R55 Clubman: blabla en spyshots
R55 Clubman: blabla en spyshots
Aangezien er steeds meer concrete beelden en gegevens van de Clubman verschijnen wordt het tijd om de R55 hier een eigen topic (bij de nieuwe MINI) te bezorgen.
Misschien even starten met de laatste spyshots:
Ter herinnering of voor wie dacht dat het een nieuw ideetje van BMW/MINI is: dit is dus zijn illustere voorganger (stond zelfs op het autosalon dit jaar)
Misschien even starten met de laatste spyshots:
Ter herinnering of voor wie dacht dat het een nieuw ideetje van BMW/MINI is: dit is dus zijn illustere voorganger (stond zelfs op het autosalon dit jaar)
En nu even serieus verder gaan met een paar heel recente foto's. Ik denk dat de meesten hier zo'n gewaagd ontwerp niet verwacht hadden. Deze Clubman zal zeker opvallen, en de mensen die de MINI II qua design te braaf of te lomp vonden zullen hun mening mogen herzien vrees ik. De ontwerpers durven het saaie break-principe (genre golf break, megane grandtour, astra break, focus clipper) vaarwel zeggen en hebben daarvoor bewust gekozen voor een lichtjes "choquerende" derde deur opzij en een achterklep in twee delen
Let even op deze details:
- de kleine achterlichtjes. Voor de ijverige critici: deze zouden enkel voor de Amerikaanse markt bedoeld zijn. Wij krijgen hier iets grotere exemplaren.
- de achterbank die ver achteruit staat. Dat ruikt naar extra beenruimte achterin en ik vermoed zelfs wat extra koffer zoals op foto 1 te zien.
- de manier waarop de achterklep wordt geöpend, met de handgreep die samen met de rechter achterdeur zal openklappen (op foto 3 & 5 nog mooi afgeplakt).
Foto's komen zonder zichtbare copyright. Bron: Carmagazine UK
Let even op deze details:
- de kleine achterlichtjes. Voor de ijverige critici: deze zouden enkel voor de Amerikaanse markt bedoeld zijn. Wij krijgen hier iets grotere exemplaren.
- de achterbank die ver achteruit staat. Dat ruikt naar extra beenruimte achterin en ik vermoed zelfs wat extra koffer zoals op foto 1 te zien.
- de manier waarop de achterklep wordt geöpend, met de handgreep die samen met de rechter achterdeur zal openklappen (op foto 3 & 5 nog mooi afgeplakt).
Foto's komen zonder zichtbare copyright. Bron: Carmagazine UK
FILMPJE - vers van de joetoep-filmkes pers
Op het voorbije salon van Genève hebben de MINI marketingboys, bij wijze van stunt, een nauwelijks gecamoefleerde Clubman laten rondrijden door de straten van Genève. Jammer dat het een nogal donker filmpje is, maar de heren testrijders zijn blijkbaar eerst gaan eten om nadien wat in 't donker met hun COOPER rond te sjezen
De lijn (niet de kleur) en het geluid vind ik meer dan OK, de slogan op de flanken is een echte teaser
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Cjmg8gJxoME[/youtube]
en deze:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tdzc0b6Mq9k[/youtube]
De lijn (niet de kleur) en het geluid vind ik meer dan OK, de slogan op de flanken is een echte teaser
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Cjmg8gJxoME[/youtube]
en deze:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tdzc0b6Mq9k[/youtube]
Re: FILMPJE - vers van de joetoep-filmkes pers
grand_cru schreef: het geluid vind ik meer dan OK
Ik vraag mij af of ik naar de oorarts moet want veel hoor ik er niet van,vond hem nogal vrij geruisloos.
eriks schreef:De clubman zou geleverd worden eind dit jaar, is dat geen goed nieuws voor onze Jan
Voorstelling in Duitsland voor de dealers op 14 oktober. Officiële lancering half november
Met dank aan mijn "officïele" anonieme bron
Je mag gerust zijn dat ik één van de eersten in dien bak zal zitten
meer details en foto's op www.mixedminiclub.nl
Heb net prijzen binnengekregen.
Prijs ( allen standaard met DSC, airco en alu velgen ):
Clubman Diesel 1.6 (110pk) : 22.600 €
Clubman Benzine 1.6 ( 115pk) : 20.950 €
Clubman Benzine Turbo 1.6 (163pk) : 26.050 €
Hij is in totaal 24cm langer en 8cm bredere wielbasis.
Lengte verschil t.o.v. de standaard MINI
24 centimeters langer, wielbasis en beenruimte achteraan 8 centimeters
bagage 260 tot 930 liter (met achterste stoelen plat)
Market launch in Germany on 10 November 2007 with three engine variants:
MINI Cooper S Clubman:
Four-cylinder gasoline engine with twin-scroll turbocharger and direct fuel injection
Capacity 1,598 cc, max output 128 kW/175 hp at 5,500 rpm, max torque 240 Nm/177 lb-ft at 1,600–5,000 rpm (260 Nm/192 lb-ft with Overboost)
Acceleration (0–100 km/h) in 7.6 seconds - Top speed 224 km/h (139 mph)
Average fuel consumption to EU standard 6.3 litres/100 kilometres
CO2 emissions 150 g/km.
MINI Cooper Clubman:
Four-cylinder gasoline engine with fully variable valve management based on the BMW Group’s VALVETRONIC technology
Capacity 1,598 cc, max output 88 kW/120 hp at 6,000 rpm, max torque 160 Nm/118 lb-ft at 4,250 rpm
Acceleration (0–100 km/h) in 9.8 seconds - Top speed 201 km/h (125 mph),
Average fuel consumption to EU standard 5.5 litres/100 kilometres
MINI Cooper D Clubman:
Four-cylinder turbodiesel with common-rail fuel injection and variable turbine geometry
Capacity 1,560 cc, max output 80 kW/110 hp at 4,000 rpm, max torque 240 Nm/177 lb-ft at 1,750 – 2,000 rpm (260 Nm/192 lb-ft with Overboost)
Acceleration (0–100 km/h) in 10.4 seconds - Top speed 193 km/h (120 mph)
Average fuel consumption to EU standard 4.1 litres/100 kilometres
Prijs ( allen standaard met DSC, airco en alu velgen ):
Clubman Diesel 1.6 (110pk) : 22.600 €
Clubman Benzine 1.6 ( 115pk) : 20.950 €
Clubman Benzine Turbo 1.6 (163pk) : 26.050 €
Hij is in totaal 24cm langer en 8cm bredere wielbasis.
Lengte verschil t.o.v. de standaard MINI
24 centimeters langer, wielbasis en beenruimte achteraan 8 centimeters
bagage 260 tot 930 liter (met achterste stoelen plat)
Market launch in Germany on 10 November 2007 with three engine variants:
MINI Cooper S Clubman:
Four-cylinder gasoline engine with twin-scroll turbocharger and direct fuel injection
Capacity 1,598 cc, max output 128 kW/175 hp at 5,500 rpm, max torque 240 Nm/177 lb-ft at 1,600–5,000 rpm (260 Nm/192 lb-ft with Overboost)
Acceleration (0–100 km/h) in 7.6 seconds - Top speed 224 km/h (139 mph)
Average fuel consumption to EU standard 6.3 litres/100 kilometres
CO2 emissions 150 g/km.
MINI Cooper Clubman:
Four-cylinder gasoline engine with fully variable valve management based on the BMW Group’s VALVETRONIC technology
Capacity 1,598 cc, max output 88 kW/120 hp at 6,000 rpm, max torque 160 Nm/118 lb-ft at 4,250 rpm
Acceleration (0–100 km/h) in 9.8 seconds - Top speed 201 km/h (125 mph),
Average fuel consumption to EU standard 5.5 litres/100 kilometres
MINI Cooper D Clubman:
Four-cylinder turbodiesel with common-rail fuel injection and variable turbine geometry
Capacity 1,560 cc, max output 80 kW/110 hp at 4,000 rpm, max torque 240 Nm/177 lb-ft at 1,750 – 2,000 rpm (260 Nm/192 lb-ft with Overboost)
Acceleration (0–100 km/h) in 10.4 seconds - Top speed 193 km/h (120 mph)
Average fuel consumption to EU standard 4.1 litres/100 kilometres
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Terug naar “2e Generatie MINI - R56 R55 R57 R60 R58 R59 R61”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten