Aankoop mini one 72kw

Bespreek hier de verschillende modellen van de 2e generatie.
Gebruikersavatar
Vinny70
MINI2 - Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 Dec 2013

Aankoop mini one 72kw

Berichtdoor Vinny70 » Za Dec 28, 2013 8:25

Hallo,langsgeweest bij mini dealer en volgend voorstel gehad.
Wagen komt pas eind jan.binnen in garage,heb er dus nog geen testrit kunnen mee doen.
Mini one hatch 72 kw.Kleur,silver velvet.
Opties:electronische airco,sportstuur,parkeercensoren,multifunctioneel stuur,alu velgen 6-star twin 163,kilometer tacho,gsm bluetooth en usb audio,radio mini boost cd,mistlampen vooraan en achteraan,boordcomputer,dscIII,regen en lichtsensor,hoogteregeling voor passagierszetel.Aantal km 20480.Eerste inschrijving:05/2012.Catalogusprijs:21974.
Verkoopprijs:15200 euro.
2 jaar garantie.

Wat vinden jullie van deze wagen en de prijs die ik ervoor moet betalen.
Het ziet er mooi uit (er stond nog een diesel zelfde kleur in garage)maar ik heb mijn twijfels over de motor.Is 98 pk voldoende om deze wagen op een prettige manier te rijden.Onlangs met een 115 pk gereden en vond dat goed.
Vrees alleen dat 98 pk te licht zal zijn.

Anderzijds dan ook weer twijfels over benzine en diesel.Ik doe weinig of geen lange ritten,maar een diesel rijdt toch anders.Ik vind het motorgeluid en koppel toch iets beter.Maar zoals geinformeerd is diesel ivm roetfilter geen optie indien te weing km.

Graag jullie bevindingen.Dank U.

Gebruikersavatar
Lowbeemer
MINI Regular
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 Sep 2012
Locatie: Zwevegem

Berichtdoor Lowbeemer » Do Jan 02, 2014 12:10

weinig km en korte ritten zeker niet doen met roetfilter. Ik spreek van ondervinding met de 3serie.

wij hebben een clubvan meegekregen om te testen een D. Die reed eigenlijk goed hoor. Een cooper weegt gemiddeld maar 1250kg ook he.
Zonder rekening te houden met de overbrenging;

vb;
bmw 163pk 1650kg --> 1650/163=10.12kg per pk
mini 115pk 1250kg --> 1250/115=10.86kg per pk

Zoals je ziet zit er qua trekkracht niet veel verschil. Nu van de BMW zal je het niet halen ook hoor. (onderliggend koppel, 2.0d, achtertractie, betere overbrenging enz...)

Nu pk gezien moet je dat eigenlijk een beetje voor uzelf uitmaken ook he wat je zelf wil.
Een diesel voor korte ritten gaat zichzelf beginnen vervuilen wees daar maar zeker van.

Qua onderhoud is een benzine in theorie wat goedkoper, maar dat betaal je een deel terug aan de pomp ook he.

de prijs is moeilijk aan ons te beoordelen, een standaard 75 one draait catalogus rond de 12.000 tot 13.000 STANDAARD he

voor de pk kijk eens ergens anders voor een mini met dezelfde pk en vraag een testritje zo weet je toch al of de motor u bevalt

Gebruikersavatar
Vinny70
MINI2 - Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 Dec 2013

Berichtdoor Vinny70 » Do Jan 02, 2014 12:23

Ondertussen minicooperd gekocht.Is 2,5 jaar oud,heeft 9000 km op de teller.Opties:parkeercensoren,regen en licht sensoren,radio cd,boordcomputer.Kleur Silver white met zwart dak,zwarte velgen en zwarte spiegels.Leuke combinatie.Is zo goed als nieuw en gekocht voor 14250 euro.Rijdt echt super.Alleen zal ik nu en dan eens een rit voor de fun moeten maken om de roetfilter eens te ontlasten.Volgens mijn garagist is het voldoende om tweewekelijks eens goed te toeren zodat als goed warm heeft en de roetfilter zijn werk kan doen.Hopelijk is dat zo!

Gebruikersavatar
Lowbeemer
MINI Regular
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 Sep 2012
Locatie: Zwevegem

Berichtdoor Lowbeemer » Do Jan 02, 2014 12:46

Vinny70 schreef:Ondertussen minicooperd gekocht.Is 2,5 jaar oud,heeft 9000 km op de teller.Opties:parkeercensoren,regen en licht sensoren,radio cd,boordcomputer.Kleur Silver white met zwart dak,zwarte velgen en zwarte spiegels.Leuke combinatie.Is zo goed als nieuw en gekocht voor 14250 euro.Rijdt echt super.Alleen zal ik nu en dan eens een rit voor de fun moeten maken om de roetfilter eens te ontlasten.Volgens mijn garagist is het voldoende om tweewekelijks eens goed te toeren zodat als goed warm heeft en de roetfilter zijn werk kan doen.Hopelijk is dat zo!


Eens een miniacs ritje meedoen he ie zal wel gekuist zijn. Probeer dan nog wat jcw's te volgen en ie is zo goed als nieuw
Proficiat met je aankoop. Veel plezier ermee ;-);-)

Gebruikersavatar
Vinny70
MINI2 - Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 Dec 2013

Berichtdoor Vinny70 » Do Jan 02, 2014 18:28

Wat bedoel je met miniacs ritje?Jcw's?

Gebruikersavatar
Lowbeemer
MINI Regular
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 Sep 2012
Locatie: Zwevegem

Berichtdoor Lowbeemer » Do Jan 02, 2014 18:47

De kalender moet waarschijnlijk nog online geplaatst worden. Check facebook anders eens op miniacs. B&o organiseert ook toffe ritjes. Met jcw bedoelen we john cooper works. Daar zitten er van in miniacs en er word soms vlot doorgereden hoor ;-)

Gebruikersavatar
Vinny70
MINI2 - Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 Dec 2013

Berichtdoor Vinny70 » Vr Jan 03, 2014 14:41

Wagen in bezit.Ik vraag mij nu echter wel af welk bouwjaar deze wagen heeft! op .Wagen is eerste maal ingeschreven door eigenaar op 30/5/2011.Op het gelijkvormigheids attest staat ondertekend op 26/5/2011.Betekent dit effectief dat deze mini bouwjaar 2011 heeft?
Wagen kan ook in 2010 geproduceerd zijn en pas in 2011 verkocht zijn,of vergis ik mij?
Vanaf welk jaar is er een bmw motor gebruikt?
Vermogen is 82kw/112pk maar waarschijnlijk was dit in 2010 ook reeds zo.

Gebruikersavatar
OlivierQ
MINI Driver
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 Jun 2012
Locatie: Heestert

Berichtdoor OlivierQ » Vr Jan 03, 2014 15:55

gefeliciteerd met je aankoop vinnie..zeker es je bolide komen tonen op een ritje..13 april is er bv eentje voor het goeie doel en 18 mei is er eentje waar we de leuke baantjes van de serie eigen kweek die eerder op tv1 werd vertoond gaan bezoeken...Er volgen ongetwijfeld nog veel meer data om es een ritje mee te pikken

Gebruikersavatar
Lowbeemer
MINI Regular
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 Sep 2012
Locatie: Zwevegem

Berichtdoor Lowbeemer » Vr Jan 03, 2014 19:19

Het is dus bouwjaar 2011.
Normaal zou dit een 1reeks motor moeten zijn vanaf 2010 maar ik weet niet of dit in de one en cooper hetzelfde is.

Ja ritjes zeker eens meedoen
Zaaaaalllggg


Terug naar “2e Generatie MINI - R56 R55 R57 R60 R58 R59 R61”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten