The Grand Dolomites Challenge: 3rd -15th June 2007

Hier vind je de Europese Meetings
Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Vr Jan 19, 2007 15:49

Proficiat Nathalie. Dat wordt een toffe Britse bende hoor, heb er al enkele mogen ontmoeten en het zijn echte Mini freaks die nog graag eens lachen ook.
Heb ook overwogen om mee te rijden, maar voor ons valt de periode erg slecht: echtgenote in 't onderwijs en kindjes aan de examens :?

Gebruikersavatar
!nathalie!
MINI Master
Berichten: 1107
Lid geworden op: 27 Feb 2005
Locatie: Limburg - Bree
Contact:

Berichtdoor !nathalie! » Za Jan 20, 2007 12:27

Ge moet mij niet proficiat wensen....ik ben nog niet jarig.
Indien jullie konden meegaan gingen jullie ook mee. Ik ga gewoon genieten van al die MINIwegen in de bergen. Nog een filmpje gezien op de Zwitserse site over de beklimming van de Stelvio =P~ Die haarspeldbochten bleven maar komen.

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Za Jan 20, 2007 13:02

De Stelvio heeft aan de noordzijde 50 haarspeldbochten naar boven. Wij hebben ze al geteld :wink:

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Za Jan 20, 2007 13:19

Heb hier een prachtige panorama foto van de Stelvio in het laatste BMW magazine, schitterend gewoonweg! 8)

Gebruikersavatar
!nathalie!
MINI Master
Berichten: 1107
Lid geworden op: 27 Feb 2005
Locatie: Limburg - Bree
Contact:

Berichtdoor !nathalie! » Wo Apr 11, 2007 13:08

Wanneer begint die zomer nu :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Een paar lekkere filmpjes op pagina 15
http://www.mini2.com/forum/uk-ireland-c ... es-15.html

Gebruikersavatar
!nathalie!
MINI Master
Berichten: 1107
Lid geworden op: 27 Feb 2005
Locatie: Limburg - Bree
Contact:

Berichtdoor !nathalie! » Di Mei 29, 2007 21:15

Druk bezig met de laatste voorbereidingen van mijn grote buitenlandse toer. Routes maken is toch niet zo gemakkelijk maar het begint beter en beter te gaan. Want zo'n computernerd als ik :? Nu enkel vergelijken met Michelinsite en wat kleine aanpassingen maken en dan moet het een aangename rit worden.

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Di Mei 29, 2007 22:19

Zal je zeker wel lukken :D en hou ons hier op de hoogte hé , wij willen een dagboek zien :P

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Zo Jun 03, 2007 10:02

Nathalie we wensen u een veilige trip over de Dolemieten en geniet er maar van met volle teugen en ge weet
:worthless:

Gebruikersavatar
!nathalie!
MINI Master
Berichten: 1107
Lid geworden op: 27 Feb 2005
Locatie: Limburg - Bree
Contact:

Berichtdoor !nathalie! » Zo Jun 03, 2007 10:16

Merci Erik en Betty,
Ik zal zeker proberen om wat foto's te maken en om veilig terug thuis te komen, want wil zeker ook nog naar de Provence gaan met jullie :grin:
Maarja, wie zegt er al van thuis komen????? ik moet sebiet nog vertrekken.
Salukes

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Zo Jun 03, 2007 10:44

Veel plezier Nathalie, kom veilig terug en laat je voor de rest maar eens goed gaan, daag.

Gebruikersavatar
mujer
MINI Master
Berichten: 1566
Lid geworden op: 03 Feb 2005
Locatie: Gent

Berichtdoor mujer » Zo Jun 03, 2007 11:37

mss lees je dit niet meer, maar ik wens je een veilige bochtentrip
rij voorzichtig, maar het belangrijkste: amuseer je en have fun !!

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Zo Jun 03, 2007 12:20

Veel plezier :)
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Zo Jun 03, 2007 16:16

Nathalie, veel plezier op de trip en een behouden thuiskomst gewenst.
En post die vele prachtige foto's maar snel als je terugbent :grin:

Gebruikersavatar
!nathalie!
MINI Master
Berichten: 1107
Lid geworden op: 27 Feb 2005
Locatie: Limburg - Bree
Contact:

Berichtdoor !nathalie! » Do Jun 07, 2007 21:58

Bedankt allemaal. Vandaag eens tijd gehad om een kleine update te maken...heb maar 20 minuten dus moet snel zijn.
Foto's zullen wel volgen als ik wat meer tijd heb....thuis

Gebruikersavatar
!nathalie!
MINI Master
Berichten: 1107
Lid geworden op: 27 Feb 2005
Locatie: Limburg - Bree
Contact:

Berichtdoor !nathalie! » Do Jun 07, 2007 21:59

DAG 1 : BREE (BE) – COLMAR (FR)
Traject 523,5km
Vakantie start vanuit Bree met een kleine omweg via Diepenbeek naar Frankrijk (Colmar). Na 4,5 uur rijden via autostrade kwam ik tegen 18h00 aan in Hotel. De rest van de groep was ook al geïnstalleerd op het terras met een grote pint in hun handen bij nog zo’n lekker warme 25°. Kennismaking liep vlot (behalve de namen onthouden) en er kwamen zelfs nog andere MINI gekken van Club Nouvelle af om samen iets te gaan eten bij een italiaan.

DAG 2 : COLMAR (FR) – TRAFOI (IT)
Traject 411km
Slechte nacht, weinig geslapen, maar dat kan de pret niet drukken want nu begint het echt. Ik was er al alleen vandoor gegaan daar ik dacht dat die speedys mij toch wel zouden inhalen ergens onderweg. Allez hun snelheid kennende.
Dus snel weer op autosnelweg om 10km later in de file te staan….Via Zwitserland zijn we dus Italië ingereden. De eerste bergpassen werden gemaakt : Fluëlapass, Ofenpass, Pass Umbrail en de Stelvio pass. Deze laatste is wel echt stijl met veel scherpe bochten. Ik was blij dat ik deze naar beneden moest rijden….leek me veel gemakkelijker, maar niet denkende dat ik de volgende dag terug naar boven moest.
Hotel bleek dat van de film the shining te zijn….zeggen de engelsen toch. Maar was alles behalve goed. Alleen het dessert rijstpap, zou het beste geweest zijn maar dat heb ik niet meer kunnen proeven van de buikkrampen van het voorgerecht en de soep.

DAG 3 : TRAFOI (IT) – CANAZEI (IT)
Traject 289km
De vorige dag hadden we afgesproken dat we allemaal samen zouden rijden. Allez zij drongen erop aan maar ik niet. Ik wil niet te zot doen in de bergen. Maar goed ik ging met hun mee. Eerst nog stukje van de Stevio naar onder rijden om de olie te doen omwarmen van de MINI om vlot te Stelvio te kunnen opcrossen. Ja dat was het dus hé…opcrossen. Djees man, ik was al laatste vertrokken voor nog ne andere die het allemaal filmde maar kon niet volgen. Halverwege liet ik ze maar rijden. Geen zotte dingen voor mij.
Boven stonden ze me dan op te wachten. Toen gingen we samen naar Passo di Gavia. Een hele mooie pas, wel heel erg smallekes, dus als je iemand tegenkwam waren het wel problemen. Maar is echt de moeite waard. De rest van de bergpassen zijn Passo del Tonale, Campo Carlo Magno, Passo di Mendola, Passo Nigra en Passo di Costalunga.
Hotel in Canazei is top. Hotel el Ciasel is aan te raden.

DAG 4 : CANAZEI
Traject ???? maar wel 9 uur onderweg geweest.
Vandaag ben ik met Zwitser Erich en Engelsmannen Andy en Kevin mee op stap geweest. Erich met zijn MINI S Works en Andy met zijn tank, een BMW X3.
11 passen in 1 zou ons doel zijn vandaag….en we hebben het gehaald.
Ik begon bij Erich in zijn MINI en halverwege ging ik bij Andy zitten. Het zijn 2 mega coole gasten met veel humor….i like it!
Sella pass, Gardenapass, Passo delle Erbe, Passo Furcia, Passo Falzarego, Passo di Valparola, Passo di Giau (de moeite waard), Passo Staulanza, Passo Cibiana, Passo Duran, Passo Fedaia (ook een topper)
Een aantal mooie passen gezien die ik zeker zelf eens wil rijden.

DAG 5 : CANAZEI
Traject 376,1km
Vandaag weer op mijn eentje ervandoor. Rustig op mijn gemakske…soms toch.
Ik begon deze morgen met een zoeken naar een carwash. Binnen de 5 km dus niks gevonden en maar aan mijn tourrit begonnen met een vuile MINI die al van dag 2 er niet meer uitziet om een foto van te trekken
Passo Pordoi was de eerste, Passo Falzarego (door het mistige weer op den top gaf dit nog eens een extra touch), Passo Tre Croci, Lago di Misurina (viel wat tegen, ben tijdens ritten mooiere meren tegengekomen), Passo di Monte Croce, Passo San Antonio, Sella Ciampigotto, Sella di Razzo, Passo Pura (mooi door zijn weg ernaartoe, smal en bochtig die je nog aan een redelijke snelheid kan doen), Passo di Mauria (de grote weg ernaartoe was ook de moeite, grote weg maar zeer bochtig die je aan vlotte snelheid kan nemen), Passo di Giau en Passo Fedaia.

Gebruikersavatar
!nathalie!
MINI Master
Berichten: 1107
Lid geworden op: 27 Feb 2005
Locatie: Limburg - Bree
Contact:

Berichtdoor !nathalie! » Do Jun 07, 2007 22:01

Het is hier echt de moeite waard om met een MINI rond te crossen. Ik ben nu al zeer content dat ik hier zit. De groep valt heel goed mee, maar ben nogal ne stille hé....
Ik zou het dus iedereen aanraden om naar deze streeek te komen. Echt machtig die baantjes en landschappen.

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Do Jun 07, 2007 22:08

hehe met den Spaci in de MINI , kan het me al voorstellen.

Zeg maar dat ik hem opwacht op MINI United :)

Ziet er fun uit, had best willen meegaan. (al was het maar met al dat gekend volk)
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Do Jun 07, 2007 22:10

Awel Nathalie we zijn hier ook blij dat het zo goed meevalt :D en bedankt om je dagboek hier uitgebreid neer te pennen, zo genieten we toch voor een heel klein stukje mee met je Challenge 8) Ben echt benieuwd naar je foto's, maar is te begrijpen dat je het liever in Belgenland doet, alhoewel azo een heel klein fotoke zou nie misstaan :grin: In elk geval geniet ervan met volle teugen. En blijf ons op de hoogte houden hé :wink:

Ps, lukt het met de Garmin ?

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Do Jun 07, 2007 22:25

Hé Nathalie blij dat we toch nog iets van je horen van in de bergen, doe het maar op uw tempo zodat we je nog kunnen meenemen naar de Provence. Amuseer je nog en zoals Erik zei, één kkein fotoke please:wink:
Laatst gewijzigd door Danyboy op Vr Jun 08, 2007 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mujer
MINI Master
Berichten: 1566
Lid geworden op: 03 Feb 2005
Locatie: Gent

Berichtdoor mujer » Vr Jun 08, 2007 8:12

ja Nathalie, het is om jaloers van te worden. Amuseer je nog en je hebt gelijk dat je de bochtjes aan je eigen tempo doet.
We kijken al uit naar je foto's. Tot hoors!!


Terug naar “Meetings Europe”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten