Wat zouden jullie doen? S of JCW versie in okkazie?

Bespreek hier de verschillende modellen
Gebruikersavatar
Bolli
MINI Driver
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 Aug 2006

Wat zouden jullie doen? S of JCW versie in okkazie?

Berichtdoor Bolli » Do Jun 07, 2007 16:35

Het kriebeld meer en meer om mijn droom aanteschaffen.
Eind volgend jaar ten laaste zou ik één willen aanschaffen maar als het hard mijn keel uithand zou het dit jaar nog kunnen zijn want ben nu reeds aan het zoeken in België alsook in Duitsland

Een S of JCW
Bouwjaar vanaf 2004
Kleur: wit ( Creime )
Zeker volgende opties:
-Sperdiffereintieel, Xenon, Auto airco, ... ( Liefst GPS en zou dan al bijna full option moeten gaan want dat vindt je zeer moeilijk)
-JCW sportophaning/remmen/lederen sportkuipen/stabilisator stangen/18" Velgen
( Alles op papier van BMW dus, kant en klaar door de keuring elk jaar )

Rijkelijk uitgerust dus, anders is het geen droomwagen en hoeft het voor mij niet.
Besef me al te goed dat deze okkazie prijselijk zal zijn.
( Ultieme droom is een nieuwe Porsche maar das niet haalbaar. Hopelijk binnen een jaar of 15 )

Gezien je moeilijk één zo rijk uitgerust vindt of ze veel te veel vragen voor zo één alsook in aftermarket de stukken duur zijn overweeg ik mss de JCW versie te zoeken direct.
Kwestie dat alles er dan direct opstaat.
Met de jaarlijkse taks en duurdere verzekering hou ik rekening, de hogere inschrijvingstaks beschouw ik als 1250 euro bij de aankoopsprijs, kwestie van te relativeren. :wink:

Wil de motor gaan motortunen nadien, zelfs al wordt het de JCW versie.
300pk is mogelijk maar met een 225-240pk ben ik al meer als tevreden en zodanig kan al het JCW spul dit vermogen de baas blijven.


Mijn vraag is vooral wat jullie mening is.
1. Blijven zoeken naar een 163pk S:
- met alle opties van de JCW ( met uitzondering de motorupgrade )
- JCW stukken achteraf zoeken en laten plaatsen ( Nieuw en/of okkazie stukken )
2. JCW versie direct aanschaffen, jaarlijks extra betalen dus maar geen zorgen bij zoeken/aanschaf.

Ook had ik ook willen weten of iedereen die GPS nu degelijk vindt.
Heb hier nog niets slecht over gelezen dus normaal zit dit wel goed.
Heb het persoonlijk gewoon niet voor die grootte klok in het midden van het dachboard, ieder zijn ding maar de GPS is nog mooi en die klok niet dus.

Ook had ik graag geweten van de pk zotten hier waar zei hun motortuning hebben laten doen en welke componenten allemaal aangepast zijn. Prijzen en onderdelen van een JCW upgrade ken ik wel maar bedoel nu net dat stapje verder.

Dank bij voorbaat.
Een mini fan. ( Hopelijk snel een S eigenaar ) :wink:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Jun 07, 2007 16:55

er zit op ne JCW geen enkele optie standaard extra op tov van nen S maar allé

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Do Jun 07, 2007 19:58

Bolli wil blijkbaar veel en dan nog iets okkasie van dit allemaal, als het toch redelijk wat mag kosten ga voor een nieuwe S en stel hem samen zoals ge hem hebben wilt, en dat van die grote klok, dit is nu eenmaal een MINI, anders zou het ook een porsche kunnen zijn. :wink:

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Do Jun 07, 2007 20:22

Lekker veeleisend voor een occassie :roll: Veel succes in de zoektocht.
En waarom zo'n hoop PK's ? Als ik jou was zou ik nog wat verder sparen voor die Porsche dan .....

Gebruikersavatar
vigar
MINI-aholic
Berichten: 515
Lid geworden op: 13 Aug 2006
Locatie: Temse

Berichtdoor vigar » Do Jun 07, 2007 21:00

Buy what's affordable to you !!!! And you will be happy with what you buy.

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Do Jun 07, 2007 23:22

ik denk dat we die droom allemaal wel hebben...behalve diegenen die er al mee aan het rondbollen zijn... :grin:
en ik denk met zulke opties dat er dat niet al teveel zijn :lol:

Gebruikersavatar
Bolli
MINI Driver
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 Aug 2006

Berichtdoor Bolli » Vr Jun 08, 2007 11:12

Wat een afrip die JCW . :?
Dacht dat een JCW versie standaard die zaken had. Toch voor die prijs dan.
Zal dan wel de S worden.
Een nieuwe naar mijn smaak komt boven de 30.000 euro uit.
Had er graag volgend jaar maar de helft voor gegeven maar met mijn verwachtingen gaat dit nooit lukken. 17a18k euro's vindt je ze al hoe ik het wil en dat mag het kosten, dat geld is er. Ze is in alle kleuren reeds te vinden behalve dat wat ik wil en voorlopig voor die prijs enkel in Duitland want hier hebben ze voor die prijs 100.000 km meer op de teller staan. Kans is groot dat mijn toekomstigge uit Duitsland zal komen, de Mini hé. :wink:

Een Porsche is echt niet haalbaar hoor. Een mooie okkazie vindt ik niet voor onder de 35.000 euro, dan spreken over ééntje van' 91. Toch liever een Mini van '04 dan, wil niet weten wat een Porsche van na 2000 kost. :D

Betreft die grootte klok, tijdens de testritten heb ik mss max 10 keer daarop gekeken, toen stoorde het niet maar na een paar weken zou het me nerveren. GPS is handig en is optisch nog mooi erin dus dat lost mijn probleem direct op.
:wink:

Waarom ik zoveel vermogen wil?
Ik zou de S anders rap moe zijn, toch zeker binnen het jaar. Kan dus wel zijn dat ik een half jaar met het standaard vermogen zal rondrijden.
210pk JCW gereden ( alles op behalve GPS toen ) en was direct verkocht, voordien vondt ik de Mini S gewoon heel mooi en zat deze reeds in mijn top3 van toekomstigge wagen. De S ( compressor ) heb ik nooit kunnen rijden maar wel de nieuwe
( met turbo ).
Toen wist ik dat de remmen/ophaning/stoelen/vermogen echt wel niet standaard mogen zijn voor me. :wink:
Een heel groot voordeel van de vorige S tov de nieuwe S vindt ik het snelheidsgevoel.
De nieuwe heefd veel minder snelheidsgevoel. Anderzijds is de nieuwe wel beter in de hernemingen en het vertrekken doordat ie sneller reageerd op het gas.

De nieuwe zou me echter wel kunnen bekoren maar ze is te duur.
Doordat het nieuwe model meer en meer vekocht zal worden en meer en meer mensen hun nieuwe zullen toekrijgen of willen kopen zal er wel meer keuze en tegen scherperre prijzen op de okkazie markt komen. Zo vindt ik uiteindelijk mijn droom Mini wel. :grin:

Hier is toevallig niemand op zijn nieuwe Mini S aan het wachten die momenteel het vorig model rijdt in de configuratie die ik wil. :? :D

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Vr Jun 08, 2007 11:22

Bolli schreef:

Waarom ik zoveel vermogen wil?
Ik zou de S anders rap moe zijn, toch zeker binnen het jaar.
210pk JCW gereden ( alles op behalve GPS toen ) en was direct verkocht, voordien vondt ik de Mini S gewoon heel mooi en zat deze reeds in mijn top3 van toekomstigge wagen. De S ( compressor ) heb ik nooit kunnen rijden maar wel de nieuwe
( met turbo ).

Toen wist ik dat de remmen/ophaning/stoelen/vermogen echt wel niet standaard mogen zijn voor me. :wink:
Een heel groot voordeel van de vorige S tov de nieuwe S vindt ik het snelheidsgevoel.
De nieuwe heefd veel minder snelheidsgevoel. Anderzijds is de nieuwe wel beter in de hernemingen en het vertrekken doordat ie sneller reageerd op het gas.


euhm heb je dan een cooper S JCW zonder kompressor gereden of wat... :roll: :?:
en als je nooit met de "oude" S hebt gereden hoe vergelijk je dan het snelheidsgevoel en de reactie op het gas... :roll: :?:

of lees ik dit hier verkeerd... :? :grin:

Gebruikersavatar
Bolli
MINI Driver
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 Aug 2006

Berichtdoor Bolli » Vr Jun 08, 2007 12:08

Heb de JCW gereden. Die met de turbo bestaat toch nog niet dacht ik.
De basis hiervan dus vorig model S heb ik nooit kunnen rijden.
Nieuwe S wel kunnen testrijden.

Vergelijking moet je dus serieus relativeren maar je kan gaan vergelijken toch.
Heb de indruk dat het vorige model meer herrie maakt als de nieuwe.
Velen zien dit als extra confort en dus als een pluspunt. Ikzelf vindt het een nadeel dat je 140km/h rijdt in een klein straatje zonder het te weten. De wagen heefd zo een handelbaarheid en stilte dat je niet merkt dat je snel rijdt.
In testen op internet wordt hier dan ook melding van gedaan. Ieder zijn ding dus dit is zowel een voor- alsook een nadeel.
Weet nu wel dat een JCW een sportuilaat heeft maar als ik een compressor van een S hoor schreeuwen en nadien een nieuwe met turbo hoor dan geef ik toch mijn keuze aan de compressor. Nu nog een turbo horen met sportuitlaat ( JCW ) natuurlijk.

Iemand die zijn ervaring kan delen hierover.

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Jun 08, 2007 12:39

of nen turbo met een dumpvalve.....! :grin:

Gebruikersavatar
Bolli
MINI Driver
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 Aug 2006

Berichtdoor Bolli » Vr Jun 08, 2007 12:54

Dangixxer schreef:of nen turbo met een dumpvalve.....! :grin:

Die wil ik wel eens horen. Denk dat ik een carjaking doe als ik die tegenkom. :grin:
Ben in elk geval heel benieuwd naar de nieuwe JCW zodanig ik eens deftig kan vergelijken.

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Jun 08, 2007 13:26


Gebruikersavatar
Bolli
MINI Driver
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 Aug 2006

Berichtdoor Bolli » Vr Jun 08, 2007 16:35

Mjamie.
Toch krijg ik telkens kippevel van het geschreeuw van de compressor.
Daardoor dat mijn testverbruik ook zo hoog lag, de Mini schreeuwd immers steeds naar meer. Lol
Ga hier niet zetten wat het verbruik was. :roll: :shock:

Gebruikersavatar
kwiebje
MINI Driver
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 Apr 2006

Berichtdoor kwiebje » Zo Jun 10, 2007 12:42

Bolli, dit is een turbomotor en geen compressor. Compressor maakt een ander geluid als een turbo. 8)

Gebruikersavatar
Bolli
MINI Driver
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 Aug 2006

Berichtdoor Bolli » Ma Jun 11, 2007 10:46

kwiebje schreef:Bolli, dit is een turbomotor en geen compressor. Compressor maakt een ander geluid als een turbo. 8)


I know, sorri voor de opmaak van men tekst, is niet altijd even duidelijk.
Wil aangeven dat ik de compressor liever heb ( R53 ) tov de turbo ( R56 al dan niet met dumbvalve ).
Liever het geschreeuw dan dat psst psst. :wink:
Mijn mening bij de Mini want normaal ben prefereer ik turbo's voor de compressor.

Gebruikersavatar
Bolli
MINI Driver
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 Aug 2006

Berichtdoor Bolli » Di Jun 12, 2007 12:58

Ga toch even terugkomen van mijn vereisten.
JCW spullen hoeven niet persé.
Heb zowel op de Lowen website alsook bij Hamann leuk spul gezien en prijzen zullen wel gelijk zijn aan deze van BMW zelf in aftermarket.
Kan natuurlijk ook ( wanneer de tijd rijp is ) ook JCW okkazie spul zoeken.
Hoe meer er al op staat hoe beter natuurlijk. :wink:
Eén met GPS vinden blijft natuurlijk moeilijk wat begrijpelijk is gezien dit een dure optie is.

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Di Jun 12, 2007 20:54

Bolli schreef:op de Lowen website


bedoel je Lohen... :grin: :wink:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Jun 13, 2007 8:30

ja oe spreekte gij da uit...... :grin: :grin: :grin:

Gebruikersavatar
Bolli
MINI Driver
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 Aug 2006

Berichtdoor Bolli » Wo Jun 13, 2007 12:39

Die ja. :grin:
Hamann heeft ook leuk speelgoed.
http://www.hamann-motorsport.de
De S tot 270pk. :shock: :twisted:
Iemand ervaring met dit 'dure' speelgoed?

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Jun 13, 2007 13:03

ja voor 18.950 euro moogt ge toch al iets verwachten he


Terug naar “1e Generatie MINI - R50 R52 R53”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten