cabrio: dak problemen
wel, ik begin zo toch mijn twijfels te krijgen over het cabrio concept/kwaliteit...
voornamelijk de slechte constructie van het dak, en de versnelde slijtage van de bekleding zitten mij dwars.
dak is nu, (mini nog geen jaar oud) vervangen, en vraag me af of het binnen korte tijd opnieuw zo ver gaat zijn...
voornamelijk de slechte constructie van het dak, en de versnelde slijtage van de bekleding zitten mij dwars.
dak is nu, (mini nog geen jaar oud) vervangen, en vraag me af of het binnen korte tijd opnieuw zo ver gaat zijn...
- super dooper
- MINI Driver
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 01 Dec 2004
- Locatie: Roeselare
Inderdaad de kwaliteit van de kap is onder alles. Hebben lang getwijfeld voor een cabrio, hebben het gelaten voor de kleur (Pepper white was niet te verkrijgen) en het dak.
De cabrio waar we een halve dag mee gereden hebben had amper 1000km en de kap was er al slechter aan toe dan mijn toenmalige Astra cabrio met een dikke 50000km en altijd buiten gestaan.
Snap dat niet zo goed van Mini ze moeten dat toch zelf ook ondervinden als ze tests doen. De 3 reeks heeft een hele mooie aansluitende kap die wel lang nieuw blijft.
De cabrio waar we een halve dag mee gereden hebben had amper 1000km en de kap was er al slechter aan toe dan mijn toenmalige Astra cabrio met een dikke 50000km en altijd buiten gestaan.
Snap dat niet zo goed van Mini ze moeten dat toch zelf ook ondervinden als ze tests doen. De 3 reeks heeft een hele mooie aansluitende kap die wel lang nieuw blijft.
Klopt wel hoor super dooper,
Als ik zie hoeveel oude Golfkes, Astras en (Pininfarina) Peugeot cabrios er na jaren nog bijna ongeschonden rondrijden
Moet echt toch iets aan de hand zijn met dat Mini dak
@ Snans: schuurt dat ding over de scharnierpunten of zit er te veel spanning op de stof? Of is het eerder verkleuring die optreedt?
Jan
Als ik zie hoeveel oude Golfkes, Astras en (Pininfarina) Peugeot cabrios er na jaren nog bijna ongeschonden rondrijden
Moet echt toch iets aan de hand zijn met dat Mini dak
@ Snans: schuurt dat ding over de scharnierpunten of zit er te veel spanning op de stof? Of is het eerder verkleuring die optreedt?
Jan
@snans: Wij hebben ook een klant met hetzelfde probleem, maar die heeft een blauwe kap. Zwarte kappen zijn over het algemeen degene waar dit probleem zich niet voordeed. Wat je moet weten is dat er sinds de introductie 2 productverbeteringsacties voor de cabrio kappen zijn geweest. Ik weet niet of jij ook al voor alle 2 bent gecontacteerd/ binnengeweest. Het probleem ligt niet bij de kap zelf, maar bij het mechanisme (de drukpunten zoals hier reeds vermeld). Mocht je hiervoor al wel 2x bij je dealer gepasseerd zijn, dan ligt het probleem ergens anders en zal je (helaas) nog een keer moeten passeren.
ik ben niet de enige hoor... de andere cabrio's van forumgangers hier hebben dit ook.
1. dak vervangen
2. binnendak vervangen (was enkel bij mij)
3. dakstijlen + achterste zijruitjes vervangen.
vital en wally hebben hetzelfde. hebben ook zwart dak.
mini heeft inderdaad een terugroepaktie gedaan, maar daar zat mijn chassisnummer niet tussen. (vitals ook niet, wally's weet'k niet)
er is eerst een expert moeten langskomen alvorens er mocht vervangen worden.
nu, gister en vandaag vervangen ze de achterste zijruitjes en de dakstijlen die aan die raampjes zitten. hiervoor moet het dak er opnieuw af. ik vind wel dat mini zich beter zou kunnen organiseren, en bij het vervangen van het dak, gelijk ook die dakstijlen vervangen.
nu heeft men dubbel werk. de krassen waren toen ook al zichtbaar.
(vanaf week 2 al trouwens)
ik vraag me werkelijk af, wanneer de auto 2 jaar is (dus over een jaar) en het dak is opnieuw versleten, of iets dak related, of ik dat allemaal op eigen kosten ga moeten laten repareren. het betreft hier duidelijke een constructie-fout / slecht dak ontwerp.
ik heb reeds via de antwerpstore aan mini belux laten vragen om extra garantie bij te kopen, maar dit kan blijkbaar enkel binnen de 6mnd na aankoop, en een uitzondering is/was niet mogelijk.
(is op 8mnd gevraagd)
ik ben werkelijk zeer zwaar teleurgesteld in de kwaliteit.
indien ik op voorhand wist van deze problemen, had ik een hatchback gekocht ipv een cabrio, ondanks het rijplezier van deze laatste.
ik maak me zorgen om het financiele kostenplaatje na garantie periode, en ik mag hopen dat mini zich hierin verantwoordelijk opsteld.
1. dak vervangen
2. binnendak vervangen (was enkel bij mij)
3. dakstijlen + achterste zijruitjes vervangen.
vital en wally hebben hetzelfde. hebben ook zwart dak.
mini heeft inderdaad een terugroepaktie gedaan, maar daar zat mijn chassisnummer niet tussen. (vitals ook niet, wally's weet'k niet)
er is eerst een expert moeten langskomen alvorens er mocht vervangen worden.
nu, gister en vandaag vervangen ze de achterste zijruitjes en de dakstijlen die aan die raampjes zitten. hiervoor moet het dak er opnieuw af. ik vind wel dat mini zich beter zou kunnen organiseren, en bij het vervangen van het dak, gelijk ook die dakstijlen vervangen.
nu heeft men dubbel werk. de krassen waren toen ook al zichtbaar.
(vanaf week 2 al trouwens)
ik vraag me werkelijk af, wanneer de auto 2 jaar is (dus over een jaar) en het dak is opnieuw versleten, of iets dak related, of ik dat allemaal op eigen kosten ga moeten laten repareren. het betreft hier duidelijke een constructie-fout / slecht dak ontwerp.
ik heb reeds via de antwerpstore aan mini belux laten vragen om extra garantie bij te kopen, maar dit kan blijkbaar enkel binnen de 6mnd na aankoop, en een uitzondering is/was niet mogelijk.
(is op 8mnd gevraagd)
ik ben werkelijk zeer zwaar teleurgesteld in de kwaliteit.
indien ik op voorhand wist van deze problemen, had ik een hatchback gekocht ipv een cabrio, ondanks het rijplezier van deze laatste.
ik maak me zorgen om het financiele kostenplaatje na garantie periode, en ik mag hopen dat mini zich hierin verantwoordelijk opsteld.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken dat je na twee jaar zelf je kap moet betalen. Bij MINI (en BMW) bestaat er zoiets als culans. Dat wilt zeggen dat ze buiten de garantie nog een tussenkomst doen. Het kan namelijk niet zijn dat je kap na twee jaar voor de tweede keer vervangen moet worden en dat je zelf voor de kosten moet opdraaien.
snans schreef:vital en wally hebben hetzelfde. hebben ook zwart dak.
mini heeft inderdaad een terugroepaktie gedaan, maar daar zat mijn chassisnummer niet tussen. (vitals ook niet, wally's weet'k niet)
er is eerst een expert moeten langskomen alvorens er mocht vervangen worden.
Heb dus ook dat probleem met die gekraste achterruitjes. En onze vorige MCC had dit ook al na
amper 2 maanden. En 'k heb voor geen van beide een terugroepactie-bericht gekregen.
Bij mij is er geen expert aan te pas gekomen. 'k Heb dit gemeld aan de dealer, die onmiddelijk
een afspraak maakte voor herstelling onder garantie. Wagen is gisteren-avond binnengebracht
en zou vandaag klaar geweest zijn. Doch kreeg deze namiddag een seintje dat het pas voor
morgen klaar zou zijn, daar er een wisselstuk ontbrak en dit nog moest worden gehaald/gebracht
vanuit (ik geloof dat ie zei) Duitsland.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten