We zijn dan vandaag ook eindelijk even de nieuwe R56 gaan testrijden.
Vital, Karin, Parelke en ikzelf zijn ons gedurende 3 uur gaan vermaken
met een Cooper
(met aeropack) én een Cooper S. En ik moet zeggen, ik ben zeer
possitief verschoten van de prestaties van beide,al wat meer van de kracht
van de S. 't Was gelijk ook de eerste maal dat ik met een S heb gereden
(zelfs nog niet met het vorige model) en je wordt dat rap gewoon hoor
Zowel de MC als de MCS hebben nog steeds de plakkerige baanvastheid,
doch geven beide het gevoel veel soepelder af te veren. Of ligt het aan
het feit dat geen van deze twee aan 't rammelen gingen bij het bollen
over een kassei-baan

Ook de remmen deden prima hun werk.
Het schakelen is mijns inziens een enorme vooruitgang. Waar ik nu mijne
pook in onze Cabrio als het ware in elke versnelling moet slagen, verliep bij
de R56 het schakelen veel gemakkelijker. Waar ik mij wel enkele malen aan
heb mispakt, is de achteruitversnelling. Vooral bij de S viel het op dat deze
zeer kort bij de eerste versnelling stond en dat daar geen enkele weerstand
was te voelen wanneer ie in z'n achteruit werd geduwd. Bij de Cooper was dit
reeds ietsjes minder, maar toch was ik nooit zeker of ie nu in eerste stond
Klik hier voor een korte impressie van de test-namiddag. 't Wordt wel duidelijk
dat de Mini's in typische Mini-rit condities werden getest

Om dan nog maar
te zwijgen over de vuile toestand waarin wij deze terug bij de dealer hebben afgeleverd
btw Thanks to Mini Romein Aalst.