Sinds enige tijd heb ik achteraan in de dakstijl net na het achterste kleine ruitje, een enorm
irritant en vervelend getjirp-geluid. Alsof er voortdurend isomo over mekaar wordt gewreven in de dakstijl.
En dit bij elke beweging die de auto maakt : optrekken, remmen, draaien, hobbelbaan, ....
Op een vlakke baan hoor je hier niks van. Ben bij de dealer geweest om dit te laten horen, maar zoals
je wel had verwacht, kon je net op dat moment niets horen. (moet wel zeggen dat die dag het
dak reeds had opengelegen). Maar twee dagen na het dealer-bezoek begon dat getjirp terug.
Nog een cabrio-rijder met dezelfde geluiden in de wagen ?
Wou hier zelf eens aan proberen te frutselen, maar geraak er niet aan uit hoe ik daarin moet geraken.
Andere dak-problemen
Ik heb dat ook als ik met mijn zaag in mijn dak zit, dat tsirpt ook
Maar ik heb ne gewone, er bestonden nog geen cabrio's
Maar om op uw onderwerp terug te komen, dat kan ook gewoon een beetje wrijving zijn, de meesten van ons hebben wel ergens een kraakske, piepingske of draaiinske aan hunne mini, van mij is het mijn dashbord, en achteraan ergens ook, denk mijn hoedenplank die tegen m'n kofferklep schuift, ze hebben al eens gezocht maar is meer miserie dan oplossing.
Grtz Tazke
Maar ik heb ne gewone, er bestonden nog geen cabrio's
Maar om op uw onderwerp terug te komen, dat kan ook gewoon een beetje wrijving zijn, de meesten van ons hebben wel ergens een kraakske, piepingske of draaiinske aan hunne mini, van mij is het mijn dashbord, en achteraan ergens ook, denk mijn hoedenplank die tegen m'n kofferklep schuift, ze hebben al eens gezocht maar is meer miserie dan oplossing.
Grtz Tazke
varavital schreef:Bij ons zijn de geluiden van het dak wel enorm geminderd na het monteren van non-runflat banden...
Ik wou me nog niet in de discussie mengen, maar na Vital zijn interventie durf ik toch stellen dat het om resonnantie gaat, ofte een trilling die ontstaat door een constante beweging van onderstel of koetswerk. Ik denk niet dat er iets slecht gemonteerd is of zo, maar runflats geven toch meer trillingen door in het volledige koetswerk
Hallo,
Heb vandaag een heel groot probleem gehad.
De ZON scheen en kon mijn dak niet openen.
Ik kon enkel het schuifdak openen, en dan moet je nog eens op de knop drukken, en dan kwam er geen reactie meer. Na mij een beetje op te jagen en te prullen kwam er dan toch eindelijk reactie op en kon ik toch open rijden.
Ga morgen eens naar de garage bellen en een beetje van mijn oren maken.
Heb vandaag een heel groot probleem gehad.
De ZON scheen en kon mijn dak niet openen.
Ik kon enkel het schuifdak openen, en dan moet je nog eens op de knop drukken, en dan kwam er geen reactie meer. Na mij een beetje op te jagen en te prullen kwam er dan toch eindelijk reactie op en kon ik toch open rijden.
Ga morgen eens naar de garage bellen en een beetje van mijn oren maken.
Wim, dat heeft allicht te maken met je hoedenplank. Deze steunt links achter op een contactje. Als dat contactje niet vergenoeg ingedrukt is kan het dak idd niet verder open dan de schuifdakstand.
Dit contactje is een veiligheidscontactje. Het dak kan pas volledig open als de hoedenplank juist ligt en het contactje volledig ingedrukt is omdat de achterruit bij volledig open dak op de hoedenplank moet kunnen steunen.
Ik heb het ook al een keer gehad dat de hoedenplank zich iets gezet had en het contactje dan niet meer 100% ingedrukt zat.
Dit contactje is een veiligheidscontactje. Het dak kan pas volledig open als de hoedenplank juist ligt en het contactje volledig ingedrukt is omdat de achterruit bij volledig open dak op de hoedenplank moet kunnen steunen.
Ik heb het ook al een keer gehad dat de hoedenplank zich iets gezet had en het contactje dan niet meer 100% ingedrukt zat.
Wimpie007 schreef:Ga morgen eens naar de garage bellen en een beetje van mijn oren maken.
idd Wimpie, controleer eerst even het contactje in de koffer,
alvorens de dealer zijn hoofd vol te schelden
Heb dat in den beginne ook enkele malen voorgehad, nu zorg
ik er steeds voor dat de hoedenplank steeds netjes is geplaatst
Indien de hoedenplank correct is bevestigd, het contactje is
ingedrukt en het dak toch weigert open te gaan, kan dat ook het
gevolg zijn van een zwakke batterij. Dit hebben wij meegemaakt de
eerste dag bij aankoop van de cabrio. De batterij was dan niet zwaar
genoeg meer geladen om het dak open te krijgen.
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast