One diesel - Cooper - optimised diesel?

Bespreek hier de verschillende modellen
Gebruikersavatar
Couchar75
MINI Regular
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 Dec 2004

One diesel - Cooper - optimised diesel?

Berichtdoor Couchar75 » Ma Dec 13, 2004 14:16

Ik heb er een test-weekendje opzitten met een MOD en een cooper. Bij de MOD was ik aangenaam verast dat er met zo weinig PK's toch een vinnige auto stond. Boven de 80 per uur miste ik wel wat punch. Bij de cooper was het net het omgekeerde: ik miste wat koppel en bij de hernemingen (na met de diesel gereden te hebben) had ik iets meer verwacht. Het waren allebei heel leuke wagens, laat dat duidelijk zijn, maar ik tracht kritisch te zijn omdat ik echt nog niet weet welk van beide het wordt. Een andere optie is een optimised diesel, dan weet ik alvast dat er voldoende koppel zal zijn, maar ik vraag me af wat de andere karakteristieken zijn van een optimised diesel: welke topsnelheid kan je verwachten, en de sprint naar 100 per uur, hoe snel gaat die? Heeft een getunede mini diesel last van het gat rond de 1500 toeren waar sommige 'gechipte' diesel last van hebben?

Zoals jullie zien een ganse hoop vragen, maar alle tips zijn meer dan welkom, want ik sta te popelen voor een mini, maar weet niet dewelke. Wat zijn jullie meningen.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
joe
MINI Fan
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 Mei 2004
Locatie: regio Deinze

Berichtdoor joe » Ma Dec 13, 2004 19:07

hey Couchar,

ik kan je zeker de One D aanbevelen zenne, leuk en spotgoedkoop in onderhoud, en als je niet te gek doet met opties, valt hij heel goed mee qua aankoopprijs (en ook leuke restwaarde achteraf denk ik)

Was eerst gaan testrijden met de Cooper en natuurlijk valt het een beetje tegen achteraf met de Diesel, maar ach, is relatief zenne.

Is een beetje gelijk laminaatparket : als je't in de winkel naast echt parket ziet, ok dan ziet het er wa minder uit, maar ne keer dat het in huis ligt, ziet geen kat nog het verschil (en jij minst van al)

Dus One Diesel : denk dat er hier nog vele kunnen bevestigen die geen goesting hebben om 300 euro naft per maand te betalen

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Ma Dec 13, 2004 21:20

Indd.. de ONE D rijd heel lekker. Goede koppel, mede door de 6bak van Getrag. Diesel motoren hebben nu eenmaal meer koppel dan benzine, dat is zo goed als altijd al geweest.
Ik persoonlijk heb 3 dagen met een MOD rondgereden, maar was toch blij om mijn Cooper terug te hebben.
Ik miste toch wat, alhoewel ik niet echt kan beschrijven wat. Het sneller schakelen door het minder aantal toeren mabye? Dunno. Moet het antwoord schuldig blijven.

Als je zit te twijfelen tussen een Cooper en een ONE D, ga dan voor de ONE D. T'is een pak voordeliger.

BTW: hoe jullie aan 300 euro benzine per maand komen is me toch een raadsel hoor. Ik rijd redelijk wat kilometers en doe gemiddeld met 1 benzinetank 580km. (vnl. stad) Vind dat niet slecht.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
joe
MINI Fan
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 Mei 2004
Locatie: regio Deinze

Berichtdoor joe » Di Dec 14, 2004 0:43

is nie moeilijk h? Morty

100 liter per week aan 1 euro is 100 euro

4 weken in een maand is 400 euro

heb mijn rekening rap gemaakt na mijn peugeot 206 ke, en was da ne toffen auto geweest, zou'k het er voor over gehad hebben, maar helaas...
kl%tebak !!!

Gebruikersavatar
Couchar75
MINI Regular
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 Dec 2004

Berichtdoor Couchar75 » Di Dec 14, 2004 11:24

Bedankt!
Binnen twee weken ga ik nog eens testrijden en dan hak ik de knoop door. Momenteel denk ik inderdaad dat het een one d zal worden. Die 6-bak is inderdaad een leuk 'speeltje' en met 17 ''velgen, en leder zal hij er ook wel classy uitzien. Maar da's nog toekomstmuziek. I'll keep you informed.

Gebruikersavatar
wvs
MINI-aholic
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 Jul 2004
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor wvs » Di Dec 14, 2004 11:52

keep posted !

De keuze is persoonlijk. De 6-bak van Getrag schakelt inderdaad zeer leuk. De 'S'-schorten van een One D zien er ook goed uit. Het koppel voel je zeker, het ademtekort boven de 90/100 km/h ook maar aan de pomp komt er toch steeds een glimlach te voorschijn.

Het ultieme speelgoed is natuurlijk een 'S' die wat gekieteld is door JCW, als je daarnaast een dieseltje hebt om te rijden. Dus als je 't mij vraagt, een A4 diesel voor de week en een JCW 'S' voor 't weekend (nietwaar, Domingo :lol: )

Succes met je keuze, laat 't ons weten !

W

ps: wij kozen voor de One D (maar zonder logo, da's 't enige wat nu afgrijselijk lelijk is)

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Di Dec 14, 2004 21:14

joe schreef:is nie moeilijk h? Morty

100 liter per week aan 1 euro is 100 euro

4 weken in een maand is 400 euro

heb mijn rekening rap gemaakt na mijn peugeot 206 ke, en was da ne toffen auto geweest, zou'k het er voor over gehad hebben, maar helaas...
kl%tebak !!!


100 liter per week :shock:
Ok hoeveel kilometer bolt gij dan per week? :cheesy:
+1000???
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
joe
MINI Fan
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 Mei 2004
Locatie: regio Deinze

Berichtdoor joe » Di Dec 14, 2004 23:38

yep Morti, ik draai er rond de 1200 ? 1500 af per week

hij staat nu op 17 of 18000 denk ik of zo op goed 3 en een halve maand, dus schonen occasie voor over 3 jaar ...

Iemand die nu al een bod wil doen ? :cheesy:

km tegen dan geschat op 160.000 of 17000 of zo :cheesy: topoccasie, altijd gereden door een oud madammeke...

Gebruikersavatar
alain cooper
MINI Fan
Berichten: 142
Lid geworden op: 08 Mei 2004
Locatie: wommelgem

Berichtdoor alain cooper » Wo Dec 15, 2004 9:51

heb er nu(al) 14000 opstaan op bijna 3......................
jaar :D

Gebruikersavatar
Domingo
MINI-aholic
Berichten: 416
Lid geworden op: 05 Aug 2004
Locatie: Ardooie

Berichtdoor Domingo » Wo Dec 15, 2004 19:25

Dus als je 't mij vraagt, een A4 diesel voor de week en een JCW 'S' voor 't weekend (nietwaar, Domingo )

Dat zou idd een goed alternatief zijn,alleen tuft Moeder de hele week rond met het S'ke. En we halen er maar een 400km stadsverkeer uit. Maar welke kilometers...

Gebruikersavatar
Couchar75
MINI Regular
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 Dec 2004

Berichtdoor Couchar75 » Vr Dec 24, 2004 12:07

Heb mezelf uiteindelijk een leuk kerstgeschenkje gedaan:

Ik ben sedert gisterenavond de meer dan trotse eigenaar van een Cooper, Astro Black, Wit dak, S-Spoke, Chili,...

Ben maandagavond naar de garage geweest met mijn verlanglijstje. Aangezien mijn vorige auto vrijdag verkocht was zat ik dus zonder auto en moest het snel gaan. Ik was dan ook van plan om een jonge okkazie te kopen, maar uiteindelijk heb ik mij laten verleiden door de face-lift en vooral dat Astro Black. De garagist is beginnen rondbellen naar alle garages om te kijken of ze nog eentje staan hadden dat aan mijn wensen voldeed, woensdag heb ik dan de bevestiging gekregen dat het in orde was en dus gisteren ben ik er om gegaan.

Sneller kan nauwelijks, een mooie korting gekregen ('t was dan ook de 6 de wagen in 6 jaar tijd die we daar kochten) en schiiterende service.

En nu is 't genieten geblazen!

Ik hoop dat jullie Kerst even leuk wordt als de mijne!

Cheers.

Gebruikersavatar
Brainscan
MINI2 - ARTIST
Berichten: 1563
Lid geworden op: 03 Mei 2004
Locatie: Limburg

Berichtdoor Brainscan » Vr Dec 24, 2004 17:57

Proficiat met je aankoop :cheesy:

Gebruikersavatar
DCBruno
MINI Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 Dec 2004

Berichtdoor DCBruno » Vr Dec 24, 2004 17:58

Couchar, sjansaar !!
geniet van je cooper, hij ziet er vast schitterend uit.
Ik denk dat ik je wel zal herkennen :D :D

grtz

PS: die 75, staat dat voor je pk's :lol:

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Zo Dec 26, 2004 15:25

van harte gefeliciteerd met je kerstcadeau :cheesy:
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
krikkie
MINI Freak
Berichten: 233
Lid geworden op: 17 Jul 2012
Locatie: Holsbeek

Berichtdoor krikkie » Do Sep 13, 2012 23:13

joe schreef:is nie moeilijk h? Morty

100 liter per week aan 1 euro is 100 euro

4 weken in een maand is 400 euro

heb mijn rekening rap gemaakt na mijn peugeot 206 ke, en was da ne toffen auto geweest, zou'k het er voor over gehad hebben, maar helaas...
kl%tebak !!!


En toen spraken we nog over 1 euro per liter :D , nu bijna t dubbele :(


Terug naar “1e Generatie MINI - R50 R52 R53”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten