Hoi
We hebben al altijd een boon gehad voor de ClubMan en zouden nu willen kijken om ervoor te gaan. Ons budget is echter beperkt en we zien verschillende diesel Clubmans met toch wat km's op.
We hebben toch een pak vragen:
- Zijn er bepaalde zaken waar zeker op te letten bij een Clubman R55?
- Hoe 'sterk' zijn deze wagens? Zijn hoge km's (+130.000) bvb een serieus probleem bij deze wagens?
- Distributieriem te vervangen op? Anders nog specifieke clubman problemen?
- Een idee van onderhoudskosten en om de hoeveel km's? Misschien zijn deze kosten een stuk hoger dan bij andere wagens?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Dave
Aankoop tweedehands ClubMan R55. Tips?
Budget is beperkt maar daar weten we natuurlijk niet veel meer mee
Waarop letten tjah nieuw is nieuw en 2de hands is 2de hands. Je weet nooit wat er mee gebeurd is. Koop via een garage i.v.m. garantie bvb.
Wij hebben een Clubman MINI NEXT gekocht en hebben door een prome 48maand garantie gekregen.
Hoe sterk? Van welk bouwjaar zou je ene kopen/willen?
Bij de gemiddelde dieselwagen boven de 100.000km beginnen de kosten te komen (dpf, carterfilter, ontluchtingsfilter, vliegwiel.)
van onderhoudskosten denk ik dat je wel redelijk goed zit ook qua verbruik.
Ook al naar gelang u rijgedrag en onderhoud van de wagen (laten warm worden, turbo laten uitdraaien na rijden, niet enkel korte ritten.)
Voor de rest van de R55 zelf weet ik niet veel problemen. electronica is een veel voorkomend probleem maar dit is bij ALLE merken zo.
Welke kies je dan?
One D?
CooperD
Cooper SD?
Waarop letten tjah nieuw is nieuw en 2de hands is 2de hands. Je weet nooit wat er mee gebeurd is. Koop via een garage i.v.m. garantie bvb.
Wij hebben een Clubman MINI NEXT gekocht en hebben door een prome 48maand garantie gekregen.
Hoe sterk? Van welk bouwjaar zou je ene kopen/willen?
Bij de gemiddelde dieselwagen boven de 100.000km beginnen de kosten te komen (dpf, carterfilter, ontluchtingsfilter, vliegwiel.)
van onderhoudskosten denk ik dat je wel redelijk goed zit ook qua verbruik.
Ook al naar gelang u rijgedrag en onderhoud van de wagen (laten warm worden, turbo laten uitdraaien na rijden, niet enkel korte ritten.)
Voor de rest van de R55 zelf weet ik niet veel problemen. electronica is een veel voorkomend probleem maar dit is bij ALLE merken zo.
Welke kies je dan?
One D?
CooperD
Cooper SD?
Bedankt voor de reply LowBeemer.
Met beperkt budget denk ik aan €10.000.
Hiervoor zijn bij Mini zelf ClubMans Cooper D te vinden vanaf 2008 met een 90.000km.
Dit zal dan geen Next zijn veronderstel ik...
Het rijgedrag zal redelijk normaal zijn en een 20.000km/ jaar. M'n vrouw laat de wagen wel iets hoger in toeren vooraleer te schakelen, dus ik denk dat ze wel een half litertje meer zal verbruiken.
Met beperkt budget denk ik aan €10.000.
Hiervoor zijn bij Mini zelf ClubMans Cooper D te vinden vanaf 2008 met een 90.000km.
Dit zal dan geen Next zijn veronderstel ik...
Het rijgedrag zal redelijk normaal zijn en een 20.000km/ jaar. M'n vrouw laat de wagen wel iets hoger in toeren vooraleer te schakelen, dus ik denk dat ze wel een half litertje meer zal verbruiken.
als je die bij bmw mini garage koopt ka het wel hoor
Het is geweten dat de Diesels met een PSA motor zitten en de later vanaf 2014 met een 1serie motor gaan zitten
PSA verbruikt wat meer olie dus hou daar rekening mee.
Ook de kettingspanner slijt veel sneller.
wij gingen ook kijken voor een nieuwere generatie maar blijkt dat daar nog altijd PSA motoren inzitten. (kan zelfs tot 2016)
Hoor je een rammel bij koudstart = slijtage v/d/ hydraulische kettingspanner.
PSA heeft de software aangepast en de controletoleranties verhoogd vanaf 2009 (dus een vroegere "check engine" lichtje op dashboard.
Vanaf 2011 zijn er opnieuw andere kettingspanner op de markt gebracht want in die periode is het onderdeel nummer terug varanderd en geeft geen vermelding van PSA of MINI
Volgens berichten uit de Duitse automedia zijn er weer problemen met de PSA motoren die o.a. ook in de Mini zijn gebruikt en die eerder ook al zorgden voor ellende. Het zou gaan om niet goed werkende spanners voor de distributieketting, waardoor deze blokken het risico lopen in elkaar te draaien. Eerder al kwam PSA met hetzelfde probleem in de publiciteit, maar zouden deze problemen nu tot het verleden hebben moeten behoren. Niets (b)lijkt nu minder waar, er komen alarmerende berichten uit Duitsland over identieke problemen met distributieketting van de nieuwe generaties. Modificaties bleken niet voldoende en vervelender is dat deze voor een (belangrijk) deel worden afgewend op de berijders van dit soort wagens. Vaak haalt de nieuwe spanner en ketting niet eens een kilometrage van 10.000 voor hij opnieuw de zelfde rammels vertoont als voorheen. En die rammel kan een aankondiging zijn voor nog meer narigheid. Zowel PSA als Mini houden een coulanceregeling aan voor de vervanging van spanners en kettingen, maar kennelijk betaalt de klant daar toch aan mee. Wat opmerkelijk is als zo duidelijk zou zijn dat die onderdelen gewoon niet goed genoeg zijn voor dagelijks gebruik. Volgens informatie uit Duitsland zou intussen weer een nieuwe kettingspanner zijn ontwikkeld die de problemen definitief moet stoppen. We volgen het op de voet…
Het is geweten dat de Diesels met een PSA motor zitten en de later vanaf 2014 met een 1serie motor gaan zitten
PSA verbruikt wat meer olie dus hou daar rekening mee.
Ook de kettingspanner slijt veel sneller.
wij gingen ook kijken voor een nieuwere generatie maar blijkt dat daar nog altijd PSA motoren inzitten. (kan zelfs tot 2016)
Hoor je een rammel bij koudstart = slijtage v/d/ hydraulische kettingspanner.
PSA heeft de software aangepast en de controletoleranties verhoogd vanaf 2009 (dus een vroegere "check engine" lichtje op dashboard.
Vanaf 2011 zijn er opnieuw andere kettingspanner op de markt gebracht want in die periode is het onderdeel nummer terug varanderd en geeft geen vermelding van PSA of MINI
Volgens berichten uit de Duitse automedia zijn er weer problemen met de PSA motoren die o.a. ook in de Mini zijn gebruikt en die eerder ook al zorgden voor ellende. Het zou gaan om niet goed werkende spanners voor de distributieketting, waardoor deze blokken het risico lopen in elkaar te draaien. Eerder al kwam PSA met hetzelfde probleem in de publiciteit, maar zouden deze problemen nu tot het verleden hebben moeten behoren. Niets (b)lijkt nu minder waar, er komen alarmerende berichten uit Duitsland over identieke problemen met distributieketting van de nieuwe generaties. Modificaties bleken niet voldoende en vervelender is dat deze voor een (belangrijk) deel worden afgewend op de berijders van dit soort wagens. Vaak haalt de nieuwe spanner en ketting niet eens een kilometrage van 10.000 voor hij opnieuw de zelfde rammels vertoont als voorheen. En die rammel kan een aankondiging zijn voor nog meer narigheid. Zowel PSA als Mini houden een coulanceregeling aan voor de vervanging van spanners en kettingen, maar kennelijk betaalt de klant daar toch aan mee. Wat opmerkelijk is als zo duidelijk zou zijn dat die onderdelen gewoon niet goed genoeg zijn voor dagelijks gebruik. Volgens informatie uit Duitsland zou intussen weer een nieuwe kettingspanner zijn ontwikkeld die de problemen definitief moet stoppen. We volgen het op de voet…
Wel een cooper d kost fabriek af standaard gemiddeld €23.000.
Is deze het waard das moeilijk te bepalen he. ik vind nergens via officiële site's prijzen meegedeeld.
http://www.mini.be/nl/used_cars/search/index.html
ga naar deze site.
Er staat hier bvb een MINI NEXT op met een goed gevulde optielijst met 45.000km voor €18.000 van 11/2011.
Daar zit nog eens 2 jaar garantie op ook.
Dus al naar gelang wat je minimum vereisten zijn naar ouderdom en km bvb heb je veel keuze.
Wij wouden per se een Clubman S vanaf 10/2010. We zijn plots via MINI op een Clubman JCW gebotst van 4/2009. Standepede verkocht en daar hebben we nog geen spijt van gehad.
Jaartal 2011 of 2012 is hetzelfde model. Het enige verschil is de ingeschreven leeftijd maar voor de ene is dit belangrijk en voor de andere niet..
Is deze het waard das moeilijk te bepalen he. ik vind nergens via officiële site's prijzen meegedeeld.
http://www.mini.be/nl/used_cars/search/index.html
ga naar deze site.
Er staat hier bvb een MINI NEXT op met een goed gevulde optielijst met 45.000km voor €18.000 van 11/2011.
Daar zit nog eens 2 jaar garantie op ook.
Dus al naar gelang wat je minimum vereisten zijn naar ouderdom en km bvb heb je veel keuze.
Wij wouden per se een Clubman S vanaf 10/2010. We zijn plots via MINI op een Clubman JCW gebotst van 4/2009. Standepede verkocht en daar hebben we nog geen spijt van gehad.
Jaartal 2011 of 2012 is hetzelfde model. Het enige verschil is de ingeschreven leeftijd maar voor de ene is dit belangrijk en voor de andere niet..
Terug naar “2e Generatie MINI - R56 R55 R57 R60 R58 R59 R61”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten