Mini Krijgt het moeilijk ?

Bespreek hier de verschillende modellen van de 2e generatie.
Gebruikersavatar
RedYoeri
MINI Fan
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 Okt 2006
Locatie: Astene Deinze
Contact:

Mini Krijgt het moeilijk ?

Berichtdoor RedYoeri » Wo Mar 19, 2008 0:47

Beste

Na in Mei 2007 mijn COOPER D te hebben ontvangen mag ik eerlijk zeggen dat mijn MINI SPIRIT nog steeds bloeit maar toch soms wat donderbuien als ik ff nadenk wat de mini mij nu voor het gevoel heeft .

De laatste tijd heb ik 2 nieuwe opvolgers gevonden die in de toekomst ware concurrenten zijn voor de MINI COOPER . !

Daarom open ik deze thread om jullie meeningen te horen over deze modelen .


1.Alfa Romeo Mi.To

Voor het eerst te bezichtigen aan de pers in JUNI / JULI 2008


Evolutie in design
Het design is typische herkenbaar als Alfa Romeo, maar dan wel in een verder ontwikkelde vorm. Bovendien is de Mi.To sterk verwant aan de 8C Competizione. Kenmerken van deze nu al legendarische sportcoupé zijn in de Alfa Mi.To terug te vinden. Kijk maar eens naar de karakteristieke aflopende vorm van de achterzijruiten, de vorm van de koplampen, de positie van de mistlampen in de voorbumper en de vorm van de LED-achterlichten. De sierlijst rondom de koplampen en de achterlichten is in verschillende kleuren leverbaar, waardoor een stilistisch ‘eyeliner effect’ ontstaat. In het interieur zal een typische Italiaanse stijl zijn terug te vinden.

Focus op sportiviteit
Met zijn lengte van 4,06 meter, breedte van 1,72 meter en hoogte van 1,44 meter is Alfa Romeo’s jongste model zeer compact. Hij valt daarmee in het segment van de Mini en de op stapel staande Audi A1. Dat is eveneens terug te vinden in het karakter van de auto. Alfa Romeo geeft aan dat elke Mi.To wordt gekenmerkt door sportieve rij-eigenschappen en een sportief geveerd onderstel. Het ‘Alfa DNA’-systeem maakt het mogelijk om drie verschillende instellingen voor het motorvermogen, de remmen, de stuurinrichting, de vering en de transmissie te kiezen. Het systeem biedt de keuze uit super sportief rijgedrag (Dynamic), stadsritten (Normal) en meer veiligheid bij slechte weersomstandigheden (All Weather). Het elektronische stabiliteitssysteem VDC is op alle uitvoeringen standaard.

Motorengamma van 90 tot 230 pk
De Alfa Mi.To wordt leverbaar met vier nieuwe motoren (benzine en diesel), met een vermogen variërend van 90 tot 155 pk. In de toekomst zal het motorengamma worden uitgebreid met een 230pk sterke topversie.

Vanaf september leverbaar
Vanaf september zal de Mi.To leverbaar zijn bij de Alfa Romeo-dealers. De auto gaat in juni in productie in fabriek in Turijn.



Website : http://www.alfaromeo.com/cgi-bin/pbrand ... language=1



2.Audi A1


Concept Audi A1 in de schijnwerpers te Brussel
De onlangs afgelopen Tokyo Motorshow was voor Audi Brussels een uiterst belangrijk salon. In Japan vond immers de wereldpremière van de conceptauto metroproject quattro plaats. Deze auto vormt de basis voor de toekomstige Audi A1, die vanaf 2010 exclusief bij Audi Brussels zal worden gebouwd.

Het publiek en de pers reageerden uitermate positief op de plannen van Audi om als premiumconstructeur met een compacte wagen uit te pakken. De metroproject quattro is bovendien het zichtbare bewijs voor het engagement van AUDI AG in Brussel. Aangezien deze wagen exclusief bij Audi Brussels zal worden gebouwd, zal hij een belangrijke rol spelen in de groeistrategie van de groep.

Deze wagen werd dan ook als Europese première op 20 november 2007, in aanwezigheid van de directie van Audi Brussels en enkele vertegenwoordigers van Audi AG, aan de voltallige Belgische pers voorgesteld.

Dr. Werner Widuckel, directeur personeel en sociale voorzieningen van Audi AG en voorzitter van de Commissie van toezicht van Audi Brussels, verklaarde : "Wij hebben Audi Brussels nodig om ons ambitieuze groeiprogramma te verwezenlijken
."


Deze Wagen zal maar pas in 2010 gebouwd worden wat pas laat is voor een echte concurent te zijn voor de MINI COOPER .

Wat denken jullie over deze mooie wagens .? Beter of slechter dan de MINI COOPER BRAND !

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Wo Mar 19, 2008 4:54

Mijn mening:

Alfa Mi.To: nope
Audi A1: nope
MINI: yep

Ik vind deze 2 anderen echt niet zo mooi hoor...

Maar ik herhaal
Mijn mening


8)

Gebruikersavatar
Mini Cooper Nicholl
MINI Regular
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 Jan 2007
Locatie: Turnhout

Berichtdoor Mini Cooper Nicholl » Wo Mar 19, 2008 10:40

:lol: @ Xefke!

De Volvo C30 was zogezegd ook bedoeld als "concurrentie" voor Mini! :roll:

MINI blijft de top! 8)

Gebruikersavatar
ZrM
MINI2 - Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 Nov 2006
Locatie: Westerlo

Berichtdoor ZrM » Wo Mar 19, 2008 11:58

vind de alfa wel iets hebbe qua uiterlijk,

maar wil er eerst eens met gereden hebben alvorens ik ga beginnen te vergelijken

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Wo Mar 19, 2008 12:32

Er is op het moment geen enkel model/merk dat een totaalpakket kan geven zoals MINI dat doet. En dat zal zo nog wel een tijdje blijven vrees ik :grin:

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Wo Mar 19, 2008 13:34

MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI MINI

Is mijn mening duidelijk ? :grin:

Gebruikersavatar
RUSOR
MINI-aholic
Berichten: 596
Lid geworden op: 28 Jun 2007

Berichtdoor RUSOR » Wo Mar 19, 2008 15:23

Hoi,
MINI zeer zeker en die ALFA erbij 8) 8) 8)

GRTS Danny

Gebruikersavatar
Bolli
MINI Driver
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 Aug 2006

Berichtdoor Bolli » Wo Mar 19, 2008 15:24

Ik ben ook benieuwd naar de BMW (City) die er in 2009-2010 zou komen.
Dit moet op het Mini platform komen.

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Wo Mar 19, 2008 16:24

OK die andere hebben wel iets, maar om ze meteen te vergelijken met "ONZE" Mini... :-k :wink:

en ik geloof ook niet dat BMW in z'n eigen benen gaat schieten met die citydinges [-X

dus ook voor mij MINI, MINI, MINI... :grin: 8)

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Mar 19, 2008 19:34

iets beter dan "onze" MINI
LOOOOOOOOOOOOL
gewoon een testritje doen met beide en ik denk ni dat ze ook maar in de buurt komen
QED

Gebruikersavatar
Leecood
MINI Fan
Berichten: 197
Lid geworden op: 01 Feb 2007
Locatie: HERENTALS

2 concurenten???

Berichtdoor Leecood » Vr Mar 21, 2008 19:14

Belachelijk...Mini zal toppi zijn en blijven...trouwens vandaag de mijne (D) voorzien van JCW achterbumper en site-skirts...prachtig moet ik zeggen....
Alfa : noppes...heb er 4 jaar ene gehad....rammel en roest...en prularia elektolaria.

Gebruikersavatar
kleinen_joris
MINI-aholic
Berichten: 807
Lid geworden op: 20 Aug 2007
Locatie: Erpe

Berichtdoor kleinen_joris » Vr Mar 21, 2008 19:16

De Alfa Mi.To is al meer dan 4 meter groot, dat is al een groot verschil met de hatch

Het is niet omdat een voertuig in dezelfde prijsklasse zit dat het een concurent is :grin:

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Re: 2 concurenten???

Berichtdoor Stafke » Za Mar 22, 2008 0:19

Leecood schreef:Belachelijk...Mini zal toppi zijn en blijven...trouwens vandaag de mijne (D) voorzien van JCW achterbumper en site-skirts...prachtig moet ik zeggen....
Alfa : noppes...heb er 4 jaar ene gehad....rammel en roest...en prularia elektolaria.




FOTO !!!!!! :grin:

Gebruikersavatar
flippers jan & linda
MINI-aholic
Berichten: 447
Lid geworden op: 12 Okt 2006
Locatie: ZWIJNDRECHT

Berichtdoor flippers jan & linda » Zo Mar 23, 2008 17:29

MINI boven..........
...........................die Alfa is toch geen concurrent zeker???????????

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Zo Mar 23, 2008 18:37

ff de "concurentie" in beeld brengen, dat praat makkelijker :grin: :wink:

den Alfa...
Afbeelding
Afbeelding

den Audi...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Zo Mar 23, 2008 19:23

Die voorkant van die Audi is wel lekker agressief :)

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Zo Mar 23, 2008 19:39

Xefke schreef:Die voorkant van die Audi is wel lekker agressief :)


den achterkant ook ... :D
Afbeelding

maar om hem zo te krijgen ga je poen moeten uitgeven... :cry:
das altijd het probleem met van die reclame "prototype" foto's... :evil:
het ideale sportieve beeld van de wagen weergeven...zodat hij eigenlijk nog amper iets weg heeft van de realistische versie :wink:

kan me nog de reclame filmkes en posters voorstellen van de Ctiroën C4 Coupe als die uitkwam...
lekker laag en breed...en als je ze nu ziet bollen... :roll:
ze hebben een deftige weightwatchers kuur ondergaan blijkbaar :lol:

Gebruikersavatar
Leecood
MINI Fan
Berichten: 197
Lid geworden op: 01 Feb 2007
Locatie: HERENTALS

mini moeilijk.

Berichtdoor Leecood » Zo Mar 23, 2008 20:03

ik snap het eigenlijk niet goed. Ofwel... jawel ik snap het wel, maar ik vraag me af wat audi en alfa met Mini te maken heeft. Dat zijn wel heel andere konsepten. Mijn cooper diesel met alles erop en eraan begint ook erg aggressief te lijken, maar heeft me ook al heel wat duiten gekost., denk maar aan JCW accessoires. Ik denk als je die alfa standaard ziet dat die er ook niet zo aggressief uit ziet he, of dien audi.
In de straat hier staat een klein??? mitsubishike of zoiets, maar met alles erop en eraan.... Ik moest het ding niet hebben, en zo is het met alles. En die kijkt ook erg aggressief, maar daarom geen maatstaf om te vergelijken met een ander merk.
De after-market is tegenwoordig zo uitgebreid en er komt maar geen einde aan.
De gewone cooper diesel , zonder iets erbij is ook maar gewoon he.......
Aja...leecoo, gelijk heb je.... greeeets

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Re: mini moeilijk.

Berichtdoor minibandit » Zo Mar 23, 2008 20:15

Leecood schreef:ik snap het eigenlijk niet goed. Ofwel... jawel ik snap het wel, maar ik vraag me af wat audi en alfa met Mini te maken heeft. Dat zijn wel heel andere konsepten. Mijn cooper diesel met alles erop en eraan begint ook erg aggressief te lijken, maar heeft me ook al heel wat duiten gekost., denk maar aan JCW accessoires. Ik denk als je die alfa standaard ziet dat die er ook niet zo aggressief uit ziet he, of dien audi.
In de straat hier staat een klein??? mitsubishike of zoiets, maar met alles erop en eraan.... Ik moest het ding niet hebben, en zo is het met alles. En die kijkt ook erg aggressief, maar daarom geen maatstaf om te vergelijken met een ander merk.
De after-market is tegenwoordig zo uitgebreid en er komt maar geen einde aan.
De gewone cooper diesel , zonder iets erbij is ook maar gewoon he.......
Aja...leecoo, gelijk heb je.... greeeets


:-k :?: :?: :?: ](*,)
wat ik eigenlijk niet goed snap is...dat ik steeds je reply's 5 keer moet lezen en ze dan nog niet begrijp !!! :roll:
(kan natuurlijk ook aan mij liggen...maar dat betwijfel ik :lol: )
manmanman...to the point please 8) :grin:

Gebruikersavatar
Leecood
MINI Fan
Berichten: 197
Lid geworden op: 01 Feb 2007
Locatie: HERENTALS

Berichtdoor Leecood » Zo Mar 23, 2008 21:40

nu je het zegt...ik snap ze ook niet....of toch...eigenlijk, ik weet het niet, maar toch....
voor mijn is mini toch boven audi petit en alfa petit


Terug naar “2e Generatie MINI - R56 R55 R57 R60 R58 R59 R61”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten