testritten nieuw model

Bespreek hier de verschillende modellen van de 2e generatie.
flippers jan & linda
MINI-aholic

onze 18 de november

Berichtdoor flippers jan & linda » Zo Nov 19, 2006 16:42

18 november stond bij ons ook al lang aangekruist als TEST NEW MINI dag. Zijn s' morgens een bezoekje gaan brengen bij Antwerp Store. Morty & Pepi waren net vertrokken voor hun rit.
s'Middags had ik een afspraak bij De Schepper in Sint Niklaas. Daar hebben we genoten van een rit met de Cooper S WORKS. Bangelijk. Hebben het klaverblad van Sint Niklaas nog eens langs alle kanten gezien ( waren precies nog eens de Dender & Schelderit aan het rijden, maar dan alleen )en enkele toffe binnenweggetjes gereden ( die ik normaal met de fiets vééééél trager doe). Heb nog even de teller op 200 km./u :evil: gekregen net voor we terug binnen moesten. Wat kan een half uurtje toch snel gaan.
Daarna nog even langs garage Sneyers langsgeweest. Had die toch nog wel net een Cooper vrij staan zeker. Hebben daar dan maar snel van geprofiteerd.
Kwa rijgedrag heeft de nieuwe MINI ons zeker al kunnen bekoren. Het interieur/exterieur zal wat meer tijd vergen om daar volledig aan te wennen.
MAAR MINI RIJDEN BLIJVEN WE ZEKER NOG LANG DOEN. :D

DarthBen666
MINI2 - Newbie

Berichtdoor DarthBen666 » Do Nov 23, 2006 18:02

Ne vriend van mij (die mee was op onze testrit) heeft voor de fun een filmke van heel rit gemaakt :D , geluidskwaliteit is wel nie zo goe spijtig genoeg :(

http://video.google.nl/videoplay?docid=6876427128566019814

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Do Nov 23, 2006 19:28

en hoe is de testrit bevallen?
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Do Nov 23, 2006 19:52

Afbeelding

Zeg nu eerlijk, de nieuwe heeft toch enorm veel klasse en sportiviteit verloren t.o.v de R53 ... De nieuwe doet me spontaan denken aan een lelijke kikker met van die uitpuilende ogen. Waar is dat lijnenspel van de mini gebleven? Kan je evengoed een peugot bestellen ...

Ach, aan de ene kant ben ik blij. Kan ik lekker blijven genieten van mijnen oude mini :wink:, zonder met van die puppy-ogen te moeten kijken naar het nieuwe model :grin:.

Smaak en goesting verschillen blijkbaar he :wink:

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Do Nov 23, 2006 19:54

Alvast een model dat de japanners niet gaan namaken :grin:

eriks
MINI Master

Berichtdoor eriks » Do Nov 23, 2006 19:58

Schoon fotoke :P

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Do Nov 23, 2006 20:01

ja, heb ik ergens gevonden :grin:. Mooie mini trouwens 8)

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Do Nov 23, 2006 20:05

Als de nieuwe er zo slecht uitziet past hij goed bij Borat vind ik, dus toch iets voor jou Fred? :- :grin:

Nee, smaken verschillen inderdaad. En gelukkig maar :roll:

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Do Nov 23, 2006 20:10

:grin:

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Do Nov 23, 2006 21:34

grand_cru schreef:Als de nieuwe er zo slecht uitziet past hij goed bij Borat vind ik, dus toch iets voor jou Fred? :- :grin:

Nee, smaken verschillen inderdaad. En gelukkig maar :roll:

Hela makker, mijne nieuwe look zomaar in het belachelijke trekken :grin: :grin:

Mss valt em in real beter mee, maar op foto vind IK hem allesbehalve smakelijk ... :wink:

R53 rules :twisted:. Of om het à la borat te zeggen

Afbeelding

:grin:

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Zo Nov 26, 2006 11:23

Gisteren toch eens gaan piepen naar de nieuwe mini, ondanks alle kritiek dat ik gegeven heb... En ik moet zeggen, ik ben niet van mening veranderd :oops: :?.

De nieuwe heeft volgens mij verkeerde proporties gekregen. Achterlichten, koffergreep, mistlicht ... Maar, de mini die er stond was volledig standaard, een mooi aangeklede mini zou me mss meer aanspreken.

Interieur is erop vooruit gegaan, met uitzondering van de goedkoop ogende middenconsole en middentunnel.

Qua rijden is het nog altijd een mini, wel wat comfortabeler. Hij schakelt ook erg soepel, zetels zitten goed, en zien er ook beter uit.
Heb jammer genoeg enkel met de cooper gereden, de S stond binnen :cry:.

De meningen van de nieuwe mini zijn blijkbaar heel erg verdeeld, hebben ze me toch verteld.

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Di Nov 28, 2006 0:22

Deze morgen was het voor mij dan eindelijk zo ver…. 8)
Voor de eerste keer rijden met de R56.
Afspraak om 10.00 u in Sint Niklaas bij De Schepper.
Ik moet zeggen dat ik zelfs wa zenuwachtig was. :oops: :grin:
Tja, dit was nu wel concurrent nummer 1 voor mijn S’je, dus je weet nooit met welk gevoel je uit de nieuwe mini gaat stappen….
Ik had mij wel voorgenomen om de twee minis te vergelijken zoals ze van de band zijn gerold. Kwestie van een vergelijkbare basis te hebben om mij ergens op te kunnen baseren.

Een Cooper S in laser blue met witte bonnet stripes en het Aero pack stond op mij te wachten met 859 km op de teller. Ik moet zeggen dat ik hem vooraan best wel ok vind maar die achterbumper….man, man, man. Waar halen ze het???? :roll: :roll:

Soit, het interieur kan mij nog steeds bekoren. Ook de gebruikte plastics staan mij zeker aan (met uitzondering van die zilverkleurige “fisher price” gezwellen). De zetels zitten goed en zien er fantastisch uit. Het stuur met de nieuwe vormgeving van de drie spaken is mooi, alleen voelt het leer iets minder aangenaam aan. De aanwezige displays zien er modern, overzichtelijk en heel strak uit, met veel meer info op hetzelfde moment dan vroeger (km, dagteller, snelheid, temp, uur,…). De versnellingspook is iets te groot naar mijn goesting maar daar bestaan betaalbare oplossingen voor…Over het algemeen dus pikfijn in orde….dus bollen maar 8)

Starten die motor…starten die motor...STARTEN DIE MOTOR…..
Ooops, hij draait al. Onvoorstelbaar hoe stil de motor stationair draait. Even aan het gas komen en hij klimt heel gewillig in toeren met daarbij stelselmatig meer sound, maar steeds heel beschaafd. Zelfs wat te beschaafd. Als je naast de auto staat en je hoort hem draaien lijkt het net een 1000’tje. Je hebt niet de indruk dat er hier 163 pk’s onder de motorkap zitten…. Bizar toch

Dan de sound zelf…. Mijn eerste zware ontgoocheling!!!! :roll: Hij klinkt gelijk een peugooke. Ni meer of ni minder. Als er nu één ding is dat ik mij nog goed herinner van mijn testrit met den R53 was het de sound wel. Ik was overdonderd. Echt een rallycar. Daar blijft nu niks van over. Jammer! :evil:

Bij het wegrijden zelf viel mij ook onmiddellijk op dat de koppeling heel licht is en vrij laat “pakt”, maar dat went wel snel. Na drie keer met overdreven veel gas vertrekken bent ge der mee weg….Remmen doet hij naar behoren. Ik had de indruk dat ze wel iets meer “bijten” dan vroeger, maar dat was ook wel nodig.

Het schakelen is echt een openbaring!!! Zo vlot en direct. Niet dat de mijne ni goed schakelt, maar deze schakelt echt subliem. SUPER 8)

Dan maar enkele bochtige slechte wegjes opzoeken….
Daar merk je wel dat men alle piepjes en kraakjes er toch niet uitgekregen heeft. Het dashboard en de dakbekleding lieten van zich horen…grrrrrr Dan vraag ik mij toch wel af wat men bedoelt met betere “building quality”… Het bochtenwerk zelf doet hij nog altijd als voorheen. Houdt mooi zen lijn en is erg stabiel. Alleen…..wooooooow overhellen dat hij doet, het heeft gene naam (de verkoper wist mij niet te vertellen of er nu de standaard of sportophanging op zat). Ik werd er zowa zeeziek van (das wel wat overdreven zenne). Dat is toch ook niet meer “het” kartgevoel van voorheen eerder een zwalpend bootje. :shock: :shock: :shock:
Oneffenheden zijn nu echter geen beletsel meer voor een vlotte rijstijl. Alles wordt mooi weggeveerd. Of dat dit nu een goede zaak is of niet moet iedereen zelf uitmaken, maar mij spreekt dit toch minder aan. [-X

Vervolgens het eerste stoplichtsprintje…
Wat het vermogen betreft zit alles wel snor. Het ding gaat vooruit zoals het hoort. Alleen had ik soms wel het idee dat hij rond 5500 – 6000 toeren wat op zijnen adem begint te trappen. Hij geeft de indruk dat je hem aan het forceren bent. Een vreemde gewaarwording. Het koppel daarentegen is beestig goed. Voor mij het allerbeste aan deze R56. Op elk moment, bij elk toerental gaat hij ervandoor. Daar merk je wel dat de techniek een serieuze stap in de goede richting heeft gezet.

En zo kom je na een half uurtje terug aan bij de dealer (trouwens heel “mini minded” toffe verkoper)
Ik had hetzelfde gevoel als in Antwerpen bij de voorstelling: heel leuk maar niet “ik moet dit NU ONMIDDELLIJK hebben” (en ik heb dat wel vantijd zenne).
Pas op, als ik geen S’ke gehad had, zou den bestelbon deze voormiddag getekend zijn, maar de meerwaarde ten opzichte van den R53 is te beperkt. Daar leg ik geen ettelijke duizenden euro’s extra voor op tafel.

Ik heb zo het gevoel dat ze hem nog meer willen doen aanslaan bij het grote publiek door hem nog zachter, comfortabeler, stiller, toegankelijker, luxueuzer,… te maken. De madam van den doktoor zal dit een gepast wagentje vinden om met haar vriendinnen van bij de coiffeur naar ne koffieclash te rijden. Zij merkt nog geeneens dat dit eigenlijk een “beest” is en kan er moeiteloos mee overweg. En dat kan toch de bedoeling niet zijn (vind ik). Madam shishi als doelpubliek…. [-(
Neen, die mini moet een bommetje op wielen zijn waarbij je het één en ander moet opofferen om dan nog meer rijsensaties te beleven. Kijk maar hoe de classic een mythe geworden is…. Pas op commercieel gezien kan ik BMW/MINI begrijpen hoor. Zij moeten winst maken, zo simpel is het. Alleen spreekt mij dat persoonlijk minder aan.

Zoals al overal verteld is, is de techniek erop vooruit gegaan, maar wat met het “cuore sportivo”….
Ik denk dat ik de R56 oversla en binnen 6 jaar een keertje ga kijken naar de opvolger. Misschien dat BMW dan toch terug wat meer “hardcore” gaat denken :|

Nog enkele sfeermomenten van vandaag:

http://www.youtube.com/watch?v=_YZwLfAcOPQ

De gefilmde stukjes in de mini zijn wel enkel rechtdoor (en dat was al moeilijk genoeg)
Enkel de Morty kan filmen in de bochten :wink:
Geeft toch al wel een beetje een indruk
Laatst gewijzigd door Dangixxer op Vr Dec 01, 2006 0:42, 1 keer totaal gewijzigd.

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Di Nov 28, 2006 1:13

Heel goed geschreven testbericht Freek. Ge had autojournalist moeten worden. In het filmpje klinkt de MINI toch mooi vind ik. Die aerokit vind ik persoonlijk ook de moeite. Zo zie je maar weer, meningen kunnen verschillen (en gelukkig maar). Voor sommige dingen die je aanhaalt zullen er binnenkort ook al wel betere "elementen" te vinden gaan zijn op de aftermarket, en zo zal ook dit model net zoals het vorige naar ieders goesting gezet kunnen worden qua afwerking, sound, wegligging...

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Di Nov 28, 2006 1:23

zeer knappe review gixxer :wink: ook dat filmpje heb je prima gedaan :)

grtz DC 8)

eriks
MINI Master

Berichtdoor eriks » Di Nov 28, 2006 9:05

Knap verslag man en uiteraard iedereen zijn mening, soms kan ik je volgen, soms niet :grin:

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Di Nov 28, 2006 9:16

thx jongens! :oops: :grin:
en inderdaad MOETEN verschillen
da maakt het leuk en zo leren we allemaal wat bij van elkaar.

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Nov 28, 2006 10:18

:shock: =D> gixxer man...gij kunt daar geld mee verdienen... :P

mooi verslagske...leuk ineengestoken filmke...!!!!
enige opmerking...ge zou wel ne cameraman kunne gebruiken... :- :hug: :grin:
bij deze...bandit in aanbieding 8)

da zou toch een jobke zijn hé...ottookes teste, en verslagskes schrijve... :? :roll:
ge zou steeds graag gaan werken en tegen uw goesting congé pakken :D :wink:

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Di Nov 28, 2006 10:29

Awel Gixxer, 'k wist niet dat jij zo goed ter pen/stylo was :oops:
In elk geval: bedankt voor je mooi en objectief verslag. Er is over de pros en contras al veel gezegd, maar de manier waarop dat gedaan wordt vind ik minstens even belangrijk =D>

Eén opmerking: dat ze in München de MINI wel degelijk voor de kak- en chichimadams ontworpen hebben hè. Mevrouw van den doktoor, tantist of andere vrij beroep blijft het marketing-object nummer één van die "bratwurst mit schwiebeln und senf fressende herren aus Bayern" hoor :roll:
Ze kunnen het in Duitsland ook niet helpen dat er van die gekken (gelijk wij) rondrijden die hun creatuur ECHT naar waarde schatten, en niet alleen als opvallend statussymbool zien :twisted:

Lucky & Caro
MINI-aholic

Berichtdoor Lucky & Caro » Di Nov 28, 2006 15:04

Amai Freek azo een automagazine-stijl verslag 8) chapeau :grin:

Ik heb bij mijn dealer niet kunnen rijden met den nieuwen S aangezien deze reeds verkocht was
aan een dame van rond de 70 jaar :shock:

Schoon filmke btw......alleen mis ik den vroem popopopop :(

(Khen content dak die jaar nog nen "ouden" gekocht heb :grin:)

!nathalie!
MINI Master

Berichtdoor !nathalie! » Di Nov 28, 2006 16:33

Wijs verslag en zalig om te lezen. Op een dag vind je de job van je leven...en dan ben je weg natuurlijk!
Echt je hebt je broep gemist! Of je moet het al als bijverdienste doen :grin:

Terug naar “2e Generatie MINI - R56 R55 R57 R60 R58 R59 R61”