Geplaatst: Wo Sep 30, 2009 13:19
Stafke schreef:Dangixxer schreef:MY Dweiltje schreef:thomasve schreef:good old One d
Hij is van 01/2009
Heb gewoon nog nooit met de S gereden en dacht dat die veel sneller zijn dan de diesels
Hmmm, zal er vanaf hangen waar, wanneer, welk weer en welke chauffeur,...
Ik denk, maar ben wat subjectief in mijn schrijven, dat als de baantjes MINI zijn ge zeker niet minder pret hebt met de Dooper, als het dan nog wat nat ligt,... hmmm,... lol,...
Elk beestje zijn pleziertje maar de Doopers die ik zo af en toe zie bollen op de ritten hebben zeker zoveel plezier als de S-en,... Dat de S meer heeft is een gegeven,...
't Is maar wat je zoekt, maar op de openbare weg denk ik dat we snel allemaal wel boven de grens van de bordjes aan de zijkant zitten,...
Effe een rechtzetting Staffe... Ook de S heeft 240 Nm (260 Nm in overboost)
Maar zoals al vele malen is gemeten zitten de S-kes hier meer dan een keer een stuk boven, zelfs al zijn ze compleet standaard...
Voor een heel groot stuk akkoord met de woorden van deze "oude wijze man"
Als je een haarspeldbochtje, volgens de wetten van de fysica, kan nemen tegen maximaal 28 per uur....dan ben je met een "d'ke" even snel als met een "S" want nen S kan dien bocht ni tegen 29 nemen
Op de tussenstukjes ga je misschien wel een verschil merken...maar dan nog...
Het is ook ni zo dat de mensen met een "S" constant het spel tot 7K toeren laten lopen
(En dan hebben veel mensen zo van "allé die S'en zijn toch ni zo rap, ik kan die makkelijk volgen)
Wat dat betreft zou je enkel een vergelijking kunnen maken als beide (S en d of D) 100% het kot opentrekken op een bepaald stuk....en dan kom je bij....een circuit!
en daar gaat een S'je (volgens mij) wel het verschil kunnen maken
Volledig akkoord.
T'is eigenlijk simpel, de dooper en de S zijn beide Turbo's
Diesel 240 NM overboost 260 NM
S 260 NM overboost 280 NM + de extra peekaas .....
Heb een diesel ( dooper ) gehad en nu een S
Ze hebben alle 2 hun voordelen !!
( maar ik weet wat gekozen )
Maar volledig akkoord dat op gewoon ( bochtig ) parkoers de chauffeur het verschil maakt.
Kijk maar naar de aflevering van Topgear afgelopen maandag !!