Grill spuiten

Bespreek hier de verschillende modellen van de 2e generatie.
Gebruikersavatar
Tatii47
MINI2 - Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 Apr 2013
Locatie: Zottegem

Grill spuiten

Berichtdoor Tatii47 » Do Mei 16, 2013 13:00

Halloo,

Ik weet niet of het hier al ergens vermeld staat (zo ja, waar? :P )
Maar ik zou dus graag vooraan mijn grill spuiten..
Hij is nu chrome, maar ik wil hem zwart..

Iemand ervaring mee of tips qua spuitbussen of zo ? :wink:

Dankjewel !

Gebruikersavatar
Bram
MINI Freak
Berichten: 279
Lid geworden op: 07 Mar 2012
Locatie: Olen

Berichtdoor Bram » Do Mei 16, 2013 19:08

Die zijn nieuw te koop voor 80-90€. Tweedehands msss hier en daar nog goedkoper.

Als je toch zelf wilt spuiten dan zou ik voor plastidip gaan. Een soort rubber dat ke er over spuit Is heel simpel te doen, kost niks en kan er achteraf zo weer aftrekken. Is dan wel meer matzwart. Heb er mijn spiegelkappen en side scuttles nu mee gedaan.

Als je echt blinkende lak wil dan moet beginnen afschuren enz. En zonder professionele installatie ga je vuiltjes krijgen. Dan is met een nieuwe toch veel miserie uitespaard.

Gebruikersavatar
Fitchie
MINI-aholic
Berichten: 363
Lid geworden op: 17 Dec 2012
Locatie: Antwerpen

Re: Grill spuiten

Berichtdoor Fitchie » Di Mei 21, 2013 0:07

Tatii47 schreef:Iemand ervaring mee of tips qua spuitbussen of zo ? :wink:

Gewoon naar een goeie carrosier gaan, voor pakweg 20 euro is die gespoten. Met een spuitbus krijg je dat zelf nooit zo strak, en de kost van een bus primer én een bus met de juiste kleur is hoger.
:)

Plastidip zou ik dan weer niet doen, het lijkt net alsof je rubber over je sierranden hebt zitten en dat geeft zo een do-it-yourself gevoel.

Gebruikersavatar
Musti
MINI-aholic
Berichten: 598
Lid geworden op: 20 Jul 2008
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor Musti » Di Mei 21, 2013 23:00

Bram schreef:Die zijn nieuw te koop voor 80-90€. Tweedehands msss hier en daar nog goedkoper.

Als je toch zelf wilt spuiten dan zou ik voor plastidip gaan. Een soort rubber dat ke er over spuit Is heel simpel te doen, kost niks en kan er achteraf zo weer aftrekken. Is dan wel meer matzwart. Heb er mijn spiegelkappen en side scuttles nu mee gedaan.

Als je echt blinkende lak wil dan moet beginnen afschuren enz. En zonder professionele installatie ga je vuiltjes krijgen. Dan is met een nieuwe toch veel miserie uitespaard.


Ik zou eerder eens advies vragen aan straffe Staffe! :grin: :grin:

Zie: http://forum.mini2.be/viewtopic.php?t=5 ... &start=120

Gebruikersavatar
Timo slingers
MINI2 - Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 Mar 2014

Berichtdoor Timo slingers » Vr Mar 21, 2014 21:04

hey allemaal, ik ben nieuw hier en ben overal de gesprekjes een beetje aan het volgen.
ik heb 1 week geleden zelf mijn grill vervangen van mijn cooper D van 2009.
zwarte jcw grill + 2 zwarte trims heb ik 72 eur betaald bij een officiele dealer.
enkel de onderste trim moet je aanpassen maar daar ban je maar 15 min mee bezig als je dit goed wilt doen.

mvg

Gebruikersavatar
Tatii47
MINI2 - Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 Apr 2013
Locatie: Zottegem

Berichtdoor Tatii47 » Ma Jul 14, 2014 20:08

Timo slingers schreef:hey allemaal, ik ben nieuw hier en ben overal de gesprekjes een beetje aan het volgen.
ik heb 1 week geleden zelf mijn grill vervangen van mijn cooper D van 2009.
zwarte jcw grill + 2 zwarte trims heb ik 72 eur betaald bij een officiele dealer.
enkel de onderste trim moet je aanpassen maar daar ban je maar 15 min mee bezig als je dit goed wilt doen.

mvg




Zwijgt mij van diene gril aanpassen he ;D hahaha !


Terug naar “2e Generatie MINI - R56 R55 R57 R60 R58 R59 R61”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten