Andere dak-problemen

Bespreek hier de cabrio
Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Andere dak-problemen

Berichtdoor Wally » Zo Sep 03, 2006 22:03

Sinds enige tijd heb ik achteraan in de dakstijl net na het achterste kleine ruitje, een enorm
irritant en vervelend getjirp-geluid. Alsof er voortdurend isomo over mekaar wordt gewreven in de dakstijl.
En dit bij elke beweging die de auto maakt : optrekken, remmen, draaien, hobbelbaan, ....
Op een vlakke baan hoor je hier niks van. Ben bij de dealer geweest om dit te laten horen, maar zoals
je wel had verwacht, kon je net op dat moment niets horen. (moet wel zeggen dat die dag het
dak reeds had opengelegen). Maar twee dagen na het dealer-bezoek begon dat getjirp terug.
Nog een cabrio-rijder met dezelfde geluiden in de wagen ?
Wou hier zelf eens aan proberen te frutselen, maar geraak er niet aan uit hoe ik daarin moet geraken.

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Di Sep 05, 2006 21:58

Ziet er hier naar uit dat ik nen unieke Cabrio heb :?
Geen enkele andere "tjirpende" cabrio te bespeuren :?: #-o

Gebruikersavatar
Tazke
MINI Freak
Berichten: 309
Lid geworden op: 11 Nov 2004
Locatie: Torhout

Berichtdoor Tazke » Di Sep 05, 2006 22:32

Ik heb dat ook als ik met mijn zaag in mijn dak zit, dat tsirpt ook :(

Maar ik heb ne gewone, er bestonden nog geen cabrio's

Maar om op uw onderwerp terug te komen, dat kan ook gewoon een beetje wrijving zijn, de meesten van ons hebben wel ergens een kraakske, piepingske of draaiinske aan hunne mini, van mij is het mijn dashbord, en achteraan ergens ook, denk mijn hoedenplank die tegen m'n kofferklep schuift, ze hebben al eens gezocht maar is meer miserie dan oplossing.

Grtz Tazke

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Di Sep 05, 2006 23:11

Bij ons zijn de geluiden van het dak wel enorm geminderd na het monteren van non-runflat banden...

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Wo Sep 06, 2006 0:34

varavital schreef:Bij ons zijn de geluiden van het dak wel enorm geminderd na het monteren van non-runflat banden...

Ik wou me nog niet in de discussie mengen, maar na Vital zijn interventie durf ik toch stellen dat het om resonnantie gaat, ofte een trilling die ontstaat door een constante beweging van onderstel of koetswerk. Ik denk niet dat er iets slecht gemonteerd is of zo, maar runflats geven toch meer trillingen door in het volledige koetswerk :idea:

Gebruikersavatar
Wimpie007
MINI-aholic
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 Feb 2006
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Wimpie007 » Zo Okt 08, 2006 21:44

Hallo,
Heb vandaag een heel groot probleem gehad.
De ZON scheen en kon mijn dak niet openen. :grin: :(
Ik kon enkel het schuifdak openen, en dan moet je nog eens op de knop drukken, en dan kwam er geen reactie meer. Na mij een beetje op te jagen en te prullen kwam er dan toch eindelijk reactie op en kon ik toch open rijden.
Ga morgen eens naar de garage bellen en een beetje van mijn oren maken. :twisted: :evil:

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Zo Okt 08, 2006 22:20

Wim, dat heeft allicht te maken met je hoedenplank. Deze steunt links achter op een contactje. Als dat contactje niet vergenoeg ingedrukt is kan het dak idd niet verder open dan de schuifdakstand.
Dit contactje is een veiligheidscontactje. Het dak kan pas volledig open als de hoedenplank juist ligt en het contactje volledig ingedrukt is omdat de achterruit bij volledig open dak op de hoedenplank moet kunnen steunen.
Ik heb het ook al een keer gehad dat de hoedenplank zich iets gezet had en het contactje dan niet meer 100% ingedrukt zat.

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Ma Okt 09, 2006 7:16

Wimpie007 schreef:Ga morgen eens naar de garage bellen en een beetje van mijn oren maken. :twisted: :evil:

idd Wimpie, controleer eerst even het contactje in de koffer,
alvorens de dealer zijn hoofd vol te schelden :?
Heb dat in den beginne ook enkele malen voorgehad, nu zorg
ik er steeds voor dat de hoedenplank steeds netjes is geplaatst :)
Indien de hoedenplank correct is bevestigd, het contactje is
ingedrukt en het dak toch weigert open te gaan, kan dat ook het
gevolg zijn van een zwakke batterij. Dit hebben wij meegemaakt de
eerste dag bij aankoop van de cabrio. De batterij was dan niet zwaar
genoeg meer geladen om het dak open te krijgen.

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Ma Okt 09, 2006 18:43

Yeps, daarom dat ik altijd de motor laat draaien vooraleer ik het dak laat opengaan. Dat spaart de batterij.

Gebruikersavatar
Wimpie007
MINI-aholic
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 Feb 2006
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Wimpie007 » Di Okt 10, 2006 20:33

Dat doe ik ook altijd, zet de motor in gang en doe dan pas het dak open. Anders als je batterij niet genoeg geladen is kan het zijn dat je dak open staat, maar de auto niet meer start :grin:

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Di Okt 10, 2006 21:16

Wimpie007 schreef:Dat doe ik ook altijd, zet de motor in gang en doe dan pas het dak open. Anders als je batterij niet genoeg geladen is kan het zijn dat je dak open staat, maar de auto niet meer start :grin:


had het nu te maken met dat hoedenplank-contactje of zat het probleem ergens anders... :shock: :roll: 8)


Terug naar “Cabrio Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten