AUX IN

Voor interieur en car audio
Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

AUX IN

Berichtdoor MY Dweiltje » Di Apr 15, 2008 12:56

NU heb ik al even hier rondgesnuffeld maar heb nog een vraagje, beter ben de boom in't bos even kwijt?

Iemand ervaring in de nieuwe Mini met de AUX IN ingang en de standaard radio?

Heb iets gevonden van een kabeltje en is dus blijkbaar bij Mini origineel te bestellen maar werkt dit goed? om een MP3 speler of Ipod aan te sluiten.

Ik zie ook dat sommigen zelf een kabeltje hebben geknutseld,...? Hoe is het resultaat.
Ik wil dus een MP3 en/of Ipod aansluiten via de voorhanden zijnde AuxIn ingang op de standaard radio met de AuxIn die standaard daar beneden zit.

Thanks!

Gebruikersavatar
kleinen_joris
MINI-aholic
Berichten: 807
Lid geworden op: 20 Aug 2007
Locatie: Erpe

Re: AUX IN

Berichtdoor kleinen_joris » Di Apr 15, 2008 13:35

MY Dweiltje schreef:NU heb ik al even hier rondgesnuffeld maar heb nog een vraagje, beter ben de boom in't bos even kwijt?

Iemand ervaring in de nieuwe Mini met de AUX IN ingang en de standaard radio?

Heb iets gevonden van een kabeltje en is dus blijkbaar bij Mini origineel te bestellen maar werkt dit goed? om een MP3 speler of Ipod aan te sluiten.

Ik zie ook dat sommigen zelf een kabeltje hebben geknutseld,...? Hoe is het resultaat.
Ik wil dus een MP3 en/of Ipod aansluiten via de voorhanden zijnde AuxIn ingang op de standaard radio met de AuxIn die standaard daar beneden zit.

Thanks!

Aux is juist audio, alles wordt bedient via het extern product.
Met de USB-aansluiting kan je alles via het stuur / radio bedienen.

Nu je het zegt, nog nooit mijn Aux-ingang gebruikt ( zou het eigenlijk wel werken :o )

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Re: AUX IN

Berichtdoor Xefke » Di Apr 15, 2008 13:53

kleinen_joris schreef:
MY Dweiltje schreef:NU heb ik al even hier rondgesnuffeld maar heb nog een vraagje, beter ben de boom in't bos even kwijt?

Iemand ervaring in de nieuwe Mini met de AUX IN ingang en de standaard radio?

Heb iets gevonden van een kabeltje en is dus blijkbaar bij Mini origineel te bestellen maar werkt dit goed? om een MP3 speler of Ipod aan te sluiten.

Ik zie ook dat sommigen zelf een kabeltje hebben geknutseld,...? Hoe is het resultaat.
Ik wil dus een MP3 en/of Ipod aansluiten via de voorhanden zijnde AuxIn ingang op de standaard radio met de AuxIn die standaard daar beneden zit.

Thanks!

Aux is juist audio, alles wordt bedient via het extern product.
Met de USB-aansluiting kan je alles via het stuur / radio bedienen.

Nu je het zegt, nog nooit mijn Aux-ingang gebruikt ( zou het eigenlijk wel werken :o )
Zit ie der dan bij de R56 standaard in die Aux In? :shock:

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Di Apr 15, 2008 14:25

Wel ik heb helemaal onderaan de centrale partij wat naar rechts (onder mijn rechtse knop voor de rechter zetelverwarming) een contactje met Aux op vermeld,.... standaard,....

Vermits we niet die USB aansluiting hebben kunnen we het dus never via het multifunctionele stuur laten gaan of zijn er dan aanpassingen nodig?
mmar als ik in't accessoire boekje kijk dat in de MINI lag; zie ik op pag 25 bij Interiueur Accessoires/ Muziek, Communicatie en Techniek;

USB-/iPod-Interface voor de aansluiting van een USB geheugenstick, een MP3-speler met USB aansluiting of een Apple iPod, iPod mini of iPod nano aan het audiosysteem, met audio-uitgang, bediening via multifunctioneel stuurwiel of radio; voor auto's met MINI Radio Wave 65 41 0 422 533 artikelprijs 237,57 Eurokes

Een beteke Chinees voor mij, we dachten dat de originele radio ook MP3 CDkes kon afspelen maar dat blijkt dus niet te zijn :( we gingen voor 't rijgenot en niet 't luistergenot,... maar wil nu wel proberen de MP3 of iPod aan te sluiten zonder al teveel bijkomende kosten.

Gebruikersavatar
dogtown
MINI-aholic
Berichten: 370
Lid geworden op: 19 Okt 2006
Locatie: Gent - Sint Amandsberg

Berichtdoor dogtown » Di Apr 15, 2008 16:51

hey, effe gevolgd ...

ik heb zo'n aux-aansluiting ...
ca va ... da werkt hé, zit onderaan mn console, zodat niemand hem ziet zitten...
voordeel : je kan er echt alles op aansluiten ( MP3, CD, GSM, Bluetooth ontvanger) ....
heb dat dus ook gedaan ;)

nadeel : niet alle bronnen spelen even luid (of soms zelfs te stil), hangt af of de connectie op je MP3 een aux- of koptelefoonaansluiting heeft...
ongebalanceerd klinkt het echt mega stil ...

huidige configuratie : connected met MBR-100 Bluetooth receiver ... Speel alle muziek af van je GSM (2 GB) via A2DP streaming audio... SUPERKWALITEIT, geen verlies van connectie noch data ...


groeten,

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Di Apr 15, 2008 19:21

ik hebruik die voor de ipod ... werk zeer goed, enel niet te bedienen aan't stuur.

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Apr 16, 2008 9:16

Eugh mannen, met welke aansluitkabel?? Deze die van BMW die ik vermelde of een andere?

Gebruikersavatar
kleinen_joris
MINI-aholic
Berichten: 807
Lid geworden op: 20 Aug 2007
Locatie: Erpe

Berichtdoor kleinen_joris » Wo Apr 16, 2008 11:13

MY Dweiltje schreef:Eugh mannen, met welke aansluitkabel?? Deze die van BMW die ik vermelde of een andere?

Koop zelf een goekoop kabeltje, je gaat minder geld kwijt zijn

Aux kabel is aux kabel en USB is USB ( niet speciaals )

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Apr 16, 2008 11:32

Nu ben ik er zo niet in thuis maar zelf een goedkoop kabeltje kopen,... waar? en heeft dit gewoon kabeltje een naam? Is van aux naar usb dan?
Sorry voor de vraag maar heb hier helemaal geen cheese van gegeten

Gebruikersavatar
kleinen_joris
MINI-aholic
Berichten: 807
Lid geworden op: 20 Aug 2007
Locatie: Erpe

Berichtdoor kleinen_joris » Wo Apr 16, 2008 12:52

Aux =/= USB
Aux is 1-richtingsverkeer, USB is 2-richtingsverkeer.

Je stapt een audio zaak binnen en zeg dat je een audiokabel wilt met 2 mannekes ( dus 2 pinnekes op ).
1 manneke voorhet vrouwke van den Mini, 1 manneken voorhet vrouwke van uw MP3-speler.

Dat is het ( je kan ook een rode + witte kabel kopen en daar 2 koppen voor kopen ( dat 2 naar 1 manneke doen ).

Ik hoop dat dit duidelijk is :oops:
Laatst gewijzigd door kleinen_joris op Wo Apr 16, 2008 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
kleinen_joris
MINI-aholic
Berichten: 807
Lid geworden op: 20 Aug 2007
Locatie: Erpe

Berichtdoor kleinen_joris » Wo Apr 16, 2008 12:53

Afbeelding

Dus zoals rechts op de foto ( 1 pinneke = manneke )

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Apr 16, 2008 13:02

Clear as cristal water!! :)

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Wo Apr 16, 2008 13:04

als je een gewone audiobron wil gebruiken die normaal met een "oortje" werkt, heb je een jack 3,5 naar jack 3,5 nodig.

Afbeelding

Gebruikersavatar
kleinen_joris
MINI-aholic
Berichten: 807
Lid geworden op: 20 Aug 2007
Locatie: Erpe

Berichtdoor kleinen_joris » Wo Apr 16, 2008 13:11

Stafke schreef:als je een gewone audiobron wil gebruiken die normaal met een "oortje" werkt, heb je een jack 3,5 naar jack 3,5 nodig.

Afbeelding

Dat bedoel ik met mijn deskundige uitleg,
2 mannekes :grin:

Gebruikersavatar
Davlin
MINI Regular
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 Apr 2008

Berichtdoor Davlin » Wo Apr 16, 2008 14:41

Die kabel gebruik ik momenteel ook om mijn Ipod op de AUX ingang van mijn huidige radio om mijn Classic Mini aan te sluiten.

Is te doen, maar de geluidskwaliteit is wel niet dat. Maar werkt wel goed uiteraard, hoewel ik hem zeer hard moet zetten om boven het wind/motor/regen-lawaai uit te komen :grin:

Een ritje naar Engeland met de Mini laat ons dan ook vaak hees. 8)

Gebruikersavatar
dogtown
MINI-aholic
Berichten: 370
Lid geworden op: 19 Okt 2006
Locatie: Gent - Sint Amandsberg

Berichtdoor dogtown » Wo Apr 16, 2008 15:35

voila,, dus dat is het resultaat van een kabel op de koptelefoon uitgang ...

jammer maar niets aan te doen ...
sommiggen hebben een enkel een koptelefoon aansluiting, bij andere is die koptelefoonaasluiting ook bruikbaar als line out (aux) en dan gaat het véél luider ...


Terug naar “Interior & ICE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten