Aankoop Hatch én Clubman...

Bespreek hier de verschillende modellen van de 2e generatie.
Gebruikersavatar
DrWho
MINI2 - Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 Nov 2007
Locatie: vl-brabant

Aankoop Hatch én Clubman...

Berichtdoor DrWho » Za Nov 10, 2007 0:08

dag iedereen!

Meteen even geregistreerd op dit interessante forum, na een trip naar de lokale miniboer... :grin:

Ik overweeg een Cooper D aan te schaffen; mooi aantal opties, leuke korting (bedankt vadertje staat!) en nog een aantrekkelijke korting bij mini...maar m'n moeder was zo onder de indruk van de clubman dat ze nu begot zelf met de config aan't spelen is...en ook hard twijfelt.

2 mini's aankopen moet ons toch in staat stellen wat extra's te onderhandelen of zie ik dat mis? Iemand hier ervaring mee toevallig?

Mini heeft het natuurlijk niet nodig om met kortingen te gooien, die dingen verkopen zichzelf. Maar op de benzineversies zit momenteel wel 1000 extra korting omdat ze die dan bijna weer niet kwijt geraken.

Gebruikersavatar
DrWho
MINI2 - Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 Nov 2007
Locatie: vl-brabant

Berichtdoor DrWho » Za Nov 10, 2007 19:42

Ik kan hier meteen ook nog wat vragen bijplaatsen die ik heb over de configuratie v/d mini...

Kan iemand mij meer informatie geven over de optie "lichtpakket" ?

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Zo Nov 11, 2007 9:51

Welkom op het forum ! Is wel een luxe om twee MINI's te kunnen aankopen :wink:

Gebruikersavatar
DrWho
MINI2 - Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 Nov 2007
Locatie: vl-brabant

Berichtdoor DrWho » Zo Nov 11, 2007 12:14

eriks schreef:Welkom op het forum ! Is wel een luxe om twee MINI's te kunnen aankopen :wink:


Mja 't is een vrij uitzonderlijke situatie. Voorlopig is dit nog puur theoretisch, maar toch een piste om rekening mee te houden. Ik zou het alvast niet erg vinden moest m'n ma voor zo'n clubman gaan...kan ik af en toe eens wisselen. :grin:

Morgen heb ik een testrit met de diesel en dan leg ik hen het scenario voor...ik ben echt benieuwd naar wat zij me kunnen voorstellen...

Ik ga naar de Hasselt store, is het bij mini ook aangewezen om op verschillende verkooppunten achter voorwaarden gaan te horen of maakt het weinig verschil?

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Zo Nov 11, 2007 15:21

DrWho schreef:
eriks schreef:Ik ga naar de Hasselt store, is het bij mini ook aangewezen om op verschillende verkooppunten achter voorwaarden gaan te horen of maakt het weinig verschil?


lijkt me logisch...zo kan je de verschillende dealers tegen mekaar uitspelen !!!

Gebruikersavatar
DrWho
MINI2 - Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 Nov 2007
Locatie: vl-brabant

Berichtdoor DrWho » Zo Nov 11, 2007 16:40

minibandit schreef:
DrWho schreef:
eriks schreef:Ik ga naar de Hasselt store, is het bij mini ook aangewezen om op verschillende verkooppunten achter voorwaarden gaan te horen of maakt het weinig verschil?


lijkt me logisch...zo kan je de verschillende dealers tegen mekaar uitspelen !!!


jaja, maar bij mij in de buurt is het bijna allemaal Van Osch (bmw), halen, tienen en hasselt. Naast van osch hasselt ligt de mini store en da's ook van osch. Rest er nog Beelen in sint-truiden of van avondt in leuven.

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Zo Nov 11, 2007 18:09

Beelen St-Truiden, laat dat maar zijn, is ook via Hasselt Store, en is maar enkel MINI service in St-Truiden, DAVO Tongeren is nog verkoop en niet met Hasselt Store tesamen.

Gebruikersavatar
DrWho
MINI2 - Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 Nov 2007
Locatie: vl-brabant

Berichtdoor DrWho » Wo Nov 14, 2007 19:54

Ik heb nog twijfel over de velgenkeuze. Momenteel heb ik voor de crown spoke 17" met runflats gekozen, een optie van 1270 euro.

Maar het velgenaanbod is maar mager op de Cooper D, waardoor ik niet geheel mijn goesting vind. Ik vraag me dus af of het niet de betere keuze zou zijn om gewoon een standaardvelg te laten monteren zonder meerprijs en dan bij de bandencentrale op zoek te gaan naar een alternatief voor ongeveer dezelfde prijs. Dat moet toch lukken?
Op de standaardvelg kan ik dan bv een winterrubber monteren en zo sla ik 2 vliegen in 1 klap.

Advies welkom, want ik zou graag ten laatste vrijdag een bestelling gaan plaatsen. Heeft er iemand me trouwens een goeie site waar ik een overzicht heb van velgen voor de mini?

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Wo Nov 14, 2007 20:05

Ook ik zou voor de standaart velgen gaan met winterbanden, heb die nu ook. Dan een mooie velg kezen bij de velgen en bandenboer voor een zachtere prijs dan bij MINI. Ook heb ik de optie reservewiel van MINI, zodanig zijn mijn banden nu geen runflats meer maar gewone, deze zijn wel een stuk comfortabeler.
Vele velgen zal je vinden via www.velgen.startpagina.be
Veelzoekplezier.

Gebruikersavatar
DrWho
MINI2 - Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 Nov 2007
Locatie: vl-brabant

Berichtdoor DrWho » Vr Nov 16, 2007 18:55

Thx, de beslissing is gevallen. :)

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Vr Nov 16, 2007 20:30

DrWho schreef:Thx, de beslissing is gevallen. :)

Ja en :?: Wat gaat het nu worden :?: Nu weten we niks :roll:

Gebruikersavatar
DrWho
MINI2 - Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 Nov 2007
Locatie: vl-brabant

Berichtdoor DrWho » Vr Nov 16, 2007 20:57

Danyboy schreef:
DrWho schreef:Thx, de beslissing is gevallen. :)

Ja en :?: Wat gaat het nu worden :?: Nu weten we niks :roll:


Zie topictitel :grin: 8)

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Vr Nov 16, 2007 21:13

Ja proficiat met jullie twee MINI'S, maar ik had het over de beslissing vd velgen weet je wel?

Gebruikersavatar
DrWho
MINI2 - Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 Nov 2007
Locatie: vl-brabant

Berichtdoor DrWho » Za Nov 17, 2007 13:50

R99

Serieus vet velgje...wel wat supplement maar dat had ik er nog voor over! :o

Gebruikersavatar
conrad
duke of Limburg
Berichten: 1042
Lid geworden op: 22 Sep 2005
Locatie: Zolder

Berichtdoor conrad » Za Nov 17, 2007 18:06

DrWho schreef:R99

Serieus vet velgje...wel wat supplement maar dat had ik er nog voor over! :o


Ik heb ze ook genomen - zal er morgen wat foto's van nemen. Ik vind ze ook heel mooi !

Gebruikersavatar
DrWho
MINI2 - Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 Nov 2007
Locatie: vl-brabant

Berichtdoor DrWho » Zo Nov 18, 2007 13:39

conrad schreef:
DrWho schreef:R99

Serieus vet velgje...wel wat supplement maar dat had ik er nog voor over! :o


Ik heb ze ook genomen - zal er morgen wat foto's van nemen. Ik vind ze ook heel mooi !


Idd...ik zag ze en was per direct verkocht.

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Zo Nov 18, 2007 15:19

Proficiat met de keuze.

De R99 zijn OEM BBS velgen, en passen vrijwel op elke MINI. Ik bedoel daarmee dat ze niet zo "schreeuwerig" zijn als veel andere tuning-velgen. Ik zie ze meest in antraciet kleur, maar ook in 't zilver zijn ze erg mooi.


Terug naar “2e Generatie MINI - R56 R55 R57 R60 R58 R59 R61”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten