Bezoekje aan Bylemans Racing Service te Francorchamps

Bespreek hier de afgelopen meetings - de bestaande onderwerpen worden ook naar hier gekopieerd.
Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Bezoekje aan Bylemans Racing Service te Francorchamps

Berichtdoor Dangixxer » Di Jul 06, 2010 22:52

Vandaag was het dan eindelijk zover.
Moet zeggen dat ik er al lang naar uitgekeken had dus het kon er niet snel genoeg van komen...!!!! :grin:

Rustig naar Spa getuft.
En na wat rondtoeren Leo Bylemans en zijn hele crew gevonden.
Heel vriendelijke en enthousiste mens die er samen met zijn andere twee piloten volledig klaar voor was om ons "alle hoeken van Francorchamps eens te laten zien" :wink:

En o wat hebben we allemaal genoten om nu eens met een echt snelle MINI te kunnen meerijden. Ja soms gingen ze zelfs duels aan met de grote jongens op sirkwi....en dan spreken we over Subaru's, Porsches en bij Tom zelfs een F430 :shock: :shock: :shock:

Mij blijft vooral de enorme enorme grip op elk moment bij.
Het is alsof ze op rails rijden. Is moeilijk uit te leggen maar de mensen die meegereden hebben weten wel wat ik bedoel.

Rest mij nu nog 1 belangrijk ding.
Jan maat....dikke dikke merci da je dit mogelijk heb gemaakt. Voor mij het Miniacs moment van het jaar en ben er nu al zeker van dat dit niet meer zal veranderen.
Ook Leo en zijn sympathieke vrouw heel hartelijk bedankt dat jullie de tijd namen om dit voor ons te realiseren. Ik kan alleen maar zeggen...hopelijk doen we nog ooit zoiets!!!!
Ook de andere piloten en mecano's...!!! THX en merci om ons ne keer ne MINI echt te leren kennen!!!!

En Jan ... zoals afgesproken....volgend jaar gaan we voor die licentie he 8)

Foto's komen er morgen aan

Gebruikersavatar
Panidacolada
MINI-aholic
Berichten: 994
Lid geworden op: 03 Apr 2009
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor Panidacolada » Wo Jul 07, 2010 11:04

Wat een dag!! Wat een sensatie!! Wat een moment!! :)

De dag begon goed met de zon die al even kwam piepen 's morgens vroeg. Het prikte toch wel een beetje in mijn nog moeie oogjes.
Met een leuke en gezellige bende zijn we dan vertrokken.
Toen we er bijna waren, hadden we een baantje waarvan ik dacht: 'hehe, we zijn hier precies een rit aan het rijden, dat baantje komt me bekend voor'. :)

Ons eerste geluk kon al niet meer op toen we zonder problemen met zijn allen door de bareel mochten. In het tunneltje konden een paar het toch niet laten om hun MINI te laten brullen. Nu kon iedereen weten dat er MINIACS op weg waren. :)
Na al het moois dat er stond, hebben onze Mini's ook wel wat bekijks gehad.

We werden ontvangen door een hele sympathieke Leo en zijn echtgenote en door een heel tof team!! De Mini's stonden al klaar om ons in verovering te brengen.

Eerst een beetje rondgewandeld en rondgekeken naar al het moois dat op het circuit en ernaast reed.

En jongens hebben wij ons ogen uitgekeken!! We konden ons vergapen aan Lotus Elise, Lotus Exige, Lotus 2Eleven, Ford Mistang, Audi R8, Vipers, .... 'S jonge het was een kwijlmoment =P~

En dan was het zover! We mochten eindelijk meerijden in de Mini's!! Het was een ongelofelijk gevoel! Die mannen weten echt wel wat een Mini waard is. Ze hebben ons laten voelen wat bochten nu eindelijk waren en hoe het voelt om er ene na te 'sjeesen'.
Op een paar momenten dacht ik toch wel: ' Oh nee, die gaat niet remmen'! Maar uiteindelijk dan toch wel, zodat ik even naar voren vloog en om dan vervolgens weer op te trekken naar 200km/u zodat ik met mijn helmpje naar achter vloog en mijn beentjes in de lucht.
Het was zo een zalig moment dat ik besliste om 2 keer mee te rijden, in de witte Mini en een zwarte Mini.

Het was echt een zalige dag. En zeer hard bedankt aan iedereen om ons te laten meegenieten van dit alles. En hoeplijk komt er volgend jaar nog zoiets!!

En Jan, bedankt ook voor dit alles!!

Eenmaal thuisgekomen, had ik nog steeds de geur van overhitte remmen en verbrand rubber in mijn neus. En ik ben toen zalig gaan slapen. :D

Gebruikersavatar
Sébastien
MINI-aholic
Berichten: 440
Lid geworden op: 19 Feb 2010
Locatie: Wetteren

Berichtdoor Sébastien » Wo Jul 07, 2010 11:13

Het was inderdaad super gewoon :-)

Zonder problemen naar Spa gereden en ook ik dacht op t einde dat we een rit aan het rijden waren haha...

We werden daar uitstekend ontvangen en k vond het een hele beleving om het eens mee te maken. Toen ik eindelijk in de mini mocht was het na een rondje al gedaan, t was blijkbaar pauze, maar na de pauze er natuurlijk meteen terug in gekropen en het was gewoon zalig!

Nog eens sticker ook gekocht, die komt op mn wagen haha.

Enige minpunt was de terugweg, amai, we zijn rond 15u vertrokken en rond 21u zaten we pas op de korenmarkt in Gent om iets te eten :p. Hebben 3-4 uur in de file gestaan rond Brussel omdat er daar een camion uitgebrand was... Uiteindelijk viel dat wachten nog wel mee, want in een mini zitten met een muziekje op is altijd leuk eh :p

Rond 1u lag ik dan eindelijk te slapen om rond 7u terug op te staan om te gaan werken, ff lastig, maar het was het wel waard!

@ Panida, er staan foto's van jou tussen de mijne op Facebook, je moet maar eens kijken, t zijn er ook van als je in de auto zat :p

Bedankt aan iedereen die dit mogelijk gemaakt heeft :-)

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Wo Jul 07, 2010 15:46

JAJA,dit wou ik toch eerst effe kwijt--->JAN YOU ARE MY HERO!!! :grin: :grin: ,

Echt ik heb hier van genoten als een klein kind die het papier van zen cadeauke open scheurt en dan de verrasing ziet verschijnen!

Enige wat ik echt NIET leuk vond is dat Jill en mijn zoontje er niet bijwaren,dit zou voor mij de kers op de taart geweest zijn die dag.Hopelijk kan Janneman er nog eens voor zorgen dat wij samen een ongelooflijk,fantastische,kwijlende,...dag beleven.

Tja het is zoals je ziet ook voor de andere MINIACS ook een adembenemende dag geweest!Wij kwamen allen uit de RACE build MINI's als klein kinderen van een kindermolen lol,adrenaline stroomt door je lijf!

Van het moment dat we gewoonweg met zen allen voorbij de bareel reden,waar Jan gewoon zen naam had vernoemd lol,was het kicken.Tis alsof ze dat tunneltje speciaal daar hadden geplaceerd voor ons :grin:.Na een kleine zoekactie uiteindelijk een privé parking waar we rustig onze MINI's konden achterlaten op een veilige manier en op 50m van de pitbox waar het team alles in gereedheid bracht om de aanwezige MINIACS,een droomdag te laten beleven!!

Op de achtergrond,

De geur van koppelingen en hete remmen en benzine,de sfeer,de brullende Porsche's/Renault Clio's/Honda Civic's/Lotussen allerhande/Ferrari's/Nissan GT R's/Audi R8's,je kan het zo gek nie bedenken of het reed daar rond!

Eigenlijk kan je deze dag moeilijk verwoorden :wink:,je had er moeten zijn om dit alles te kunnen begrijpen,zij die houden van mooie en exotisch wagens al is het alleen maar om te bekijken,al hebben wij ze wel zien tracken :grin: ,hebben serieus wat gemist.

Wil mij even tot Stefaan richten,hoop dat je mij niet kwalijk neemt.Maar ge had misschien uw afspraak moeten annuleren en 440 km gereden en 50 euro betaald want dit was een belevenis waar je U tegen kunt zeggen.

Zoals Freek al zei,de duels die we allen hebben mogen beleven dankzij de chauffeurs van dienst(1 voor 1 supergasten en fantastische autocoureurs),zijn onbeschrijflijk en soms niet vatbaar,duels met o.a. Marcos(sp?),Ferrari F430,... die serieus wat meer vermogen hebben en toch kan bijhouden en soms met duelleren zijn adembenemend.

Heb zelf mogen meemaken hoe het was om aan de kant te worden gereden,omdat de tragere Ferrari de snellere MINI in de bocht niet zag aankomen!Heel mooi gereden de piloot waar ik bijzat!! We hebben hem na het overnemen in de bocht niet meer gezien,hij heeft alleen onze achterkant nog kunnen bewonderen! :grin:

Tja ik heb zoveel beleefd die dag,......

JAN,nog eens bedankt voor deze prachtige dag!Men zoontje die net geboren is was al een belevenis om U tegen te zeggen en dan dit er nog eens bij in zeer korte tijdspanne,het kan allemaal niet meer stuk voor mij.Dagen en momenten om nooit meer te vergeten en wie weet staan we der ook nog wel tss 8) ,

Hier is alvast iemand die zo'n licentie wel ziet zitten Freek,en om daarna af en toe een trackday mee te doen,dat zie ik volledig zitten!Het zat zowiezo al een hele poos in men hoofd rond te spoken,nu krijg ik het er helemaal niet meer uit.Merci he Jan :twisted::wink:

Er zijn ongetwijfeld dingen die ik vergeten ben maar ja er was zoveel te beleven,.....

Dank aan deze die dit hebben verwezenlijkt,Jan-Team Bylemans(Leo-vrouw van Leo-Piloten),Miniacs aanwezigen.

Een PRACHTIGE dag om NOOIT te vergeten!

Merci,merci :grin: :grin:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Jul 07, 2010 16:26

AMEN! 8)

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Jul 07, 2010 16:49

De som der gehelen, ...

Het doet deugd en voelt goed aan te mogen lezen dat allen het naar hun zin gehad hebben en neen dat heb ik eigenlijk niet gelezen, alhoewel,... , dat heb ik mogen openhartig ervaren.

Geen enkele maar dan ook geen enkele aanwezige kwam niet letterlijk uit de MINI's gekropen zonder die ontzettend brede glimlach op het gezicht en die fonkelende ogen en die duimpjes omhoog, sommige zelfs met een vreugde sprongetje anderen werden er plots héél stil van, nog anderen vonden de woorden niet,... IK heb ze allemaal persoonlijk er zien in kruipen en allemaal zien uit huppelen, 't was feest,...

Ik kan alleen maar de aanwezigen danken want het was een toffe, joviale, openhartige dag die jullie allemaal mee hebben gekleurd.

Dank aan het BRS team, Leo, Leo's vrouw, de piloten, de mecaniekers, alle helpende handjes die een lekkere Croque Monsieur en zoveel meer toverden des middags om er voor te zorgen dat ieders beertje niet te veel gromde.

Het heeft wel iets, het vergt wel wat voorbereiding, er zijn wel wat telefoontjes geweest,... De rit heen was nog vol met vragen, even een echt MINI wegske op't einde van de heenreis om dan aan te komen en plots sta je daar dan voor een gesloten bareel,... lol,... no panic, secret password and there opens the gate,... lol,... ja, 't heeft wel iets om zo'n rij MINI's Francorcorchamps Paddock te zien inrijden,... lol,...

Ik hoop te mogen schrijven dat er stoute dromen zijn waargemaakt zoniet fantastische momenten zijn beleefd!

In één opzet ben ik niet geslaagd :cry: maar dat maak ik zeker nog goed en dat zal op een zéér speciale manier zijn ookal zal 't nog even wachten zijn! Voor één aanwezige, ongelofelijke super fan (die ook wel genoten heeft) heb ik de dag niet kunnen bekronen met wat allen hebben geproefd, gesmaakt en beleefd,... en dat is de reden dat ikzelf niet heb meegereden gisteren, maar zoals beloofd maak ik dat nog goed!! Ondanks alle glimlachen, dansjes en alles wat er spontaan tevoorschijn kwam en ook hij gezien heeft, heeft hij zich zeer sterk gehouden en daar ben ik terecht fier op, 't mag gezegd en geschreven zijn! En dat goedmaken, wie weet doen we dat dan wel samen! :wink:

Wat nu de nog stoutere dromen betreft van sommige aanwezigen,... lol,... de info volgt nog wel :wink:

Het doet goed mensen, vrienden, MINIACS te zien glunderen, te zien lachen, te zien genieten,... 't mooiste gebaar van DANK U dat ik kon ontvangen! Dus aan allen, met plezier gedaan!

En wie weet,....

Gebruikersavatar
Sébastien
MINI-aholic
Berichten: 440
Lid geworden op: 19 Feb 2010
Locatie: Wetteren

Berichtdoor Sébastien » Wo Jul 07, 2010 18:26

MY Dweiltje schreef:In één opzet ben ik niet geslaagd :cry: maar dat maak ik zeker nog goed en dat zal op een zéér speciale manier zijn ookal zal 't nog even wachten zijn! Voor één aanwezige, ongelofelijke super fan (die ook wel genoten heeft) heb ik de dag niet kunnen bekronen met wat allen hebben geproefd, gesmaakt en beleefd,... en dat is de reden dat ikzelf niet heb meegereden gisteren, maar zoals beloofd maak ik dat nog goed!! Ondanks alle glimlachen, dansjes en alles wat er spontaan tevoorschijn kwam en ook hij gezien heeft, heeft hij zich zeer sterk gehouden en daar ben ik terecht fier op, 't mag gezegd en geschreven zijn! En dat goedmaken, wie weet doen we dat dan wel samen! :wink:


Das echt mooi :-) K had het gisteren gevraagd he waarom je zelf ni me reed, maar ik kan het wel begrijpen...

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Wo Jul 07, 2010 18:39

cooperke s schreef:Wil mij even tot Stefaan richten,hoop dat je mij niet kwalijk neemt.Maar ge had misschien uw afspraak moeten annuleren en 440 km gereden en 50 euro betaald want dit was een belevenis waar je U tegen kunt zeggen.


Ik heb de volledige dag in een bootje op het water doorgebracht .... dat was ook tof.
Geen heur van koppelingen en zo, maar wel de ongerepte natuur .... :wink: :grin:

Neem je het absoluut niet kwalijk hoor, ben ervan overtuigd dat het de moeite waard was.
Ergens heb ik zo iets van, spijtig dat het niet wat dichter was.
Maar het uur en de afstand waren voor mij teveel.
Tot 1u00 werken en dan om 5u op ..... ( overleef ik nooit )
Zeker dan nog te horen .... 3 a 4 uur file .... tijdens terugkomst zou voor mij HEL zijn geweest.
Misschien een andere keer
:wink:

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Do Jul 08, 2010 1:08

ik wou ook even laten weten dat ik me reuze heb geamuzeerd ... het was echt gewoon genieten van al dat pk geweld daar !! vooral die 3 audi's R8 LMS vond ik super omin real live te zien ..

het gebruk van de auto's en en nog het onvergetelijke ritje met de Mini op de baan is om nooit meer te vergeten !!

bedankt jan om dit te organiseren !! bij de volgende event ben ik zeker terug van de partij als ik kan met de zaak ...
ik was op 2 uurtjes thuis dus heb geen last gehad van filles ... :)
dus Jan twas een TOP dag !!

:wink: :grin:

Gebruikersavatar
Glinz
MINI Fan
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 Nov 2008
Locatie: Antwerpen (Mortsel)

Berichtdoor Glinz » Do Jul 08, 2010 16:49

Euhm... IDEM :grin: :grin: :grin:

Gebruikersavatar
flippers jan & linda
MINI-aholic
Berichten: 447
Lid geworden op: 12 Okt 2006
Locatie: ZWIJNDRECHT

Berichtdoor flippers jan & linda » Vr Jul 09, 2010 22:39

Ongelooflijk tof om deze reacties te lezen . Ben blij voor diegene die hiervan hebben kunnen genieten, maar helaas......... ik moest werken en daar kon ik echt niet onderuit :(
Hopelijk een volgende keer kan ik wel mee van de partij zijn. :wink:


Terug naar “Berichten Van Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten