Aankoop Mini One D (2004)

Bespreek hier de verschillende modellen
Gebruikersavatar
Fuel86
MINI2 - Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 Aug 2013

Aankoop Mini One D (2004)

Berichtdoor Fuel86 » Ma Aug 12, 2013 1:56

Beste forumleden,

aangezien jullie MINI experts zijn, vraag ik graag jullie mening.

Ik kan een MINI One D (75pk) uit 2004 met 165.000 km kopen van een erg goede vriend.
Ik zou slechts 3500 euro moeten betalen voor de wagen (+winterbanden).

Er zijn echter een aantal mankementen:

- Lichtje airbag blijft branden (zou een gekend probleem zijn)
- De ruit aan de bestuuderskant gaat niet (altijd) meer open
- Er zitten 3 kleine sterretjes in de voorruit

Verder heb ik een 30 tal minuten met de wagen gereden en geen verdere problemen ondervonden.

De wagen zou nog 2 jaar moeten meegaan - ongeveer tot zijn 200.000 km - alvorens hij zal vervangen worden.

Denken jullie dat dit ondanks de problemen een goede koop zou zijn?
Hebben jullie een idee/ervaring wat het oplossen van de problemen zou kosten?

Gebruikersavatar
Bram
MINI Freak
Berichten: 279
Lid geworden op: 07 Mar 2012
Locatie: Olen

Berichtdoor Bram » Ma Aug 12, 2013 21:02

165.000 is al een redelijke afstand. MINI's zijn nu echt geheel bekend om hun duurzaamheid maar er zijn meer dan genoeg exemplaren die al heel lang meegaan.
Langs de andere kant is 3500 ook geen al te slechte prijs.

Van airbag lichtjes weet ik niets af maar dat lijkt me niets te ernstig voor het rijden van de MINI. Die ruit is waarschijnlijk een slecht contact, zal allemaal afhangen van waar dat slecht contact zich bevindt. Nieuwe voorruit is geregeld voor €250 als je niet naar carglass gaat :p

Je zal een beetje geluk moeten hebben. Het kan zijn dat je nog vlotjes 50000km en meer rijdt, het kan zijn dat je morgen zware stukken hebt. (net zoals met elke tweedehands...)

Dat het een MINI is, is natuurlijk een groot pluspunt ;)

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Ma Aug 12, 2013 21:40

De oude One D's hadden de Toyota Yaris blokjes erin, dus qua motor geen probleem (op voorwaarde dat hij goed onderhouden geweest is natuurlijk). Een onderhoudshistoriek erbij zou een groot pluspunt zijn.
Lampje van de airbag kan wel een probleem geven op de keuring, en afhankelijk van wat het juist is kan dat wel een grote kost zijn. In het beste geval is het gewoon een contact, in het slechtste geval de airbag zelf.
Problemen met de ruiten kwamen veel voor door slechte contacten in de module die beneden in de rechter A-stijl zit, maar dan was het eerder dat de ruiten vanzelf open gingen. Als de contacten van die module ver gecorrodeerd zijn kan het ook wel zijn dat ze niet meer open gaat.
Ruit is te vervangen zoals Bram al zei. En ja, ook zoals Bram al zei moet je zoals bij elke occasie een beetje geluk ermee hebben, maar de prijs valt alleszins al mee.


Terug naar “1e Generatie MINI - R50 R52 R53”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast