Het leven is meer fun met een MINI cabrio
- Racing Green
- MINI Master
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 18 Sep 2003
- Locatie: Antwerpen
- Contact:
Het leven is meer fun met een MINI cabrio
Althans volgens diverse reclamespots die uitgerekend nu in dit barre weer uitgezonden worden op Studio Brussel.
Ik kan niet vergelijken met de "gesloten" Mini, maar ben er zeker van dat dat ook al meer fun is dan met een "doordeweekse" auto.
De Mini cabrio is onze eerste cabrio en ik moet zeggen, het heeft toch iets meer, om open te kunnen rijden, zelfs als het koud is bij een winters zonnetje
Je krijgt dan zelfs een groet van een Porsche-cabrio rijder die zijn kap ook open heeft.
Het is allicht ook een kwestie van goesting h?. Ik vind gewoon dat je meer kan genieten van het weer en de omgeving. Met een "gesloten" auto (welk merk dan ook) zit je eigenlijk toch "binnen" h?
De Mini cabrio is onze eerste cabrio en ik moet zeggen, het heeft toch iets meer, om open te kunnen rijden, zelfs als het koud is bij een winters zonnetje


Het is allicht ook een kwestie van goesting h?. Ik vind gewoon dat je meer kan genieten van het weer en de omgeving. Met een "gesloten" auto (welk merk dan ook) zit je eigenlijk toch "binnen" h?

- Racing Green
- MINI Master
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 18 Sep 2003
- Locatie: Antwerpen
- Contact:
Ze klinken zo:
"Zie je daar die mini ? Ga er achteraan en bel al je vrienden om de langste slang ter wereld te vormen. Het leven is meer fun met een MC"
Of nog: "Het sneeuw. Zet je kap van je Mini Cabrio open en laat zoveel mogelijk sneuw smelten op je tong, het leven is meer fun met een MC."
'k Zie het al voor me..
"Zie je daar die mini ? Ga er achteraan en bel al je vrienden om de langste slang ter wereld te vormen. Het leven is meer fun met een MC"
Of nog: "Het sneeuw. Zet je kap van je Mini Cabrio open en laat zoveel mogelijk sneuw smelten op je tong, het leven is meer fun met een MC."
'k Zie het al voor me..
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
wat ik spijtig of minder vind aan de cabrio's in het algemeen
is dat je meestal wel ziet dat het originele model een gesloten wagen was...
hiermee bedoel ik dat met gesloten dak, er meestal iets "hapert" aan het uitzicht van de wagen
bij de "echte" cabrio's zoals bv de Triumph Spitfire en MGB's
waar een hardtop enkel als optie te verkrijgen was, is het profiel met gesloten
kap van nature mooi...
Ik weet tuurlijk wel dat je geen cabrio aanschaft om gesloten te rijden,
maar toch in ons Belgi?-landje met ons typisch klimaat,
rijden er veel meer gesloten dan open rond
als je dan eenmaal met open dak de baan op kan, tellen die momenten wel dubbel...
tot zover mijn bescheiden mening
is dat je meestal wel ziet dat het originele model een gesloten wagen was...
hiermee bedoel ik dat met gesloten dak, er meestal iets "hapert" aan het uitzicht van de wagen

bij de "echte" cabrio's zoals bv de Triumph Spitfire en MGB's
waar een hardtop enkel als optie te verkrijgen was, is het profiel met gesloten
kap van nature mooi...
Ik weet tuurlijk wel dat je geen cabrio aanschaft om gesloten te rijden,
maar toch in ons Belgi?-landje met ons typisch klimaat,
rijden er veel meer gesloten dan open rond

als je dan eenmaal met open dak de baan op kan, tellen die momenten wel dubbel...

tot zover mijn bescheiden mening

- Racing Green
- MINI Master
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 18 Sep 2003
- Locatie: Antwerpen
- Contact:
He allemaal,
Het is wel al ff geleden dat er op dit toppic is gereageerd,maar ik zat het zo te lezen en ik dacht":
Nu is het al een tijdje prachtig weer geweest voor een cabrio, en heb ik bijna iedere dag gedacht : had ik maar een cabrio".
Ik rij nu een dark silver Cooper s met panoramadak, ben supertevreden hoor, maar voor deze mini reed ik mazda mx5 cabrio.
Zou mijn (een)mini niet willen missen maar een cabrio lonkt toch wel heel erg.
Vorige week zijn we naar een cabrio gaan kijken en hij was geweldig, natuurlijk nog net mooi weer, maar het kriebelde enorm.Een s ook dark silver met heeeeeel veel opties .
Nu lees ik hier ook dat er wel problemen zijn met de kap van de cabrio's
Ik zag ook aan die cabrio dat het dak wel wat gekreukd / grijzig/ stoffig was. Maar de eigenaar zei dat hij te lang zo had opengestaan.( staat er wel altijd binnen)
Dat houd me weer wel een beetje tegen.
Maar is er een echte cabriofan die me kan overhalen waarom het wel te doen?????????????
En als ik nog eens ga kijken waar moet k vooral op letten bij een cabrio (zeg maar addertjes onder het gras)
Groeten..........cabriofanneke
Het is wel al ff geleden dat er op dit toppic is gereageerd,maar ik zat het zo te lezen en ik dacht":
Nu is het al een tijdje prachtig weer geweest voor een cabrio, en heb ik bijna iedere dag gedacht : had ik maar een cabrio".

Ik rij nu een dark silver Cooper s met panoramadak, ben supertevreden hoor, maar voor deze mini reed ik mazda mx5 cabrio.
Zou mijn (een)mini niet willen missen maar een cabrio lonkt toch wel heel erg.

Vorige week zijn we naar een cabrio gaan kijken en hij was geweldig, natuurlijk nog net mooi weer, maar het kriebelde enorm.Een s ook dark silver met heeeeeel veel opties .


Nu lees ik hier ook dat er wel problemen zijn met de kap van de cabrio's

Ik zag ook aan die cabrio dat het dak wel wat gekreukd / grijzig/ stoffig was. Maar de eigenaar zei dat hij te lang zo had opengestaan.( staat er wel altijd binnen)
Dat houd me weer wel een beetje tegen.
Maar is er een echte cabriofan die me kan overhalen waarom het wel te doen?????????????

En als ik nog eens ga kijken waar moet k vooral op letten bij een cabrio (zeg maar addertjes onder het gras)
Groeten..........cabriofanneke
Ondanks de problemen die er met de kap zijn zou ik mijn cabrio toch niet meer willen missen. De volgende wordt weer terug een cabrio. Hopelijk dan met minder kinderziektes, maar allicht zullen ze het niet kunnen maken om bij het volgende model weer veel problemen te hebben, ze zullen hun les nu wel geleerd hebben.
De mijne moogde niet kopen hoor ..... daarvoor heb ik er veel te veel plezier aan.
De Mini Cabrio vind ik een zalig wagentje, met zoals Snans al zei, enkele kinderziektes.
Voor zover ik weet, zijn het de volgende puntjes die aandacht nodig hebben bij het
aankopen van een occ cabrio. Kijk vooral of
1? De achterste kleine zijruitjes niet zijn gekrast
2? er geen slijtage is aan de stof
De plooien in de stof zijn mijns inziens normaal als de kap enkele dagen heeft opengelegen
zonder deze van tijd tot tijd effe te sluiten. Die plooien gaan er met verloop van tijd terug uit.
Voor de rest : het leven is meer fun in een Mini cabrio
De Mini Cabrio vind ik een zalig wagentje, met zoals Snans al zei, enkele kinderziektes.
Voor zover ik weet, zijn het de volgende puntjes die aandacht nodig hebben bij het
aankopen van een occ cabrio. Kijk vooral of
1? De achterste kleine zijruitjes niet zijn gekrast
2? er geen slijtage is aan de stof
De plooien in de stof zijn mijns inziens normaal als de kap enkele dagen heeft opengelegen
zonder deze van tijd tot tijd effe te sluiten. Die plooien gaan er met verloop van tijd terug uit.
Voor de rest : het leven is meer fun in een Mini cabrio

Nog ff een vraagje:
De cabrio's met de "kinderziekten" is dat van een bep. bouwjaar???
Is het b.v (net als bij de dichte is de versie van na sept. 2004 als ik het
goed heb) ookal verbeterd op veel punten.
De cabrio die ik evt. op het oog heb is van 03-2005 of is daar geen
verschil in???Hebben ze dat allemaal????????
Bedankt alvast.
De cabrio's met de "kinderziekten" is dat van een bep. bouwjaar???

Is het b.v (net als bij de dichte is de versie van na sept. 2004 als ik het
goed heb) ookal verbeterd op veel punten.
De cabrio die ik evt. op het oog heb is van 03-2005 of is daar geen
verschil in???Hebben ze dat allemaal????????

Bedankt alvast.

das moeilijk te zeggen...
de voornaamste problemen:
mini algemeen:
-roest onder deurrubbers
-motorsteun die olie lekt
-voorste cardan
cabrio:
-abnormale slijtage van de kap (verholpen waneer vervangen)
-krassen op de achterraampjes (verholpen waneer kap-frame is vervangen)
het zou bij de modellen voor 2005 zijn, maar hier zijn ook een aantal mensen die deze problemen gehad hebben met 2005 modellen. (ikzelf incl)
de voornaamste problemen:
mini algemeen:
-roest onder deurrubbers
-motorsteun die olie lekt
-voorste cardan
cabrio:
-abnormale slijtage van de kap (verholpen waneer vervangen)
-krassen op de achterraampjes (verholpen waneer kap-frame is vervangen)
het zou bij de modellen voor 2005 zijn, maar hier zijn ook een aantal mensen die deze problemen gehad hebben met 2005 modellen. (ikzelf incl)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten