YELLOW_DINO schreef:Eigenlijk heeft Blade groot gelijk,das toch de bedoeling van cabrio te rijden.
Waaar is de leuze ''met de haren in de wind'' naartoe.
Als je dat hoort en ziet iedereen die ne cabrio koopt doet de kap open en de ramen dicht met een windscherm.Dan kunde toch beter ne gewone auto met open dak kopen is goedkoper in aankoop en verzekering.
1) als ik met open dak rij, doe ik altijd de ramen naar beneden (tenzij ik langdurig +120km/u ofzo ga rijden, en zelfs dan..)
2) een windscherm neemt zeker het cabrio-gevoel niet weg hoor... als ik uw uitleg hier lees dan kan ik alleen maar veronderstellen dat jij nog niet vaak (of nog nooit) cabrio gereden hebt... je krijgt met windscherm nog genoeg verfrissende wind binnen hoor!
met de kap eraf, heb je een v??l beter zicht, krijg je de zon ten volle binnen in je wagen, en krijg je verfrissing van de wind.... soms is die verfrissing net iets t? nadrukkelijk aanwezig... en daarvoor dient dan dat windscherm, om de wind te beperken.
Als je in stadsverkeer ofzo gaat rijden, is een windscherm niet nodig, als je op de autostrade gaat rijden, komt het windscherm w?l van pas.
ieder zijn smaak h?, ik weet dat er hier veel zijn die de cabrio minder mooi vinden dan de gewone, maar daarom hoef je nog niet zo kortzichtig te zijn. En ja, zeggen dat een cabrio met windscherm exact hetzelfde is als een auto met sunroof omdat je de cabrio-versie minder mooi vindt noem ik kortzichtig. (ik kan u verzekeren dat dit totaal niet te vergelijken valt, want ik rij geregeld met een polo open air (dus met een sunroof dat je volledig tot vanachter kunt openen)
ps: neem dit niet op als een persoonlijk aanval h?, zo is het alvast niet bedoeld