USB problemen op R57

Voor interieur en car audio
Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

USB problemen op R57

Berichtdoor varavital » Vr Jan 07, 2011 21:51

Sinds we onze 2e MINI hebben heeft er steeds een 8Gb USB stick ingezeten met muziek en die werkte zeer goed.
Sinds anderhalve maand krijg ik bij USB altijd de melding "Empty".
Als ik de stick in de laptop steek vind ik al mijn muziek terug, en kan ik alles afspelen. Ondertussen ook 2 andere USB sticks geprobeerd (ander merk, minder capaciteit) met minder muziek erop, zelfde melding.
De MINI is hiervoor binnengeweest. De USB connector is vervangen, geen oplossing, daarna de bluetooth module vervangen omdat alles via die module naar de radio gaat, ook geen oplossing. Deze week ook de radio zelf vervangen, nog geen oplossing.
Het vreemde is dat de stick wel werkt in alle BMW's die in de garage stonden, ook op enkele landrovers die er stonden, en ook op alle countryman's, maar niet op de "gewone" MINI's.
Heb heel het net al zitten afzoeken en nog vanalles geprobeerd. O.a. de stick's opnieuw geformatteerd en opnieuw muziek erop gezet, maar ik krijg nog steeds de melding "Empty".
Als de stick's ingestoken worden begint het lampje ervan wel te branden, maar niet te knipperen zoals het doet als ik de stick in de laptop steek. Dus blijkbaar krijgt die wel voeding maar wordt die niet uitgelezen.
Nog even geprobeerd met een SD kaart in een USB reader, dan kreeg ik 2 seconden "Load" te zien, en daarna ook weer "Empty".

Heeft er hier misschien iemand nog ergens anders iets van gelezen? Op NAM staan er een aantal topic's, maar tot nu toe niets dat mij kan helpen.

Binnen 2 weken gaat de MINI terug binnen om verder te zoeken, maar ik zou ondertussen ook al wat willen zoeken, zeker omdat ze ook bij MINI belux die problemen nog niet zijn tegengekomen en voorlopig ook een beetje met de handen in het haar zitten, net als ikzelf eigenlijk...

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Za Jan 08, 2011 11:11

Wat je eens kan proberen is met een USB stick dat een externe voeding heeft (zoals een externe harde schijf). Dan moet de USB geen stroom leveren. Het lijkt mij dat dat het probleem is.. en anders is het echt puur software matig maar waarom werkte die dan eerst wel :?

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Za Jan 08, 2011 11:20

Software is ook al geupdate, en voeding zou die moeten krijgen aangezien het lampje van de stick wel brandt, maar hoeveel voeding die krijgt is natuurlijk de vraag. Een kleine externe harde schijf met externe voeding heb ik hier niet liggen om te proberen.

En idd, het heeft altijd goed gewerkt en de dag dat het niet meer werkte was er geen aanwijsbare reden waarom het ineens niet meer werkte. Dacht eerst dat ik er toen nog mp3's bij had opgezet, maar dat was blijkbaar op mijn mp3 speler, en niet op die stick.

Heeft er toevallig niemand de electrische schema's van heel dat systeem?

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Vr Jan 28, 2011 17:52

Probleem opgelost. een onderbreking in het eerste stuk bekabeling van usb poort naar HF module. De kabel maakt een serieuze omweg langs handrem ed en bestaat uit 2 stukken. In het 1e stuk gaf 1 van de datakabels blijkbaar niet meer door.

De uitleg van werkte niet op de "gewone" MINI's kan dan niet geklopt hebben, zal enkel dus op de mijne niet gewerkt hebben met die onderbreking.

Soit, alles is opgelost, goede service gehad, en ik kan terug naar mp3's luisteren 8) .

Gebruikersavatar
schumi
MINI Master
Berichten: 1837
Lid geworden op: 10 Aug 2004

Berichtdoor schumi » Za Jan 29, 2011 12:15

Goed dat ze het gevonden hebben. :D

Greetz


Terug naar “Interior & ICE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten