Koekoek,
Een vraag die mij regelmatig gesteld wordt en die ik mij ook wel eens stel.
Wat is de toekomst van de Mini?
Er is nu recentelijk die upgrade geweest met de lichte modificaties aan het exterieur ed. maar gaat de Mini, gelijk andere wagens, in de toekomst ook af en toe een volledige metamorfose ondergaan of gaat BMW niet van het concept afwijken?
Maw. kunnen we in de toekomst upgrades blijven verwachten zoals degene die we net gehad hebben of komen er ook grotere veranderingen? En dan vooral aangaande het exterieure?
MODjo
Toekomst van de Mini
franky schreef:hopelijk blijft het model hetzelfde zoals met de oude mini.anders zitten we binnen een jaar of 4 met een oud model.dat ze eens beginnen met mini's te produceren zonder mankementen zou al veel beter zijn.
Zonder manekmenten en rammelen ! Groot gelijk

Nu, eigenlijk zijn het de meest betrouwbare auto's in hun klasse, volgens een test van ADAC (de VTB van Duitsland). Vorige week gelezen op mini2.com.
Het is wel zo dat een mini rijder veeleer fanatiek is van zijn kart en ook veel vlugger kleine mankementen gaat aanhalen dan pakweg een Hyundai of een Suzuki rijder, was de commentaar van BMW op de vele klachten.

In 2006 denkt BMW eraan om de verouderde (sic !) Tritec motoren die gemaakt worden in Brazili? in een joint venture tussen BMW en Chrysler te vervangen door andere motoren die betere gewicht/verbruikcijfers kunnen voorleggen (misschien een 1.4 voor de one, een 1.6 voor de Cooper en een 1.6 turbo voor de S van PSA ?).
In 2008 zou de huidige Toyota Diesel motor vervangen worden door een exemplaar van de PSA groep (een evolutie van hun huidige dieselmotor met een common rail van de tweede generatie: 1600bar ipv. o.e.b. 1250bar) met iets meer vermogen (90pk ipv. 75pk)(=leuk voor ons) die ook goedkoper te produceren is (=leuk voor BMW) en misschien iets minder betrouwbaar is !!
Nota bene : de huidige Toyota motor (in de Yaris en de One D) heeft al een common rail van 1600bar en de vernieuwde Yaris motor D4D Diesel heeft al 90pk!
Waar 't esthetisch naartoe gaat ? Misschien weet BMW 't ook niet, zie ook de thread over Frank Stephenson op dit (schitterend) forum.
Dit komt van een kennis van Frank Stephenson :
Regarding future MINI designs, what I've heard is that the MINI design philosophy will dictate an evolutionary process much like the Porsche 911 has gone through over the past nearly 40 years. Each new model being clearly related to the previous one. I hope that's true, but in the meantime I going to enjoy my MINI!
Grtz, W
Vandaag het nieuwe autocar magazine eens bekeken. http://www.autocar.co.uk/
Het model 2007 staat er op de cover, en ik moet zeggen, het ziet er niet slecht uit. Een beetje een evolutie zoals die ook bij de Porsche 911 altijd heeft plaatsgevonden. Je blijft er dus altijd de MINI in zien.
Het model 2007 staat er op de cover, en ik moet zeggen, het ziet er niet slecht uit. Een beetje een evolutie zoals die ook bij de Porsche 911 altijd heeft plaatsgevonden. Je blijft er dus altijd de MINI in zien.
Op de foto's in "Autocar" zag hij er heel anders uit !! Veel beter. Ik had het magazine beter gekocht en de foto's even ingescand
zodat jullie hadden kunnen meegenieten.
Het artikel ging over de nieuwe Cooper S met turbo en 230 pk.
En het waren ?chte foto's...
Grille in 1 stuk, dus geen stuk meer in de bumper. Motorkap die opengaat juist boven de grille. Embleem ingewerkt in de grille. Zijpinkers in de spiegels ingewerkt. Nog altijd de huidige koplampen. De wielen nog altijd mooi op de 4 hoeken...

Het artikel ging over de nieuwe Cooper S met turbo en 230 pk.
En het waren ?chte foto's...
Grille in 1 stuk, dus geen stuk meer in de bumper. Motorkap die opengaat juist boven de grille. Embleem ingewerkt in de grille. Zijpinkers in de spiegels ingewerkt. Nog altijd de huidige koplampen. De wielen nog altijd mooi op de 4 hoeken...
Hierbij de foto's van de nieuwe Mini met PSA 1,6l motoren, voor 2007 (inderdaad, de JCW works versie zou 230pk hebben door oa. turbo tuning).
De front grille is veranderd, de lower air intake is ook veel groter geworden (de intercooler hangt vooraan van onder, vandaar).
BTW, de 'twin'-koplampen zouden niet weerhouden worden wegens te 'Mercedes'-achtig
http://www.autocar.co.uk/popups/gallery.asp?NA=212818
W
De front grille is veranderd, de lower air intake is ook veel groter geworden (de intercooler hangt vooraan van onder, vandaar).
BTW, de 'twin'-koplampen zouden niet weerhouden worden wegens te 'Mercedes'-achtig

http://www.autocar.co.uk/popups/gallery.asp?NA=212818
W
- super dooper
- MINI Driver
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 01 Dec 2004
- Locatie: Roeselare
Dat lijkt me toch niet zo vet die nieuwe grille. Ziet er veel goedkoper uit dan huidig model.
De garage bij ons zegt dat de Mini's enorm goed verkopen op dit monent en dat ze waarschijnlijk niet zo rap zullen veranderen. Als ze zouden veranderen zou het zijn om ze minder duur te maken voor ze te fabriceren zeggen ze.
De garage bij ons zegt dat de Mini's enorm goed verkopen op dit monent en dat ze waarschijnlijk niet zo rap zullen veranderen. Als ze zouden veranderen zou het zijn om ze minder duur te maken voor ze te fabriceren zeggen ze.
Terug naar “1e Generatie MINI - R50 R52 R53”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast