MINI Cabrio AC Schnitzer

Bespreek hier de cabrio
Gebruikersavatar
Ronald
MINI-aholic
Berichten: 799
Lid geworden op: 19 Sep 2003
Locatie: Stabroek

MINI Cabrio AC Schnitzer

Berichtdoor Ronald » Vr Sep 03, 2004 22:17

Afbeelding
Afbeelding


Spektakel-Mini van AC Schnitzer


Tuner AC Schnitzer heeft zich vergrepen aan de Mini Cabriolet. Niet alleen een uitgebreide spoilerset, maar ook wijzigingen aan de motor onderscheiden de creatie van AC Schnitzer van de standaard Mini.



Als basis voor het werk van AC Schnitzer kan elke Mini Cabriolet dienen. De veranderingen die Schnitzer kan toepassen voor de Cooper S zijn verreweg het meest spectaculair. Schnitzer verandert namelijk de afstellingen van de compressor van de Cooper S. De standaard 170 pk verandert daarmee in 193 pk. Daarmee gaat de auto in 7 seconden van 0 naar 100 en de topsnelheid is 235 km/h.
Om de Schnitzer-Mini niet onopgemerkt voorbij te laten gaan, werd de auto voorzien van een sportdemper op de uitlaat; daarnaast zijn de eindstukken verchroomd. Overigens heeft Schnitzer voor de Mini One en Mini Cooper keuze uit twee verschillende uitlaat systemen: ??n met aan beide zijden een ovalen pijp, en een met een grote enkele pijp. Voor de Cooper S kan een systeem geleverd worden met een uitlaatpijp in het midden.
De spoilerset van AC Schnitzer heeft volgens zijn schepper niet alleen een esthetische functie: het zorgt bovendien voor meer downforce. De strepen op de zijkant maken de Schnitzer Mini helemaal af. De One en de Cooper krijgen alleen de zwarte tekst; de Cooper S krijgt ook nog een rode S op de striping.
Wie een Mini hatchback heeft, maar toch liever een cabrio wil, kan ook bij de tuner in Aken terecht: ze hebben voor de Mini een schuifdak van 710 bij 810 mm in het assortiment. De Mini Diesel, die in ons land niet leverbaar is, kan Schnitzer tunen van 75 naar 90 pk. De maximale trekkracht neemt dan toe van 180 naar 220 Nm.


Afbeelding
Afbeelding

Bron www.autoweek.nl

Niet zo geslaagd vind ik :? :? (maar de zwarte velgen wil ik wel :P :cheesy: )

Gebruikersavatar
Domingo
MINI-aholic
Berichten: 416
Lid geworden op: 05 Aug 2004
Locatie: Ardooie

Berichtdoor Domingo » Za Sep 04, 2004 9:20

Bwahh niet lelijk ook niet wauw.
Die velgen in koetswerkkleur vind ik dan wel foei-lelijk.

Gebruikersavatar
quicksilver
MINI-aholic
Berichten: 826
Lid geworden op: 18 Sep 2003

Berichtdoor quicksilver » Za Sep 04, 2004 9:53

De dichte versie , daar hadden ze al niks van gebakken, en nu van de open ook al niet :? :?

Gebruikersavatar
Brainscan
MINI2 - ARTIST
Berichten: 1563
Lid geworden op: 03 Mei 2004
Locatie: Limburg

Berichtdoor Brainscan » Zo Sep 05, 2004 14:05

very ugly :shock:

Gebruikersavatar
MODjo
MINI Driver
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 Jun 2004
Locatie: Leuven

Berichtdoor MODjo » Zo Sep 05, 2004 15:02

:shock: no way ...
niet mooi!
Als ze nu die voorbumper wat anders gestyled hadden ipv die rooster door te trekken naar onder ...
En dan die velgen jakkes ...
Ik ben wel ge?nteresseerd in die tuning van de One D. Iemand prijzen?


MODjo


Terug naar “Cabrio Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast