Navigatiesysteem
Navigatiesysteem
Het navigatiesysteem vind ik nogal duur??? Ben ik mis?? Is het zijn geld waard??
Ik heb nog slechts....enkele dagen tijd, want het licht springt bijna op ROOD.
Een alternatief van MINI ACCESOIRES "Navigation Portabel...word geplaatst links van het stuur,naast de toerenteller. Mijn dealer heeft er nog geen ervaring mee.Ik zou zeggen dat dat niet goed funktioneerd daar het ver van de voorruit staat,en de satelieten niet altijd up to date kan ontvangen. De prijs : 602 €,plaatsing niet inbegrepen.Hij heeft er 1 besteld voor een DEMO-cooper,ik zal hem eerst laten doen zekers..Het grappige van deze draagbare is het pijltje...het werd vervangen door een cooper...hehe..(blz 48-49 boekje KEEP IT MINI)
Ik heb nog slechts....enkele dagen tijd, want het licht springt bijna op ROOD.
Een alternatief van MINI ACCESOIRES "Navigation Portabel...word geplaatst links van het stuur,naast de toerenteller. Mijn dealer heeft er nog geen ervaring mee.Ik zou zeggen dat dat niet goed funktioneerd daar het ver van de voorruit staat,en de satelieten niet altijd up to date kan ontvangen. De prijs : 602 €,plaatsing niet inbegrepen.Hij heeft er 1 besteld voor een DEMO-cooper,ik zal hem eerst laten doen zekers..Het grappige van deze draagbare is het pijltje...het werd vervangen door een cooper...hehe..(blz 48-49 boekje KEEP IT MINI)
Als je je Mini snel wil doorverkopen kan de navigatie voor een extra meerwaarde zorgen. Reken echter niet dat de opties de herverkoopwaarde sterk zullen doen stijgen, ze dienen enkel om de winstmarge van de fabrikant en dealer te vrijwaren
Volgens mij kies je beter voor een mobiel aftermarket systeem, dat komt stukken goedkoper uit en werkt ook goed of misschien nog beter. Voorbeeldje: ik heb twee wagens dus gaat de Tomtom in een wip van de ene in de andere. Dat is heel wat anders dan ze allebei uit te rusten met een > € 2.000 gadget.

Volgens mij kies je beter voor een mobiel aftermarket systeem, dat komt stukken goedkoper uit en werkt ook goed of misschien nog beter. Voorbeeldje: ik heb twee wagens dus gaat de Tomtom in een wip van de ene in de andere. Dat is heel wat anders dan ze allebei uit te rusten met een > € 2.000 gadget.
navigatie
Grnad cru, ik denk dat jij gelijk hebt...Heb nu ook een GARMIN...brengt me overal naartoe,....
Ok, de anderen zeggen tis mooier, julliehebben ook gelijk, maar misschien toch beter niet,
bedankt voor jullie reacties...en tot binnenkort misschien....
Ok, de anderen zeggen tis mooier, julliehebben ook gelijk, maar misschien toch beter niet,
bedankt voor jullie reacties...en tot binnenkort misschien....
ik heb in mn bmw een schandaaaaalig duur (2500eur) navigatie zitten die absoluut zijn geld niet waard is als ik zie hoe goed de tomtom (500eur) van mijn maat werkt!! en als die kapot gaat gooi je hem weg en koop je een nieuwe die tegen die tijd terug sneller en beter zal zijn.
ik stel mij voor als die van mij na en paar jaar de geest zal geven of opgedated zal moeten worden
maw terug bakken vol geld 
ik stel mij voor als die van mij na en paar jaar de geest zal geven of opgedated zal moeten worden

- MINI BRUGES
- MINI Regular
GPS
we hebben nu een costum made gps na inbouw systeem voor de R56.
deze is gemaakt op de basis van de garmin nüvi 360 met bluethoot.
maar is compleet gepersonaliseerd voor mini.
kostprijs €600 incl. montage
goedkope oplossing en toch mini style.
Grtz,
Salvator
Grtz,
Salvator
Re: GPS
MINI BRUGES schreef:we hebben nu een costum made gps na inbouw systeem voor de R56.
Grtz,
Salvator
Heb je daar foto's van of is het gewoon zo die garmin naast je toerenteller? Want dat vind ik geen mini style hoor...
- MINI BRUGES
- MINI Regular
De naviagtie in de R56 vind ik mooier dan de navigatie in het "oude" model. Maar of je de kiest voor geintegreerd of een after-market model is een eigen keuze.
Verwacht alleen niet dat navigatie een meerwaarde is op het moment dat je de MINI probeert te verkopen. Het blijft een kwestie van smaak. Net als kleur.
Verwacht alleen niet dat navigatie een meerwaarde is op het moment dat je de MINI probeert te verkopen. Het blijft een kwestie van smaak. Net als kleur.
M.i. betekent een ingebouwd navigatsysteem omzeggens geen meerwaarde.
Stel dat je je wagen na 4 jaar verkoopt, dan zit je al met een hopeloos verouderd systeem.
Ik heb hier een navigatiesysteem van 2 jaar oud, en eentje dat ik recent heb aangekocht: beide waren/zijn van zeer goede kwaliteit, maar het verschil tussen de twee toestellen is immens (rekensnelheid, 2D tgo 3D, instelmogelijkheden, enz...).
Verder: hoe zit dat met eventuele software updates? Laptop aan de auto hangen?
Geef mij maar een los systeem. Mijn nieuwste is trouwens combinatie van GSM, PDA en GPS. Fantastisch toestel, geen gezeul met drie systemen, geen externe antenne. En gewoon een discrete houder op de voorruit, die je trouwens op 15 seconden kan (de)monteren.
Bellen met bluetoohtoortje terwijl je navigatie blijft doorwerken ook geen probleem... (wel niets voor mij, dat laatste, ik ben een man en kan maar 1 ding tegelijk: handsfree bellen, navigeren én rijden gaat mijn petje te boven
)
Stel dat je je wagen na 4 jaar verkoopt, dan zit je al met een hopeloos verouderd systeem.
Ik heb hier een navigatiesysteem van 2 jaar oud, en eentje dat ik recent heb aangekocht: beide waren/zijn van zeer goede kwaliteit, maar het verschil tussen de twee toestellen is immens (rekensnelheid, 2D tgo 3D, instelmogelijkheden, enz...).
Verder: hoe zit dat met eventuele software updates? Laptop aan de auto hangen?
Geef mij maar een los systeem. Mijn nieuwste is trouwens combinatie van GSM, PDA en GPS. Fantastisch toestel, geen gezeul met drie systemen, geen externe antenne. En gewoon een discrete houder op de voorruit, die je trouwens op 15 seconden kan (de)monteren.
Bellen met bluetoohtoortje terwijl je navigatie blijft doorwerken ook geen probleem... (wel niets voor mij, dat laatste, ik ben een man en kan maar 1 ding tegelijk: handsfree bellen, navigeren én rijden gaat mijn petje te boven

In principe is het zo dat voor de occasiemarkt de accesoires totaal geen rol spelen. De occasieprijs wordt gewoon bepaald op het model zonder accesoires. Heel soms kun je wat meer krijgen voor bepaalde accesoires, en dan meer bepaald als het gewilde accesoires zijn. Beter is het losse accesoires te kopen die je dan achteraf apart kan verkopen, dan ga je altijd meer krijgen.
En trouwens, volgens mij hoort in het midden van het dashbord van elke MINI een gróte km teller, en geen navigatie, dat maakt het juist een MINI
(maar dat is natuurlijk gewoon mijn mening)
En trouwens, volgens mij hoort in het midden van het dashbord van elke MINI een gróte km teller, en geen navigatie, dat maakt het juist een MINI

het is waar dat een geintegreerde gps een zekere meerwaarde levert aan je auto maar voor + 2000 euro hiervoor ..... vindt ik goed gek.... ik zou men geld dan eerder steken in een paar JCW alcantara racing seats ofzo.... ook + 2000 en vele malen cooler....
maar schiet me niet af voor mijn persoonlijke voorkeur hé.... als je echt teveel geld hebt dan neem je toch gewoon beide opties
maar schiet me niet af voor mijn persoonlijke voorkeur hé.... als je echt teveel geld hebt dan neem je toch gewoon beide opties

navigatie
Dank voor uwen wijze raad...Volg hem op.... zal verderdoen met mijn super-garmin...die heeft me in 2 jaar overal veilig naar toegeloodst....
Tot nog...Leuk toch hier.....leer je veel bij...ikke toch...
Nog een maandje...vroem cooper D...
Tot nog...Leuk toch hier.....leer je veel bij...ikke toch...
Nog een maandje...vroem cooper D...
Terug naar “2e Generatie MINI - R56 R55 R57 R60 R58 R59 R61”