Mijn eerste indruk van de R56 in het echt....

Bespreek hier de verschillende modellen van de 2e generatie.
Gadget
MINI Fan

Berichtdoor Gadget » Do Dec 07, 2006 22:19

ik vind -persoonlijk- de nieuwe mini echt zéér dik tegenvallen :oops:

Na de nieuwe mini eens in het echt gezien te hebben heb ik zelf besloten mijn huidige mini niet meer te verkopen :D aangezien ik van plan was binnen een jaartje dan een nieuwe te kopen.. maar als ik moet kiezen tussen de nieuwe versie of di evan mij.. ik heb snel gekozen.

Zowel interieur als exterieur vind ik eigenlijk echt bijna 'lelijk' te noemen (sorry voor degene die er zot van zijn, maar ieder zijn goesting he :wink: ). Het enige positieve dat ik kan zeggen zijn de zeteltjes, dat ziet er wel in orde uit.

super dooper
MINI Driver

Berichtdoor super dooper » Ma Dec 11, 2006 8:04

Vrijdagavond mijn MCS naast een nieuwe MCS in electric blue geparkeerd.
Wat ben ik blij met mijn MCS dan zie je eens hoe mooi de vorige generatie afgewerkt is.
De nieuwe kan me echt niet bekoren hoe meer ik hem zie hoe minder ik hem vind, terwijl ik dacht dat ik hem alsmaar beter zou vinden.

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Ma Dec 11, 2006 13:12

Aha superdooper, ook met de blauwe van Dejonckheere gereden?

De nieuwe valt duidelijk minst in de smaak bij de huidige MCS drivers :grin:
Dat is ook normaal denk ik, want een MC, One of One D rijder heeft minder vergelijkingsbasis qua motor.

super dooper
MINI Driver

Berichtdoor super dooper » Ma Dec 11, 2006 19:02

Nee een vriend van mij heeft er een gekocht en hem vrijdag voor de eerste keer gezien zijn MCS.
Komt van bij Le Couter.

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Di Dec 12, 2006 9:42

grand_cru schreef:Aha superdooper, ook met de blauwe van Dejonckheere gereden?

De nieuwe valt duidelijk minst in de smaak bij de huidige MCS drivers :grin:
Dat is ook normaal denk ik, want een MC, One of One D rijder heeft minder vergelijkingsbasis qua motor.

Ik kon de nieuwe cooper toch tamelijk vergelijken met mijn one ...
Jammer genoeg niet met de S kunnen rijden :cry:, zelfs nog niet met de vorige generatie :cry:

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Di Dec 12, 2006 15:11

fred schreef:Ik kon de nieuwe cooper toch tamelijk vergelijken met mijn one ...

Je bedoelt toch qua prestaties en hopelijk niet qua uitzicht fred? :grin:

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Di Dec 12, 2006 19:02

:grin: :grin:

hij zou moeten vlotter geworden zijn dan de vorige generatie, maar daar heb ik toch niet veel van gemerkt ... :?.

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Za Dec 30, 2006 11:54

Ben gisteren ook gaan testrijden met de nieuwe Cooper S. Vind maar 2 positieve punten t.o.v. onze R53 : de power en de remmen. Een uitgebreid verslag volgt later.
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Za Dec 30, 2006 12:06

ivm die power wil ik hier toch nog even vermelden dat...

de nieuwe cooper 's' in de autogids in detail getest is, het was de niet begrensde 175 pk versie die onder de loep genomen werd

men haalde met deze versie de sprint van 0 tot 100 niet sneller dan 7,4 seconden :!:
een 163 pk begrensde versie, en dus 12 pk minder..., gaat tegenaan de 8 seconden zitten :?

koop dan maar een cooper 's', snel ben je niet, koppel en plezierig rijden staat wel garant :)
grtz DC 8)

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Za Dec 30, 2006 18:38

Dat was wel in de regen hé Dave...

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Za Dec 30, 2006 20:38

Dan moet je door de regen iets van 5 tienden van een seconde bijtellen t.o.v normale omstandigheden. Een standaard cooper S is nu ook geen bom he, de cijfers blijven ongeveer hetzelfde denk ik?

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Za Dec 30, 2006 21:34

fred schreef:Dan moet je door de regen iets van 5 tienden van een seconde bijtellen t.o.v normale omstandigheden. Een standaard cooper S is nu ook geen bom he, de cijfers blijven ongeveer hetzelfde denk ik?

Dat de nieuwe MCS geen bom is wil ik hier met plezier tegenspreken.
- BMW claimt een 0 tot 100 km/h in 7,1 s, dus is een tijd van 7,4 s op vochtig wegdek en met veel wind een knappe prestatie denk ik.
- In de Auto Motor und Sport van december wordt in een tweekamp de MCS met de Golf GTI vergeleken (200 zuivere pk's zoals U weet). De Mini klokte daar op droge ondergrond een tijd van 6,9 s op de sprint-naar-100, terwijl de GTI bleef steken op 7,1 s.

Dan is de standaard MCS wel lichter en minder gestroomlijnd, maar geen bom zei je??? Tot 120 km/h moeten veel krachtiger wagens wel de rol lossen hoor ... :wink:

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Za Dec 30, 2006 21:38

We zijn dan vandaag ook eindelijk even de nieuwe R56 gaan testrijden.
Vital, Karin, Parelke en ikzelf zijn ons gedurende 3 uur gaan vermaken
met een Cooper (met aeropack) én een Cooper S. En ik moet zeggen, ik ben zeer
possitief verschoten van de prestaties van beide,al wat meer van de kracht
van de S. 't Was gelijk ook de eerste maal dat ik met een S heb gereden
(zelfs nog niet met het vorige model) en je wordt dat rap gewoon hoor :grin:
Zowel de MC als de MCS hebben nog steeds de plakkerige baanvastheid,
doch geven beide het gevoel veel soepelder af te veren. Of ligt het aan
het feit dat geen van deze twee aan 't rammelen gingen bij het bollen
over een kassei-baan :? Ook de remmen deden prima hun werk.
Het schakelen is mijns inziens een enorme vooruitgang. Waar ik nu mijne
pook in onze Cabrio als het ware in elke versnelling moet slagen, verliep bij
de R56 het schakelen veel gemakkelijker. Waar ik mij wel enkele malen aan
heb mispakt, is de achteruitversnelling. Vooral bij de S viel het op dat deze
zeer kort bij de eerste versnelling stond en dat daar geen enkele weerstand
was te voelen wanneer ie in z'n achteruit werd geduwd. Bij de Cooper was dit
reeds ietsjes minder, maar toch was ik nooit zeker of ie nu in eerste stond :oops:

Klik hier voor een korte impressie van de test-namiddag. 't Wordt wel duidelijk
dat de Mini's in typische Mini-rit condities werden getest :grin: Om dan nog maar
te zwijgen over de vuile toestand waarin wij deze terug bij de dealer hebben afgeleverd :shock:

btw Thanks to Mini Romein Aalst.

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Za Dec 30, 2006 21:46

Ik ben blij dat het meeviel Wally, ben ook de Cooper gewoon (wel al meermaals met R53 gereden hoor) en had na de testrit ook een erg goed gevoel over vermogen, koppel, wegligging, versnellingsbak, remmen, comfort en de afwezigheid van gerammel :grin:

eriks
MINI Master

Berichtdoor eriks » Za Dec 30, 2006 21:51

Prachige beelden, lijkt de herfstrit :wink: Is toch terug een prachtige wagen de new MINI :D zeker de rooie :grin:

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Za Dec 30, 2006 21:54

grand_cru schreef:
fred schreef:Dan moet je door de regen iets van 5 tienden van een seconde bijtellen t.o.v normale omstandigheden. Een standaard cooper S is nu ook geen bom he, de cijfers blijven ongeveer hetzelfde denk ik?

Dat de nieuwe MCS geen bom is wil ik hier met plezier tegenspreken.
- BMW claimt een 0 tot 100 km/h in 7,1 s, dus is een tijd van 7,4 s op vochtig wegdek en met veel wind een knappe prestatie denk ik.
- In de Auto Motor und Sport van december wordt in een tweekamp de MCS met de Golf GTI vergeleken (200 zuivere pk's zoals U weet). De Mini klokte daar op droge ondergrond een tijd van 6,9 s op de sprint-naar-100, terwijl de GTI bleef steken op 7,1 s.

Dan is de standaard MCS wel lichter en minder gestroomlijnd, maar geen bom zei je??? Tot 120 km/h moeten veel krachtiger wagens wel de rol lossen hoor ... :wink:

Dan verdedig ik mezelf met evenveel plezier :grin:. Tuurlijk, een S zal een stuk meer fun hebben dan mijn one en een grote grijns op je gezicht toveren, maar bom?

Een bom in mijn ogen, daar doe je het van in je broek als je hem eens deftig de voeten heeft ... (Om het cru te zeggen :) ) Die term hou ik liever voor het grote geweld :wink:

Maar dat is hier eigenlijk allemaal :offtopic:, ik wou gewoon zeggen dat em tegenover een r53 niet zoveel sneller is :grin:

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Za Dec 30, 2006 22:04

fred schreef:Een bom in mijn ogen, daar doe je het van in je broek als je hem eens deftig de voeten heeft ... (Om het cru te zeggen :) ) Die term hou ik liever voor het grote geweld :wink:

En daar heb jij uiteraard bakken ervaring mee, met dat grote geweld :-

fred schreef:Maar dat is hier eigenlijk allemaal :offtopic:, ik wou gewoon zeggen dat em tegenover een r53 niet zoveel sneller is :grin:

Is helemaal geen off-topic: gaat toch over R56 rij indrukken (dus ook Autogids, A M und S tellen ook mee)? Maar je hebt gelijk: hij is niet zoveel sneller, maar toch zo lekker soepel ... .

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Za Dec 30, 2006 22:07

Wij zijn dus idd namiddag zowel de Cooper als de S gaan testen, en dat zoals Wally al zei ook in typische MINI baantjes :wink: .
Eigenlijk zou dit verslag heel kort kunnen zijn. Het is en blijft een MINI !!
Eerst vertrokken met de Cooper die volledig uitgerust was met een aeropakket, R95 velgen en een sportophanging. Het eerste dat opvalt is dat de motor idd veel gewilliger en soepeler geworden is. Degenen die dat niet merken of niet willen toegeven weten niet waarover ze bezig zijn, of weten niet hoe ze moeten testen. Het koppel komt veel vlotter, lineairder en vroeger vrij. Schakelen doet ie ook beter met uitzondering zoals Wally al aanhaalde in het gebied rond achteruit/eerste/tweede. Daar is het wat vaag, met idd als gevolg dat je soms aan de rode lichten in achteruit schakelt ipv in eerste, zeker als je vroeger ook al geen 6 bak had. Ook de koppeling werkt beter dan bij het vorige model. Plakken op de baan doet ie nog altijd perfect. Speciaal daarvoor zijn we wat echte MINI baantjes gaan opzoeken. De standaard vering zal in de meeste gevallen van MINIACS niet voldoen, maar BMW moest dit wel aanpassen om hun doelstelling, meer verkopen, te halen. Gelukkig hebben ze sportvering in hun optiepakket gezet, gewoon dat aanvinken en het probleem is opgelost. Zo simpel kan het zijn. De rode Cooper was met sportvering uitgerust en die beviel mij uitermate. Het sturen is nog zoals altijd uitermate direct. De teller lijkt groot de eerste keer dat je hem ziet, maar eens aan het rijden valt dat best mee en lijkt hij eigenlijk niet groter dan de vorige, hoewel hij dat natuurlijk wel is. Sportzetels zitten ook zeer goed. De afwerking is merkelijk beter dan bij het vorige model. Zo goed als geen rammeltjes en kraakjes waar te nemen. Een minpunt is de nu nog beperktere opbergmogelijkheid in de deuren en ook het ontbreken van de vertikale stang in het deurpaneel (volgens mijn co toch :roll: ).
Na een uurtje raggen in de Cooper overgestapt naar de S. Tja, dat is immens è. Van alles hetzelfde als de Cooper, maar nog veel beter dan. Bergen vermogen. Dat vermogen moet wel niet meer zijn bij dit model. In sommige omstandigheden had ie het al moeilijk om al het vermogen en koppel aan de baan kwijt te kunnen (testomstandigheden waren wel niet ideaal vandaag), misschien dat dit met een sportophanging wel wat beter zal zijn. Maar dit bevestigt nog maar eens mijn vermoeden dat al die extra pk's bovenop de pk's van een standaard S in de meeste gevallen weggegooid geld zijn. De MINI moet het hebben van zijn wegligging en bochtengedrag (n het ventje/vrouwtje achter het stuur), en gelukkig is dat nog altijd gelijk gebleven.
Eigenlijk vind ik dat alles aan de nieuwe eigenlijk verbeterd is. Over smaken en kleuren kan men twisten, maar ik vind dat ze met brio geslaagd zijn in hun opzet. De MINI is veranderd zoals bv ook de porsche 911 altijd langzaam veranderd is. Mensen die zo een veranderingen niet zouden toestaan zouden anders eigenlijk nog altijd met een ford T rondrijden, of in een discussie terechtkomen zoals die tussen de classic liefhebbers en de New liefhebbers gestart is toen BMW de MINI lanceerde.
Ik weet alleszins dat als ik binnen een paar jaar mijn MCC omwissel voor een (hopelijk) MCSCAJCW ik zeker niet zal wakker liggen van het feit dat er geen "oude" modellen meer leverbaar zijn. Geen vooruitgang is achteruitgang.

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Za Dec 30, 2006 22:11

fred schreef:Een bom in mijn ogen, daar doe je het van in je broek als je hem eens deftig de voeten heeft ... (Om het cru te zeggen :) ) Die term hou ik liever voor het grote geweld :wink:

Willen we eens wedden dat ik je zelfs met een Cooper in je broek laat doen als ik die eens deftig de sporen geef op een mooi kronkelbaantje :wink:

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Za Dec 30, 2006 22:34

Ik beweer hier helemaal niet dat ik een top-chaufeur ben ofzo he, integendeel ik moet nog een boel leren. Ik ben er zeker van dat je sneller door de bochten gaat dan ik.

Maar ik wil altijd eens proberen :wink:

@ grand cru, hoe zou jij nu kunnen weten waar ik mee heb gereden :?. Het is niet omdat ik maar 19 ben en met een one rij dat ik nog niet in een snelle wagen heb gezeten ... :wink:.

Terug naar “2e Generatie MINI - R56 R55 R57 R60 R58 R59 R61”