Mini Copper D Radio

Voor interieur en car audio
Gebruikersavatar
vinh
MINI2 - Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 Mar 2008

Mini Copper D Radio

Berichtdoor vinh » Di Mar 04, 2008 19:54

Hallo,

thuis twijfelen we over de aankoop van een nieuwe mini. Vooral de opties zijn een heikel punt. Zo vraag ik me af of die radio die er standaard insteekt wel lekker speelt? De boost kost al 200 euro meer, dus vraag me af of dat de moeite is. Zo ook was me niet duidelijk of je er zelf eentje kon inbouwen. Die standaard radio vond ik echt lelijk tbh.
Dat was een vraag. Nu de sportknop. De knop intrigeerde me onmiddelijk toen ik instapte en de verleiding was groot om hem in te duwen, maar helaas mocht ik van de papa naast me er niet op duwen ( yep, vader is old school). Heb al wat gezocht op dit forum en ik moet zeggen dat die 100 euro voor een sportknop me een klein offer lijken voor een nog grotere portie fun.

Dus in het kort:
Kan ik een andere radio inbouwen? Zo nee, is de boost dan een aanrader?
Is de sportknop aan te raden?
Het sportstuur, ook een aanrader?
En als afsluiter, een mini met 15", is die echt zo veel lelijker dan eentje met 16" of 17"? Persoonlijk verkies ik de 17" maar mijn pa ziet dat dus niet zitten (budget).
Ik hoop dat dat hier goed staat.
Alvast bedankt,

Vinh

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Di Mar 04, 2008 20:18

Ik kan je enkel wat uitleg geven over de velgen.
Laat je mini binnenkomen met de standaard velgen, koop een set 17" velgen van een ander merk bij je bandenboer met eventueel geen runflat banden maar gewone op.
Je velgen gaan veel goedkoper zijn alsook je banden.
Je kan dan ook nog vragen bij je MINI garage of ze uw originele banden niet willen ruilen voor winterbanden, zo heb je meteen ook een stel voor in de winter. :wink:
Grtjs, Dany.

Gebruikersavatar
RUSOR
MINI-aholic
Berichten: 596
Lid geworden op: 28 Jun 2007

Berichtdoor RUSOR » Wo Mar 05, 2008 18:11

Hoi,
Bij de boost radio zitten wat meer boxen en is de display opgedeeld in twee lijnen.
Ik heb Hiffi genomen zonder boost.... Bij hiffi zitten betere boxen en evenveel al bij boost plus een versterker. Klinkt zeer goed. Het voordeel van boost is dan nog alleen het dubbel display maar dat is dan weer geen 200 € waard bij hiffi vind ik.

Over de velgen kan ik kort zijn.... persoonlijk vind ik 17 op de nieuwe MINI het minimum als je een mooie verhouding wil hebben.
Dat je die achteraf nog kunt kopen is zeker waar. Maar als je een diesel koopt is het misschien toch wel intersant om die dan ineens te bestellen. Dit in verband met de 15 procent korting die je krijgt van de staat op de totale factuur.

GRTS Danny

Gebruikersavatar
kleinen_joris
MINI-aholic
Berichten: 807
Lid geworden op: 20 Aug 2007
Locatie: Erpe

Berichtdoor kleinen_joris » Wo Mar 05, 2008 19:54

RUSOR schreef:Hoi,
Bij de boost radio zitten wat meer boxen en is de display opgedeeld in twee lijnen.
Ik heb Hiffi genomen zonder boost.... Bij hiffi zitten betere boxen en evenveel al bij boost plus een versterker. Klinkt zeer goed. Het voordeel van boost is dan nog alleen het dubbel display maar dat is dan weer geen 200 € waard bij hiffi vind ik.

Over de velgen kan ik kort zijn.... persoonlijk vind ik 17 op de nieuwe MINI het minimum als je een mooie verhouding wil hebben.
Dat je die achteraf nog kunt kopen is zeker waar. Maar als je een diesel koopt is het misschien toch wel intersant om die dan ineens te bestellen. Dit in verband met de 15 procent korting die je krijgt van de staat op de totale factuur.

GRTS Danny

Het is meer dan juist het display he, de radio's zijn van een ander merk
effe opzoeken ...

Gebruikersavatar
kleinen_joris
MINI-aholic
Berichten: 807
Lid geworden op: 20 Aug 2007
Locatie: Erpe

Berichtdoor kleinen_joris » Wo Mar 05, 2008 19:57

kleinen_joris schreef:
RUSOR schreef:Hoi,
Bij de boost radio zitten wat meer boxen en is de display opgedeeld in twee lijnen.
Ik heb Hiffi genomen zonder boost.... Bij hiffi zitten betere boxen en evenveel al bij boost plus een versterker. Klinkt zeer goed. Het voordeel van boost is dan nog alleen het dubbel display maar dat is dan weer geen 200 € waard bij hiffi vind ik.

Over de velgen kan ik kort zijn.... persoonlijk vind ik 17 op de nieuwe MINI het minimum als je een mooie verhouding wil hebben.
Dat je die achteraf nog kunt kopen is zeker waar. Maar als je een diesel koopt is het misschien toch wel intersant om die dan ineens te bestellen. Dit in verband met de 15 procent korting die je krijgt van de staat op de totale factuur.

GRTS Danny

Het is meer dan juist het display he, de radio's zijn van een ander merk
effe opzoeken ...
De radio Wave cd (in België standaard op de nieuwe MINI) is van het merk Visteon heeft een eendelig display, enkele FM ontvanger, luidsprekers van 4x15 watt (4 ohm) van Philips.

De radio Boost cd heeft een tweedelig display, is van het merkt Alpine, heeft een lichtgeleideraansluiting, enkele FM ontvanger, luidsprekers van 4x15 watt (4 ohm) van Philips.

De MINI navigatie heeft een scherm, is van Siemens VDO, heeft een dubbele ontvanger, 4x25 watt luidsprekers (2 ohm) van Harman.

Indien u de optie HIFI bestelt, dan gaat het om een extra versterker (2x40 W en 6x25W) met andere en uiteraard meer luidsprekers van Harman.

Gebruikersavatar
freakymini
MINI-aholic
Berichten: 561
Lid geworden op: 10 Jan 2007
Locatie: Deurne

Berichtdoor freakymini » Do Mar 06, 2008 17:29

En de radio boost speelt ook mp3 disc :grin:

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Za Mar 08, 2008 10:39

goede raad, als je echt van muziek houd, Radio boost MET hifi installatie !!!!
Je mag altijd eens naar mijne komen luisteren.

RAdio boost met aftermarket sub en nieuwe boxen.

Gebruikersavatar
Leecood
MINI Fan
Berichten: 197
Lid geworden op: 01 Feb 2007
Locatie: HERENTALS

Berichtdoor Leecood » Za Mar 08, 2008 20:37

Stafke heeft gelijk, ik heb net hetzelfde, en daarbij mijn Ipod-interface, met Ipod van apple... dat moet je gehoord hebben om echt te weten wat het is....succes man...Aja, op mijn podje ondertussen al 2800 singles.. ik kan gaan naar 7500...


Terug naar “Interior & ICE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten