Morty goes - The Comminity - Aniversario Weekend

Bespreek hier de afgelopen meetings - de bestaande onderwerpen worden ook naar hier gekopieerd.
Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Morty goes - The Comminity - Aniversario Weekend

Berichtdoor Morty » Wo Sep 14, 2016 14:22

Gezien ik vorig week in Barcelona vertoefde, werd ik uitgenodigd door enkele goede vrienden van de Spaanse club The Comminity om deel te nemen aan hun jaarlijks verjaardags uitje. 2 dagen rondrijden in de Pyreneeën!

Ja daar zeg je toch niet nee tegen :grin: :grin:
In de veronderstelling dat ik gewoon ging meerijden met iemand, vernam ik op vrijdagavond dat ik vanaf zaterdagmiddag over een eigen MINI kon beschikken, aangeboden door de samenwerkende dealer! :shock: :grin:

het eerste stuk vanuit Lleida heb ik meegereden met Vincente en zijn MINI cabrio met JCW tuning kit. Gezien het mooie weer, was dit voor mij gewoonweg genieten van de baantjes en de prachtige uitzichten. De camera heeft niet veel stil gestaan :grin:
(foto's komen nog)

Zaterdagmiddag arriveerden we na enkele tussenstops in Araos, een klein dorpje van 80 inwoners dacht ik,... maar gekend voor totaal iets anders... een etappe van de Spaanse WRC ... en rara wat was er in samenspraak met het dorp, de club en de dealer vrijgehouden voor de club. Oh ja de etappe :grin: :grin: :grin: bergop, haarspeldbochtjes,... en eenmaal boven, mocht je achteraf ook opnieuw naar beneden :grin: :grin:
Daar kreeg ik te horen dat ik mocht plaatsnemen in mijn eigen wagen voor dat weekend. Ik had gehoopt op die F56 JCW maar het werd uiteindelijk een Clubman S ALL 4 Works met automaat en steptronic. (dus ook manueel rijden)

Vandaar ging het via een onverhard binnenbaantje naar de lunchstop op bijna 1900m hoogte.
Onderweg nog een wilde koe op de weg tegengekomen ook :grin: :grin: Het uitzicht was adembenemend. Daar werden we dan voorzien van een lekkere Spaanse lunch (rijst, ham, worst,...) =P~ =P~

Na een intermezzo en wat clubzaken zijn we tegen de avond opnieuw neergedaald en overnacht in Alins. De volgende ochtend zijn we dan met een kleinere groep vertrokken richting prachtige baantjes naar een Heliport voor foto's te nemen en daarna te eindigen in Travascan voor lunch en een bezoekje aan een waterkracht centrale. Eén van de grootste van Europa. Eenmaal het bezoek beëindigd was het 150km terug richting Lleida om de MINI terug te bezorgen aan de dealer. Enerzijds jammer want we zaten kortbij Frankrijk en korter naar Barcelona, maar helemaal terug langs leuke baantjes en tussen de mooie bergwanden maakte veel goed. Ik heb dan ook de Clubman volledig in automaat en manueel kunnen uittesten op die toffe baantjes :grin: :grin: en was uitermate verrast door het rijgedrag en vermogen. Rijdt echt als een MINI desondanks zijn enorm uiterlijk (wat het voor mij dan weer geen MINI meer maakt)

Uiteindelijk was het 22u toen we tevreden opnieuw in Barcelona arriveerden. Tijd voor het avondeten en het napraten over een fantastisch weekend! Voor herhaling vatbaar :grin: :grin:

Heb veel foto's genomen, maar ze zijn bijlange nog niet afgewerkt. Dus nog eventjes geduld.


_MG_6013.jpg
_MG_6013.jpg (190.93 KiB) 8634 keer bekeken

groupfoto.jpg
groupfoto.jpg (196.78 KiB) 8634 keer bekeken
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Terug naar “Berichten Van Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten