MINI One & Cooper D
MINI One & Cooper D
MINI breidt haar modelreeks uit met de nieuwe MINI One en de MINI Cooper D. Deze MINI Cooper D is meteen ook de zuinigste MINI ooit.
De twee nieuwe uitvoeringen van de populaire MINI onderscheiden zich door een geëvolueerd design met enkele nieuwe, frisse details. Zo is de karakteristieke zeshoekige grille van de MINI One voorzien van zwarte spijlen die zorgen voor een eigenzinnig accent. Ook de kappen van de buitenspiegels en de handgreep op de achterklep zijn bij dit model uitgevoerd in zwart. De nieuwe MINI Cooper D is vooral herkenbaar aan een gespierde welving in de motorkap, bedoeld om ruimte te maken voor de hogere dieselmotor.
Met onder de motorkap een 1,4 liter benzinemotor toont de nieuwe MINI One zich van zijn voordeligste kant. Ondanks een vermogen van 70 kW/95 pk bedraagt het brandstofverbruik slechts 5,7 l/100 km, waarmee het nieuwe instapmodel 15 procent zuiniger is dan zijn voorganger. De MINI One heeft onder de huidige wetgeving een groen brandstoflabel (C).
De volledig nieuwe 1,6 liter viercilinder turbodiesel van de MINI Cooper D staat met een vermogen van 80 kW/110 pk garant voor sportieve prestaties en dynamiek, gecombineerd met een superieure brandstofefficiency en schone emissies. Een gecombineerd brandstofverbruik van 4,4 l/100 km maakt de MINI Cooper D zelfs tot de zuinigste MINI ooit. Ook de MINI Cooper D heeft een groen brandstoflabel (C). De prestaties mogen er desondanks zijn: een acceleratie van 0 tot 100 km/u in slechts 9,9 seconden, en een topsnelheid van 195 km/u.
De marktintroductie voor de twee nieuwe uitvoeringen van de tweede generatie van de moderne MINI staat gepland voor 14 april 2007.
bron: BMW Press
De twee nieuwe uitvoeringen van de populaire MINI onderscheiden zich door een geëvolueerd design met enkele nieuwe, frisse details. Zo is de karakteristieke zeshoekige grille van de MINI One voorzien van zwarte spijlen die zorgen voor een eigenzinnig accent. Ook de kappen van de buitenspiegels en de handgreep op de achterklep zijn bij dit model uitgevoerd in zwart. De nieuwe MINI Cooper D is vooral herkenbaar aan een gespierde welving in de motorkap, bedoeld om ruimte te maken voor de hogere dieselmotor.
Met onder de motorkap een 1,4 liter benzinemotor toont de nieuwe MINI One zich van zijn voordeligste kant. Ondanks een vermogen van 70 kW/95 pk bedraagt het brandstofverbruik slechts 5,7 l/100 km, waarmee het nieuwe instapmodel 15 procent zuiniger is dan zijn voorganger. De MINI One heeft onder de huidige wetgeving een groen brandstoflabel (C).
De volledig nieuwe 1,6 liter viercilinder turbodiesel van de MINI Cooper D staat met een vermogen van 80 kW/110 pk garant voor sportieve prestaties en dynamiek, gecombineerd met een superieure brandstofefficiency en schone emissies. Een gecombineerd brandstofverbruik van 4,4 l/100 km maakt de MINI Cooper D zelfs tot de zuinigste MINI ooit. Ook de MINI Cooper D heeft een groen brandstoflabel (C). De prestaties mogen er desondanks zijn: een acceleratie van 0 tot 100 km/u in slechts 9,9 seconden, en een topsnelheid van 195 km/u.
De marktintroductie voor de twee nieuwe uitvoeringen van de tweede generatie van de moderne MINI staat gepland voor 14 april 2007.
bron: BMW Press

vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Re: MINI One & Cooper D
wazowski schreef: De nieuwe MINI Cooper D is vooral herkenbaar aan een gespierde welving in de motorkap, bedoeld om ruimte te maken voor de hogere dieselmotor.
dit is leuk nieuws om te lezen...vooral voor de dieselrijders...

en die "gespierde" motorkap zal mss een veelgezocht item worden in de toekomst de andere R56
modellen iets meer "oldie swung" mee te geven...


- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Re: MINI One & Cooper D
minibandit schreef:en die "gespierde" motorkap zal mss een veelgezocht item worden in de toekomst de andere R56
modellen iets meer "oldie swung" mee te geven...![]()



Ik vind de MINI cooper diesel zeer geslaagd qua uiterlijk
Hij is ook nog zuinig volgens wat ik gelezen heb. Prijskaartje is minder geslaagd
Jammer dat de firma wagen nog te jong is om te vervangen
Zou het anders wel weten 




Laatst gewijzigd door eriks op Do Jan 18, 2007 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Zijn de prijzen voor Belgie al vrijgegeven? In het BeLux persbericht wordt niets genoemd. Ik weet niet of jullie hier iets aan hebben, maar dit zijn de gecommuniceerde prijzen voor Nederland en Duitsland:
Prijs in Duitsland: MINI One 15.850,00 Euro, MINI Cooper D 19.400,00 Euro
Prijs in Nederland: MINI One 19.270,00 Euro, MINI Cooper D 25.470,00 Euro
MINI Belux beperkte zich kennelijk alleen tot de persmap. Nederland en Duitsland voegde er extra informatie aan toe zoals prijzen en introductie data:
Introductie in Duitsland: 21 april
Introductie in Nederland: 14 april
Zoals Grand Cru al aangaf, de wereldprimiere is op de beurs in Geneve (6 tot 18 maart).
Prijs in Duitsland: MINI One 15.850,00 Euro, MINI Cooper D 19.400,00 Euro
Prijs in Nederland: MINI One 19.270,00 Euro, MINI Cooper D 25.470,00 Euro
MINI Belux beperkte zich kennelijk alleen tot de persmap. Nederland en Duitsland voegde er extra informatie aan toe zoals prijzen en introductie data:
Introductie in Duitsland: 21 april
Introductie in Nederland: 14 april
Zoals Grand Cru al aangaf, de wereldprimiere is op de beurs in Geneve (6 tot 18 maart).
In Nederland wordt bij aankoop direct een belasting (de BPM) bijgerekend, en die ligt erg hoog in vergelijking met onze BIV. Het komt er dus op neer dat alle wagens (zeker de kleinere) altijd duurder zijn dan bij ons. Voor een gemiddelde Cooper loopt die BPM al op tot € 5.000. Bij ons moet je daarvoor al een vermogen van > 155 kW of een fiscaal vermogen van > 17 PK hebben
De wegentaks wordt in Nederland niet berekend op de fiscale PK maar op het gewicht van de auto, en er is daar ook nog een zuinigheidslabel maar weet niet hoe Beatrix daar rijker van wordt.
Corrigeer me als dit niet klopt beste noorderburen

De wegentaks wordt in Nederland niet berekend op de fiscale PK maar op het gewicht van de auto, en er is daar ook nog een zuinigheidslabel maar weet niet hoe Beatrix daar rijker van wordt.
Corrigeer me als dit niet klopt beste noorderburen

Terug naar “2e Generatie MINI - R56 R55 R57 R60 R58 R59 R61”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast