auto's van tegenwoordig niet meer moeten ingereden worden.
Ha ik heb ook eens twee dagen via den interim gewerkt bij General Motors, heel de dag nieuwe wagens van de ene parking naar de andere rijden. Dat moet rap gaan natuurlijk h?, lekker hoog in de toerkes
ik heb da is mogen doen lang geleden als juist van school kwam (vakantiejob)bij mitsubishi.dat waren toen de auto's van den boot rijden leuk!!!!!!!!!!! ik hoop dat er hier niemand toen -zo'n 15a16jaar geleden-met een mitsubishi reed.we hebben er wel enkele in de prak gereden bij wijze van spreken.eigenlijk schandalig h? maar ja jong en onbezonnen noemden ze dat
- Dimitri82
- MINI Driver
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 13 Feb 2006
- Locatie: Borsbeek - Antwerpen
- Contact:
miniboard schreef:Ik hou me maar aan handleiding, blz 96.
Hierin staat dat de 1e 2000 km, voor Mini's met benzinemotoren, max. 4500 toeren of max. 150 km/h gereden mag worden. Vanaf 2000 km toerental of snelheid geleidelijk verhogen.
Ik heb voor mijn S-Works hiervoor zelfs moeten tekenen :frown: .
Grtz, Miniboard
En ge moogt maar max 120 dus dat kang een probleem zijn
Terug naar “1e Generatie MINI - R50 R52 R53”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten