rugleuning zetel bestuurder R50

Bespreek hier de verschillende modellen
Gebruikersavatar
Phil71
MINI2 - Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 Nov 2016

rugleuning zetel bestuurder R50

Berichtdoor Phil71 » Zo Nov 13, 2016 17:36

hallo,zalig rijden met mijn nieuwe (okkasie) mini cooper,ik heb wel het volgende probleem,bij het verplaatsen van mijn rugleuning wilde ze plots niet meer verder of 90 graden,ik zit nu wel in de perfecte rallyhouding maar mijn rug verdraagt dit niet :? ,iemand een oplossing om dit te herstellen,ik heb de zetel bekleding langs achteren al verwijdert,alles gesmeert maar ik kan de hendel niet verder omhoog trekken om de leuning te verplaatsen,het lijkt of dat er iets in het draaimechanisme de draaiende beweging blokkeert.
grts.

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Re: rugleuning zetel bestuurder R50

Berichtdoor Morty » Wo Nov 16, 2016 0:09

Je kan die normaal toch met die hendel aan de binnenkant regelen of gaat die ook niet?

Al getracht om de rugleuning naar voor te klikken (zoals voor het achteraan uitstappen) en dan de zetel helemaal naar voor te schuiven, dan opnieuw naar achter en de rugleuning op zijn plek klikken?
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
Phil71
MINI2 - Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 Nov 2016

Re: rugleuning zetel bestuurder R50

Berichtdoor Phil71 » Wo Nov 16, 2016 18:51

als je de hendel aan de buitenkant naar beneden duwt klapt de zetel perfect naar binnen en schuift hij voorruit,wanneer ik de zetel terug naar achter schuif kan ik de rug leuning ook weer rechtzetten,maar wanneer ze op 90 graden komt kan ze niet meer verder,als ik dan aan de hendel trek aan de binnenkant kan ik de zetel niet verder overduwen naar achter,bij de passagiersstoel als ik aan de hendel trek aan de binnenkant voel ik een veerspanning en kan ik de leuning wel verduwen,bij de bestuurderszetel voel ik die veerspanning niet,ik kan ook de hendel niet ver genoeg overdraaien naar boven,ik heb al alles goed bekeken maar volgens mij is gans dat systeem dichtgelast en geperst,ik zou zo graag dit weer kunnen herstellen zonder een nieuwe stoel of rugleuning te moeten kopen,alst niet anders kan zal ik dan een rugleuning moeten zoeken,maar dit is blijkbaar niet zo simpel,wanneer je googelt vind je niet veel terug,ik ben normaal een héél handige harry maar nu zit ik voorlopig vast,ik heb wel al de sleutel vernieuwd van behuizing en microswitch.

alle hulp welkom. grts.

Gebruikersavatar
Timvb
MINI2 - Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 Apr 2018

Re: rugleuning zetel bestuurder R50

Berichtdoor Timvb » Ma Apr 16, 2018 11:37

Phil71 schreef:als je de hendel aan de buitenkant naar beneden duwt klapt de zetel perfect naar binnen en schuift hij voorruit,wanneer ik de zetel terug naar achter schuif kan ik de rug leuning ook weer rechtzetten,maar wanneer ze op 90 graden komt kan ze niet meer verder,als ik dan aan de hendel trek aan de binnenkant kan ik de zetel niet verder overduwen naar achter,bij de passagiersstoel als ik aan de hendel trek aan de binnenkant voel ik een veerspanning en kan ik de leuning wel verduwen,bij de bestuurderszetel voel ik die veerspanning niet,ik kan ook de hendel niet ver genoeg overdraaien naar boven,ik heb al alles goed bekeken maar volgens mij is gans dat systeem dichtgelast en geperst,ik zou zo graag dit weer kunnen herstellen zonder een nieuwe stoel of rugleuning te moeten kopen,alst niet anders kan zal ik dan een rugleuning moeten zoeken,maar dit is blijkbaar niet zo simpel,wanneer je googelt vind je niet veel terug,ik ben normaal een héél handige harry maar nu zit ik voorlopig vast,ik heb wel al de sleutel vernieuwd van behuizing en microswitch.

alle hulp welkom. grts.


Ik heb momenteel hetzelfde probleem met de bestuurdersstoel. Hoe heeft u dit probleem destijds opgelost?
Alvast bedankt! Groeten, Tim


Terug naar “1e Generatie MINI - R50 R52 R53”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten