MINIACS offensief 2009

Plaats hier foto's van Meetings
Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Wo Sep 30, 2009 13:19

Stafke schreef:
Dangixxer schreef:
MY Dweiltje schreef:
thomasve schreef:good old One d :evil:
Hij is van 01/2009 :grin:
Heb gewoon nog nooit met de S gereden en dacht dat die veel sneller zijn dan de diesels :oops:

Hmmm, zal er vanaf hangen waar, wanneer, welk weer en welke chauffeur,...
Ik denk, maar ben wat subjectief in mijn schrijven, dat als de baantjes MINI zijn ge zeker niet minder pret hebt met de Dooper, als het dan nog wat nat ligt,... hmmm,... lol,...

Elk beestje zijn pleziertje maar de Doopers die ik zo af en toe zie bollen op de ritten hebben zeker zoveel plezier als de S-en,... Dat de S meer heeft is een gegeven,...

't Is maar wat je zoekt, maar op de openbare weg denk ik dat we snel allemaal wel boven de grens van de bordjes aan de zijkant zitten,... :shock:


Effe een rechtzetting Staffe... Ook de S heeft 240 Nm (260 Nm in overboost)
Maar zoals al vele malen is gemeten zitten de S-kes hier meer dan een keer een stuk boven, zelfs al zijn ze compleet standaard...


Voor een heel groot stuk akkoord met de woorden van deze "oude wijze man" :grin:
Als je een haarspeldbochtje, volgens de wetten van de fysica, kan nemen tegen maximaal 28 per uur....dan ben je met een "d'ke" even snel als met een "S" want nen S kan dien bocht ni tegen 29 nemen :wink:
Op de tussenstukjes ga je misschien wel een verschil merken...maar dan nog...
Het is ook ni zo dat de mensen met een "S" constant het spel tot 7K toeren laten lopen
(En dan hebben veel mensen zo van "allé die S'en zijn toch ni zo rap, ik kan die makkelijk volgen)
Wat dat betreft zou je enkel een vergelijking kunnen maken als beide (S en d of D) 100% het kot opentrekken op een bepaald stuk....en dan kom je bij....een circuit!
en daar gaat een S'je (volgens mij) wel het verschil kunnen maken


Volledig akkoord.

T'is eigenlijk simpel, de dooper en de S zijn beide Turbo's
Diesel 240 NM overboost 260 NM
S 260 NM overboost 280 NM + de extra peekaas .....

Heb een diesel ( dooper ) gehad en nu een S
Ze hebben alle 2 hun voordelen !!
( maar ik weet wat gekozen )

Maar volledig akkoord dat op gewoon ( bochtig ) parkoers de chauffeur het verschil maakt.
Kijk maar naar de aflevering van Topgear afgelopen maandag !! :wink:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Sep 30, 2009 13:22

ja Pepi, woude gij iets toevoegen..... :D

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Wo Sep 30, 2009 14:35

Tiens, ik had erbij geschreven dat de S 240 Nm had (en 260 Nm in overboost functie...)
Maar natuurlijk zoals al meermaals is gebleken dat de standaard S-kes er gewoonlijk wel wat boven liggen...

(misschien was de post zoiezo al wat te groot... :D )

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Sep 30, 2009 15:43

euh, we zijn OT aan't gaan hé vrienden :wink:

@ oude wijze man,... lol,....

Afhankelijk van 't circuit en daar spelen niet altijd de PK's,....(afhankelijk natuurlijk wederom hoe bochtig het is,... en welke weersomstandigheden,...)

Enne 't is steeds plezant een Ske zien weg te rijden op een recht stuk, lol, 't is steeds plezant halverwege de natte bocht met een Dooperke weg te rijden,...

Maar daar komen we nog wel eens aan toe :wink: en nu back on Topic!! Wie heeft er nog mooie piccies van dit onvergetelijke avontuur,.....

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Wo Sep 30, 2009 16:26

Ikke eigenlijk , maar heb me even met andere dingen moeten bezighouden :oops: :grin:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Sep 30, 2009 16:41

MY Dweiltje schreef:euh, we zijn OT aan't gaan hé vrienden :wink:

@ oude wijze man,... lol,....

Afhankelijk van 't circuit en daar spelen niet altijd de PK's,....(afhankelijk natuurlijk wederom hoe bochtig het is,... en welke weersomstandigheden,...)

Enne 't is steeds plezant een Ske zien weg te rijden op een recht stuk, lol, 't is steeds plezant halverwege de natte bocht met een Dooperke weg te rijden,...

Maar daar komen we nog wel eens aan toe :wink: en nu back on Topic!! Wie heeft er nog mooie piccies van dit onvergetelijke avontuur,.....


aangezien er toch geen foto's voorlopig bijkomen.... :oops: :grin: .....

1 lang recht stuk maakt al snel een verschil van enkele seconden
als je kijkt naar de 0-100 voor een D in 9.9 sec
de S zit daar net een tel hoger dan 7 seconden

Ik weet het, het is niet uit stilstand, maar het verschil is te groot om even snel 500 meter af te leggen in eenzelfde tijd :twisted:
(en die enkele secondjes worden niet meer afgegeven hoor :P )

trouwens waarom kunnen wij geen bochtjes pakken in de regen....? :roll:

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Wo Sep 30, 2009 17:06

Eeeuuhm, ik wou gewoon maar aanhalen dat je geen S moet hebben om lid te worden van MINIACS en om plezier te beleven aan onze ritten.

Enne, Pepi, je had er inderdaad je commentaar bijgezet, maar tussen de quote's, ik heb het even in kleur gezet.

En nu terug, foto's! :wink:

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Sep 30, 2009 17:11

Dangixxer schreef:trouwens waarom kunnen wij geen bochtjes pakken in de regen....? :roll:


Heb dat hier nooit geschreven hé,... :P Iedereen kan bochtjes pakken in de regen of op't nat,... de een al net iets beter als de ander,...

Als theoretisch de max snelheid van ingaan 27 is en beiden dit aan 27 doen en halver wege kan geaccelleerd worden naar 70, dan zal vanwege de overbrengen van de newtonmeters de Doopers steeds iets voor hebben, I'm trully sorry,....

Hoe hoger de snelheid van ingaan van de bocht ligt hoe kleiner het verschil zal zijn omdat dan de S in zijn betere koppelberiek gaat zitten,... om zelfs op een bepaald moment de S sneller te laten zijn dan,...

Maar allemaal theoretisch, de ervaring, het lef, het wegdek en niet alleen het koppel en of de PK' s spelen hier ook de banden, bandendruk, afvering, gewichtsverdeling,....
Maar dat hadden jullie al door zeker,....

Even nadenken, ondergetekende was met een 250cc motor sneller op diverse circuits dan met een Vtwin 1000 met vele malen meer koppel en PK,.... speelde daar het onafgeveerde gewicht ergens mee,....

Er komt nog weleens een gelegenheid om één en ander te ervaren en te zien,... lol

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Sep 30, 2009 17:58

kan u der (wederom) voor een groot stuk in volgen zenne 8)
ik ga er wel vanuit dat dezelfde persoon in elke versie 1 rondje rijdt

van dat koppel ga ik toch nog eens kijken naar de vermogensgrafiekskes zenne :P
als je de cijfertjes van de hernemingen vergelijkt tussen D en S is ook daar wel wat verschil!

en uw moto ervaring....
daar kan ik ni tegenop :grin:
bij moto's kan ik mij voorstellen dat wat minder vermogen er voor kan zorgen dat er heviger opt gas kan gegaan worden en dus betere tijden gereden worden!
het vermogen van de MINI's haalt zo'n grens minder snel denkik

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Sep 30, 2009 20:35

We gaan ons nog amuzeren :wink:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Sep 30, 2009 20:50

MY Dweiltje schreef:We gaan ons nog amuzeren :wink:


Ik heb het gevoel dat hier meer achter zit.... 8)
Kijk er al naar uit :grin:
Go for it Dweiltje!


Terug naar “Foto's Van Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten