Defect aan het dak van mijn mini

Bespreek hier de cabrio
Gebruikersavatar
Clairetje MCCabrio
MINI Driver
Berichten: 92
Lid geworden op: 29 Jul 2007
Locatie: Tongeren

Defect aan het dak van mijn mini

Berichtdoor Clairetje MCCabrio » Wo Apr 01, 2009 16:06

Hallo

Ik zit met een probleempje.
Ik had daarstraks mijn mini een wasbeurt gegeven en wou vervolgens mijn dak openen om te testen of het nog wel werkte. Helaas wil dit niet meer werken enkel het schuifdak gaat nog open daarna brand er een rood flikkerlampje op het knopje waarmee je het dak normaal moet sluiten, en verder dan het schuifdak kan ik hem dus niet meer openen.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik ben alvast even langs de garage geweest daar kreeg ik eerder een antwoord van ja ge zult de hoedenplank of de mechanismen in de koffer niet tegoei hebben gezet , waar ik al lang naar had gekeken eer ik vertrok dit kon het absoluut niet zijn .
Ze hebben me nu een afspraak gegeve voor eind april maar om zolang te wachtten heb ik eerlijk gezegd geen zin.Het zonneke begint te kriebelen :p

Groetjes Claire

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Wo Apr 01, 2009 16:17

Als de hoedenplank op de onderste stand wordt gelegd, gebeurd het soms dat het rubber
tetske niet helemaal op het contact-knopke ligt. Heb dit al meerdere malen voorgehad ...
Heb je al geprobeerd om het contactje achter in de koffer met de vinger in te drukken en dan
het dak proberen te openen ? Indien dit lukt, weet je direct waar het probleem zich voordoet.

Als het lang geleden is dat het dak volledig is opengeweest, kan je mss ook even proberen
om een klein beetje mee te helpen liften daar waar de dakdragers in de stijl van de voorruit zitten verankerd.
Normaal zijn deze punten goed ingevet, maar mss blokkeerd het mechanisme zich daar ...

Gebruikersavatar
Clairetje MCCabrio
MINI Driver
Berichten: 92
Lid geworden op: 29 Jul 2007
Locatie: Tongeren

Berichtdoor Clairetje MCCabrio » Wo Apr 01, 2009 16:49

Wally schreef:Als de hoedenplank op de onderste stand wordt gelegd, gebeurd het soms dat het rubber
tetske niet helemaal op het contact-knopke ligt. Heb dit al meerdere malen voorgehad ...
Heb je al geprobeerd om het contactje achter in de koffer met de vinger in te drukken en dan
het dak proberen te openen ? Indien dit lukt, weet je direct waar het probleem zich voordoet.

Als het lang geleden is dat het dak volledig is opengeweest, kan je mss ook even proberen
om een klein beetje mee te helpen liften daar waar de dakdragers in de stijl van de voorruit zitten verankerd.
Normaal zijn deze punten goed ingevet, maar mss blokkeerd het mechanisme zich daar ...


Hallo

Dank je voor de snelle reactie.
Ik heb het zonet uitgetest maar helaas zonder resultaat , heb op het contactknopje geklikt links waar de hoedenplank onderaan op word geplaatst ook het rubbertje wat herzet en heb ook vooraan helpen mee liften maar het wil jammer genoeg niet werken.
Ik vrees dat ik zal moeten wachtten tot eind april , straks in alle geval nog is opnieuw proberen je weet maar nooit :d
Alvast bedankt
Groetjes


Terug naar “Cabrio Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten