Windscherm

Bespreek hier de cabrio
Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Windscherm

Berichtdoor Wally » Za Feb 18, 2006 18:45

Kan iemand mij een antwoord geven op volgende vraag.
Het originele meegeleverde windscherm voor ne MCC wordt bevestigd tussen de twee achterste zijpanelen
en over de achterbank, waardoor het onmogelijk is om nog iemand op die achterbank te plaatsen als 't dak d'r af
is met het windscherm. Nu, zonder windscherm krijgt die achterste passagier (meestal onze 9-jarige zoon)
alle wind te verwerken. Ik heb dan ook al eens ge?nformeerd naar een plexi windscherm dat achter de voorste
kopsteunen wordt bevestigd, zodat de achterbank vrij blijft. Ik ben niet zo'n expert op het gebied van aerodynamica,
dus mijn vraag is de volgende : krijgt de achterste passagier met zo'n plexi windscherm nog steeds alle wind te
verwerken of vliegt die felle bries volledig over de wagen ? Hieronder ne foto van wat ik bedoel :

Afbeelding

Gebruikersavatar
MINIJCW
MINI Regular
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 Feb 2006
Locatie: Eindhoven

Berichtdoor MINIJCW » Za Feb 18, 2006 23:12

De wind komt van achteren, vandaar ook het windschem voor de voorpassagiers. Met zo'n plexi windscherm heb je het voordeel dat je zoon er kan zitten als ie open is maar ik denk niet dat ie er minder wind vangt, eerder meer lijkt me :cry:

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Zo Feb 19, 2006 9:08

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat er iemand op de achterbank MAG zitten met zo'n plexi bord voor zijn neus zijnde toch het gevaar ervan.als ge met uw smoel daar tegen vliegt geen pretje denk ik.

Over de wind gesproken dat heb je als je een cabrio koopt.Ik besef wel dat het in de winter met open weer en open dak koud kan zijn en dat je dan een scherm kunt gebruiken tegen de KOUDE wind maar in de zomer moet het toch kunnen zonder.

Groetjes Wim

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Zo Feb 19, 2006 11:50

YELLOW_DINO schreef:.....als ge met uw smoel daar tegen vliegt .....

En ik die dacht dat mijn woordkeuze hier niet altijd in orde was ? :shock:

MINIJCW schreef:.....maar ik denk niet dat ie er minder wind vangt, eerder meer lijkt me :cry:.....

Heb begrepen dat dit dus een onnodige kost zou zijn. Voila, werd van het verlanglijstje geschrapt.

Gebruikersavatar
Wimpie007
MINI-aholic
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 Feb 2006
Locatie: Wilderen

Windscherm

Berichtdoor Wimpie007 » Di Mei 09, 2006 22:29

Hallo,
Is zo'n windscherm echt nodig?
Mij hebben ze al verteld (niet met ne MINI) maar een andere auto dat het windscherm niet veel tegehoud.
Per slot van rekening koop je ne cabrio om buiten te zitten.
Als dat windscherm staat kan er dus niemand meer achteraan zitten.
Rijden jullie altijd open "met" een windscherm?
Bij sommige auto's wordt het in de prijs bijgeleverd, bij MINI moet je er ?250 voor betalen. Is het dit waard?
Groeten van ne lang wachtende :(
Wim

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Di Mei 09, 2006 22:49

Zeker erbij nemen, is wel degelijk nodig. Als je het achteraf wil kopen kost het nog veel meer.

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Wo Mei 10, 2006 0:44

Kopen, zou ik zeggen. Zonder dat scherm kan je eventueel wel gaan "wandelen" met de wagen,
maar als je wat hogere snelheden gaat doen is zo'n scherm zeker aangeraden. (behalve dan als 't buiten 30?c is :D )


Terug naar “Cabrio Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten