windscherm

Bespreek hier de cabrio
Gebruikersavatar
Vondyck
MINI Driver
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 Aug 2005

windscherm

Berichtdoor Vondyck » Za Aug 27, 2005 14:28

met schaamrood op de wangen...

weet er iemand hoe je zo'n windscherm terug opplooit?
langs de linkerkant kan je het scherm vast/losklikken.. vastklikken is me gelukt maar losklikken lukt niet meer.

doe ik iets verkeerd of is het gewoon h??l hard trekken in't begin... ik heb bang als ik nog harder trek dat ik dan iets kapot doe (en 't kost toch 250 euro dat windscherm)

of is er ergens een hendeltje ofzo dat ik eerst moet loszetten alvorens het eruit te klikken.

ps: sorry voor de newbie-vraag, ik durfde het hier bijna niet vragen :)

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Zo Aug 28, 2005 22:14

ja !! hebben ons ook suf gezocht in het begin, en toen vol frustratie langs de antwerpstore gereden :mrgreen:

aan 1 van de zijden kan je de grote schuifknop helemaal opzij schuiven. zo ontgrendel je het bovenste gedeelte


succes !

Gebruikersavatar
Vondyck
MINI Driver
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 Aug 2005

Berichtdoor Vondyck » Zo Aug 28, 2005 23:39

ik had het ondertussen al gevonden (enfin, iemand anders had het voor mij gevonden :) ) toch bedankt voor de hulp :)

staat wel slecht aangegeven in het instructie-boekje.

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Ma Aug 29, 2005 0:11

Ook niet vergeten je windscherm in de breedte te regelen, anders kan dat nogal wat rammelen.
Hoe je dat doet :shock: ?
Op de voorste kopjes die in de zijpanelen vallen vind je aan elke kant een kruisvijsje. Deze wat uitdraaien (aan beide kanten evenveel) zodat het windscherm niet meer van links naar rechts kan bewegen.
Astemblieft :cheesy: .

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Ma Aug 29, 2005 10:37

Krijgen jullie daar geen volledige uitleg rond als je de wagen gaat afhalen bij de aankoop :shock: :shock:

Gebruikersavatar
Racing Green
MINI Master
Berichten: 1154
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Antwerpen
Contact:

Berichtdoor Racing Green » Ma Aug 29, 2005 11:23

Waarschijnlijk niet kunnen wachten, en met gierende banden de buitenlucht tegemoet gereden terwijl de verkoper zijn spreekbeurt aan het voordragen was 8)

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Ma Aug 29, 2005 11:51

Racing Green schreef:Waarschijnlijk niet kunnen wachten, en met gierende banden de buitenlucht tegemoet gereden terwijl de verkoper zijn spreekbeurt aan het voordragen was 8)



:cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Gebruikersavatar
Blade
MINI Master
Berichten: 2085
Lid geworden op: 19 Jan 2004
Locatie: Antwerpen
Contact:

Berichtdoor Blade » Ma Aug 29, 2005 13:53

ze moeten allemaal ne cabrio hebben maar het mag niet tochten . . .

windscherm weggooien, das voor janetten :cheesy:

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Di Aug 30, 2005 11:09

Eigenlijk heeft Blade groot gelijk,das toch de bedoeling van cabrio te rijden.
Waaar is de leuze ''met de haren in de wind'' naartoe.

Als je dat hoort en ziet iedereen die ne cabrio koopt doet de kap open en de ramen dicht met een windscherm.Dan kunde toch beter ne gewone auto met open dak kopen is goedkoper in aankoop en verzekering.

Gebruikersavatar
Vondyck
MINI Driver
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 Aug 2005

Berichtdoor Vondyck » Di Aug 30, 2005 17:55

YELLOW_DINO schreef:Eigenlijk heeft Blade groot gelijk,das toch de bedoeling van cabrio te rijden.
Waaar is de leuze ''met de haren in de wind'' naartoe.

Als je dat hoort en ziet iedereen die ne cabrio koopt doet de kap open en de ramen dicht met een windscherm.Dan kunde toch beter ne gewone auto met open dak kopen is goedkoper in aankoop en verzekering.


1) als ik met open dak rij, doe ik altijd de ramen naar beneden (tenzij ik langdurig +120km/u ofzo ga rijden, en zelfs dan..)

2) een windscherm neemt zeker het cabrio-gevoel niet weg hoor... als ik uw uitleg hier lees dan kan ik alleen maar veronderstellen dat jij nog niet vaak (of nog nooit) cabrio gereden hebt... je krijgt met windscherm nog genoeg verfrissende wind binnen hoor!

met de kap eraf, heb je een v??l beter zicht, krijg je de zon ten volle binnen in je wagen, en krijg je verfrissing van de wind.... soms is die verfrissing net iets t? nadrukkelijk aanwezig... en daarvoor dient dan dat windscherm, om de wind te beperken.

Als je in stadsverkeer ofzo gaat rijden, is een windscherm niet nodig, als je op de autostrade gaat rijden, komt het windscherm w?l van pas.

ieder zijn smaak h?, ik weet dat er hier veel zijn die de cabrio minder mooi vinden dan de gewone, maar daarom hoef je nog niet zo kortzichtig te zijn. En ja, zeggen dat een cabrio met windscherm exact hetzelfde is als een auto met sunroof omdat je de cabrio-versie minder mooi vindt noem ik kortzichtig. (ik kan u verzekeren dat dit totaal niet te vergelijken valt, want ik rij geregeld met een polo open air (dus met een sunroof dat je volledig tot vanachter kunt openen)

ps: neem dit niet op als een persoonlijk aanval h?, zo is het alvast niet bedoeld ;)

Gebruikersavatar
Blade
MINI Master
Berichten: 2085
Lid geworden op: 19 Jan 2004
Locatie: Antwerpen
Contact:

Berichtdoor Blade » Di Aug 30, 2005 18:08

mijn cabrio was open als het niet regende, zelfs in de winter bij -3,
dan bleven wel de ramen omhoog en de verwarming op, dat is cabrio rijden . . .

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Wo Aug 31, 2005 0:49

Bij sommige cabrio's is een windscherm nodig, bij andere cabrio's is dit niet nodig. Het hangt oa. af van de hoek van de voorruit, de "leegte" achter de voorste stoelen, de opbouw achteraan...
Wie al met een MINI Cabrio gereden heeft weet dat het hierbij wel degelijk nodig is.
Een windscherm dient ook niet om het haren in de wind gevoel weg te werken, het dient om de windwervelingen tegen te gaan (het terugkloppen en botsen van de wind in je nek). Windwervelingen kunnen zeer ambetant zijn, haren in de wind niet natuurlijk, maar die heb je met windscherm ook nog.
En idd, open rijden, zelfs bij -5, of 's morgens vroeg als het nog heel fris is dat geeft nog een extra gevoel 8) .

Gebruikersavatar
Blade
MINI Master
Berichten: 2085
Lid geworden op: 19 Jan 2004
Locatie: Antwerpen
Contact:

Berichtdoor Blade » Wo Aug 31, 2005 5:57

tja, ik vind dat die windwervelingen erbij horen, dat is nu ??nmaal cabrio . . .

tegenwoordig zit er veel teveel luxe op een cabrio, airco, warmteblazers in de nek, windschermen . . .
een cabrio liever spartaans zoals de Renault Spider, geen servo, geen dak, en een voorruit als optie :cheesy:

Gebruikersavatar
Cooperke
MINI Master
Berichten: 1283
Lid geworden op: 27 Jul 2004
Locatie: Brussel
Contact:

Berichtdoor Cooperke » Wo Aug 31, 2005 10:43

soms vraag ik me wel af waarom mensen cabrio kopen

tis lekker 25graden, rijden met cabrio rond van 100 000? en het dak ligt toe.

blade heeft gelijk op dit vlak

sorry voor de offtopic

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Wo Aug 31, 2005 11:51

Zo zijn er zovele die met prachtig weer de kap dicht houden een echte schande is het.Maar ja wie zijn wij om te zeggen dat ze met de kap open moeten rijden.
Ik heb al wel met cabrio's gereden en nooit heb ik een windscherm moeten hebben.Ook zoals Blade al zei winter en zomer als het niet regent ging de kap open.

Gebruikersavatar
Vondyck
MINI Driver
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 Aug 2005

Berichtdoor Vondyck » Wo Aug 31, 2005 12:13

ieder zijn voorkeur h?

met dit weer is het idd belachelijk als je zou rijden met je kap toe.
maar als het -3 graden is, hou ik ze toch dicht hoor. Dat is gewoon een persoonlijke keuze.

in de winter loop ik ook niet in een short omdat ik een short heb gekocht voor in de zomer van het mooi weer te genieten.


Terug naar “Cabrio Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten