PDC sensoren

Bespreek hier de verschillende modellen
Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

PDC sensoren

Berichtdoor Dave C » Zo Aug 27, 2006 22:18

hey

weet er iemand wat de PDC sensoren per stuk kosten voor achteraan in de bumper, en of deze te bestellen zijn in koetswerkleur bij de dealer

grtz :wink:

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Zo Aug 27, 2006 22:26

Heb dit ooit gevraagd bij de dealer om deze vooraan te laten steken, maar men vertelde me toen dat
ik dit niet via de Mini-dealer kon bestellen. Zij beveelden mij aan om dit elders in ??n of andere auto-shop aan te schaffen.

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Zo Aug 27, 2006 22:31

PDC sensoren in een mini :roll:. Iemand die PDC sensoren op een grote auto heeft, daar kan ik goed inkomen. Met een mini kan je toch perfect weten waar je uitkomt bij het parkeren ...

En het is lelijk op de koop toe, maar elk zijn gedacht he ;)

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Zo Aug 27, 2006 22:35

Bij ne Mini Cabrio staan die d'r standaard achteraan op. Enkel en alleen omdat het zicht
door de (te) kleine achterruit kwasie nihil is omwille van de twee rolbeugels die
daar voor staan geplant. En ik vind het toch oh zo gemakkelijk en belange nie lelijk.

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Zo Aug 27, 2006 22:37

hahaha :grin:

jamaar tis niet om te parkeren eh :cheesy:

het zit zo...
ik ga een andere bumper steken, maar er zitten pdc gatjes in :?
nu m'n carosier kan deze wel dicht maken, maar dat is ook supplement te betalen, en terecht

nu, ik kan ook pdc sensoren kopen en kom dan miss goedkoper uit

dus vandaar deze vraag :wink:

groetjes

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Zo Aug 27, 2006 22:38

Ik heb toch liever een gladde bumper hoor! Als je idd geen zicht hebt door je achterruit, neem ik mijn woorden terug.

Ik zou ze achteraf toch niet steken, die zijn meestal niet weggewerkt en zie je direct zitten. Tenzij je een andere bumper gaat kopen?

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Zo Aug 27, 2006 22:40

Groovy, nieuwe S bumpers? Zijn het toevallig die van wannes? Ik zou even informeren bij een carrossier ... maar plastieklassen is wel duur denk ik. Mss gewoon zo'n oogjes instoppen, zoals je zegt, en meespuiten?

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Zo Aug 27, 2006 22:43

fred schreef:die zijn meestal niet weggewerkt en zie je direct zitten.

'k Moet wel zeggen dat ze in de Mini vrij subtiel zijn ingewerkt en in koetswerkkleur.
Het valt wel op, maar is niet storend. Heb al veel ergere sensoorkes gezien :?
Hier onzen bumper met sensoren.

Afbeelding

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Zo Aug 27, 2006 23:00

Die zijn af fabriek zo ingewerkt, maar als ge achteraf sensoren wil steken is dat meestal pover afgewerkt ... Aan jouw bumper is niets op aan te merken :wink:

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Zo Aug 27, 2006 23:22

nee het zijn gewoon klepjes/sensoren die je in kan klikken hoor, al? dat zie je toch aan de bumper nu,
maar weet er iemand wat ze kosten bij de dealer, het schijnt dat je ze in koetswerkkleur kan bestellen, maar weet het niet zo zeker

als het gewoon afdekplaatjes zijn aan de buitenkant, en daarachter de sensoren (wat zou willen zeggen dat ik de sensoren eigenlijk niet nodig zou hebben) tja dat zou me nog voordeliger uitkomen dan :)

maar ik weet niet hoe het systeem net in elkaar zit
maar de gatjes moeten hoe dan ook opgevuld worden eh, anders is't helemaal geen zich :?

maar door de carosier gedaan, helemaal dicht dus kost me ongeveer 120 ? extra

en de pdc sensoren zouden me eigenlijk ook niet storen hoor, maar dat is ieder zijn mening h?

het probleem is ook dat m'n bumpers al bij de spuiter zijn, dus daarom ook de vraag van in de koetswerkkleur te bestellen

en ja, het zijn de bumpers van wannes :grin:
's' bumpers :oops: :oops: :oops:

grtz :wink:

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Zo Aug 27, 2006 23:48

Misschien gewoon eens naar de dealer bellen morgen en vragen "hey, wat kosten de pdc sensoren voor de MINI?"
Misschien dat dan je probleem opgelost is :?
Ik denk niet dat de forummers hier een prijslijst hebben liggen van alle aparte MINI onderdelen :roll:

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Ma Aug 28, 2006 0:03

nee maar miss weet iemand het wel h?, en ik stelde toch twee vragen eh, niet de prijs alleen... :?

als dat de ingesteldheid is "bel naar de dealer" tja sorry maar dan heeft een vraag als deze dus geen recht op een forum of wat...

trouwens heb ik de dealer al gebeld, en wisten ze het zelf niet... :?

sorry dat ik zo miss overreageer maar als de dealer al onze vragen wist te beantwoorden was een forum voor de helft kleiner(aantal posts)

groetjes Dave

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Ma Aug 28, 2006 0:12

Dave,

Als je op de onderdelensite kijkt kan je gemakkelijk het onderdeelnummer opzoeken. Gewoon even bellen naar de dealer (het magazijn) en even het nummer doorgeven. Zij moeten het dan maar intikken in hun pc en kunnen dan dadelijk de prijs geven.

Werkt bij mij altijd perfect.

Als je moet gaan uitleggen wat je precies nodig hebt is dat aan de telefoon soms idd moeilijk (en sommige magazijniers zijn misschien niet al te snugger), maar als je gewoon het nummer kan geven is dat een fluitje van een cent...

Deze vragen mogen zeker op het forum, maar dat zijn zo van die vragen waar je op voorhand al bijna zeker van weet dat je er geen antwoord op kan krijgen. Dat zijn nu eenmaal niet van die voor de hand liggende stukken die iedereen al wel eens bestelt, vandaar...

@Wally, op diezelfde site vind je ook de pdc sensoren voor vooraan, bij categorie 66 :wink:

@Dave, daar zie je ook dat de sensoren niet door de dealers gespoten mogen worden en deze dus in koetswerkkleur dienen besteld te worden.

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Ma Aug 28, 2006 6:48

varavital schreef:@Wally, op diezelfde site vind je ook de pdc sensoren voor vooraan, bij categorie 66 :wink:

Ah, ze bestaan dus toch. Sebiet effe bekijken. Thx Vital.

Gebruikersavatar
wazowski
Site Admin
Berichten: 2905
Lid geworden op: 20 Jan 2004
Locatie: Nijlen
Contact:

Berichtdoor wazowski » Ma Aug 28, 2006 6:59

Die sensoren kosten stukken van mensen...
Wij wilden op onze MINI die pdc nog toevoegen, maar MINI was vervroegd in productie. Toen we de prijs hoorden voor inbouw achteraf toch maar vriendelijk bedankt...
Volgens de accessoiresprijslijst:
221.43 EUR per sensor (4 nodig) + 117.39 EUR voor de ultrasoonomvormer.
Dit alles zonder plaatsing...
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Ma Aug 28, 2006 7:27

varavital schreef:Misschien gewoon eens naar de dealer bellen morgen en vragen "hey, wat kosten de pdc sensoren voor de MINI?"
Misschien dat dan je probleem opgelost is :?
Ik denk niet dat de forummers hier een prijslijst hebben liggen van alle aparte MINI onderdelen :roll:


Vital, sommige "forummers" zijn professioneel verbonden met MINI...zoals shorty bv...
mss kan zo iemand toch helpen bij zulke vragen... :-k
ook al denk jij mss van niet maar de kans bestaat toch dat iemand ze later heeft laten bijplaatsen...
(zoals de vraag van Wally over de voorste PDC installatie bewijst... 8) )
of iemand zoals wazowski die dan toch met prijzen over de brug kan komen !!!

op andere fora krijgen zulke vragen positieve reacties...enneuhm... :P
wie geen vragen stelt, krijgt nooit antwoorden... :wink:

btw DC lijkt me een duur grapke te worden die xtra airco-gaten in je bumper... :cry:
kan je die niet tweedehands van een ongeval vinden... :roll:
ze hoeven toch niet functioneel te zijn bij u h?...of toch wel...?

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Ma Aug 28, 2006 14:17

nee ze hoeven niet functioneel te zijn, ik zoek nog steeds een oplossing voor de airco gaten dicht te krijgen :grin:

het zou zoiezo deftig moeten zijn eh, dus dicht laten maken of ( al waren ze stuk) pdc sensoren

ik stel mij ook wel de vraag, als ik die handel laat dicht maken door de carosier, je er niets meer van gaat zien na verloop van tijd :?

alvast bedankt allemaal he folks :wink:

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Ma Aug 28, 2006 14:22

Dave C schreef:nee ze hoeven niet functioneel te zijn, ik zoek nog steeds een oplossing voor de airco gaten dicht te krijgen :grin:

het zou zoiezo deftig moeten zijn eh, dus dicht laten maken of ( al waren ze stuk) pdc sensoren

ik stel mij ook wel de vraag, als ik die handel laat dicht maken door de carosier, je er niets meer van gaat zien na verloop van tijd :?

alvast bedankt allemaal he folks :wink:


je kan mss die vraag nog eens stellen bij "problemen en fouten" topic... :grin: :wink:

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Ma Aug 28, 2006 14:34

:grin:

Gebruikersavatar
shorty
MINI Driver
Berichten: 57
Lid geworden op: 19 Mei 2006
Locatie: Antwerpen
Contact:

Re: PDC sensoren

Berichtdoor shorty » Ma Aug 28, 2006 14:38

Dave C schreef:hey

weet er iemand wat de PDC sensoren per stuk kosten voor achteraan in de bumper, en of deze te bestellen zijn in koetswerkleur bij de dealer

grtz :wink:


De PDC sensoren zijn apart te bestellen en kosten 124 EUR per stuk!!
De "kapjes" alleen zijn niet apart verkrijgbaar, er zit steeds een sensor in.
Mocht je dan denken dat je evengoed deze PDC kan laten activeren kost dit nog eens 221 EUR extra zonder montage. Dus met 4 sensoren + activatiekit + plaatsing zit je al snel in de 700 EUR. Dure grap, al zeg ik het zelf.
Ik heb dan maar naar de invoerder gebeld en die wisten mij te vertellen dat er wel afdekdoppen bestaan in het zwart, die je natuurlijk in jouw kleur kan laten spuiten.
Hieronder even de verschillende productienummers en diameters op een rij. Kun je dit aan je dealer (of aan mij :wink: ) doorgeven.

? 20mm 51718117709
? 25mm 51718126605
? 28mm 51718168260
? 18mm 51718222691

Deze kosten 0.50 EUR per stuk, dus dat is niks.
Hopelijk heb ik je een beetje opweg geholpen.


Terug naar “1e Generatie MINI - R50 R52 R53”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten