MINI aero kit

alles over bodykits, stripings, chrome, velgen...
Gebruikersavatar
wazowski
Site Admin
Berichten: 2905
Lid geworden op: 20 Jan 2004
Locatie: Nijlen
Contact:

MINI aero kit

Berichtdoor wazowski » Ma Feb 05, 2007 0:09

bron: Motoringfile

Dit zou de MINI aerokit worden, dus niet gelijk aan de JCW aerokit:

Afbeelding
Afbeelding

De JCW aero kit blijft enkel achteraf plaatsbaar, maar in 2008 zou er nog een derde aerokit komen enkel voor af-fabriek JCW MINI's
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Ma Feb 05, 2007 0:23

Deze vind ik minder mooi, zeker omdat de zwarte wielbogen zo in het ijle lijken te zweven omdat ze niet doorlopen in de bumpers en sideskirts.

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Ma Feb 05, 2007 0:37

hier ga ik volledig in mee Vital !

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Ma Feb 05, 2007 4:15

Nee, is wat droogjes en braaf. Die "zwevende" zwarte wielbogen kunnen mij ook niet echt bekoren :?

Doe mij dan maar de JCW versie, zoals die op het salon in Bxl. stond:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit 11/02/07: verdwenen foto's terug zichtbaar gemaakt.
Laatst gewijzigd door grand_cru op Zo Feb 11, 2007 21:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Ma Feb 05, 2007 8:34

Beikes die zwarte wielbogen, liever meespuiten dan.
Wat Grand Cru toont is wel mooi.

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Ma Feb 05, 2007 9:33

dit is precies of de kit moet nog afgewerkt worden... :?
mooi is anders... :cry:

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Ma Feb 05, 2007 12:24

Mss kan je daar in kiezen? Heb toch al horen zeggen dat je kan kiezen tussen een gespoten diffusor (is toch een diffusor hé?) of een mat zwarte ...

Erg veel veranderd er niet hé, lijkt op een cooper S voorbumper met een "luchtinlaat", Zijlijsten zijn gewoon gespoten en achteraan lijkt het net de standaard bumper met een add-on lipje ... :?

Zie ik daar chroom zijgrilles of ist dat door de lichtinval, de voorgrille vind ik wel mooier ...

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Ma Feb 05, 2007 21:11

Wielbogen moeten in dit geval zeker meegespoten worden, denk dat het dan wel beter gaat zijn.
Zal zeker goedkoper zijn dan de JCW kit, 2000 € dacht ik niet ?

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Ma Feb 05, 2007 22:29

Danyboy schreef:Zal zeker goedkoper zijn dan de JCW kit, 2000 € dacht ik niet ?

Ik heb hier inderdaad een offerte van € 1.999 voor de JCW aerokit :?
Nu JCW volledig van BMW is, wordt de prijspolitiek ook verder aan de "normen" van het moederhuis aangepast. Niet goedkoop maar wel mooi volgens mij ... en je krijgt er voor die prijs nog de JCW drempelstrips bij :D

Gebruikersavatar
Oz-i
MINI Freak
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 Aug 2004
Locatie: Nabij Schiphol (NL)
Contact:

Berichtdoor Oz-i » Wo Feb 07, 2007 16:17

grand_cru schreef:Doe mij dan maar de JCW versie, zoals die op het salon in Bxl. stond

ZIjn er misschien 2 kits? Deze is gemonteerd op een MCS, de rode van de Motoringfile is een MC.

Wel begrepen dat de side-skirts voor een MCS goedkoper geworden zijn en uit meer losse onderdelen bestaan.

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Do Feb 08, 2007 1:21

Oz-i schreef:ZIjn er misschien 2 kits? Deze is gemonteerd op een MCS, de rode van de Motoringfile is een MC.

Die MC/MCS kwestie zou wel eens de oplossing van het raadsel kunnen zijn, hoewel :-k

- waarom is de voorste spoiler op MC en MCS dan verschillend? Die zou op de aero kit toch gelijk kunnen zijn voor MC en MCS ...
- er blijft toch sprake van een JCW aerokit EN een MINI "fabrieksgemonteerde" aerokit, volgens Motoringfile is deze laatste (in de VSA) beschikbaar als aparte optie of als onderdeel van het hypersport pakket ...

Afwachten dus :roll:

Gebruikersavatar
Oz-i
MINI Freak
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 Aug 2004
Locatie: Nabij Schiphol (NL)
Contact:

Berichtdoor Oz-i » Vr Feb 09, 2007 17:18

De kit hierboven genoemd (voor de MC) is de AERO kit, de andere kit (voor de MCS) is de JCW AERO kit. Er schijnen dus inderdaad twee versies te zijn.

Net als dat je bij de MkI al een JCW set had voor de Cooper en een kit voor de Cooper S. Alhoewel dat vergelijk eigenlijk helemaal niet opgaat. Dat was immers geen bodykit aanpassing.

Gebruikersavatar
hein
MINI Fan
Berichten: 160
Lid geworden op: 13 Mei 2004
Locatie: Sliedrecht
Contact:

Berichtdoor hein » Zo Feb 11, 2007 21:21

er komen dus 3 aerokits, nl de aerokit af fabriek voor de cooper en de coopers, zoals op de foto's hierboven, dan is er het JCW aerokit wat als extra later door de dealer of zelf kan worden gemonteerd, en dan komt er nog een speciale versie van de JCW aero kit welke op de 1.8 turbo MCS JCW komt die als het goed is eind 2007 of begin 2008 op de markt komt

heb voor de JSTurbo alleen de sideskirts besteld, die zijn idd een stuk goedkoper geworden, komplete set incl jcw instaplijsten komt nu op ongeveer 450 euro

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Zo Feb 11, 2007 22:58

Ow, het begint moeilijk te worden. Zou het mogelijk zijn om eens de foto's van de 3 verschillende aerokits naast elkaar te posten zodat we goed de verschillen kunnen zien?

Gebruikersavatar
hein
MINI Fan
Berichten: 160
Lid geworden op: 13 Mei 2004
Locatie: Sliedrecht
Contact:

Berichtdoor hein » Zo Feb 11, 2007 23:06

kit nummer 3 is nog niet bekend, maar zal aggesiever zijn dan de jcw versie

Gebruikersavatar
Maaij
MINI Driver
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 Feb 2006

Berichtdoor Maaij » Ma Feb 12, 2007 0:50

@hein, wat voor uitlaat hebt je er nu onderzitten? Ben benieuwd :)

Gebruikersavatar
Oz-i
MINI Freak
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 Aug 2004
Locatie: Nabij Schiphol (NL)
Contact:

Berichtdoor Oz-i » Ma Feb 12, 2007 15:09

varavital schreef:Ow, het begint moeilijk te worden. Zou het mogelijk zijn om eens de foto's van de 3 verschillende aerokits naast elkaar te posten zodat we goed de verschillen kunnen zien?

@Cru, heb jij foto's van "jouw" kit die de MINI op een zelfde manier laten zien als je foto's op de eerste post? (Dus helemaal en van een afstand :roll: )

@Hein, is de JCW kit niet de kit die al in de pers verschenen is?
Afbeelding

Die kit lijkt me namelijk dezelfde als Cru gefotografeerd heeft.

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Ma Feb 12, 2007 16:05

Jammer Oz-i, heb enkel close-ups genomen op het autosalon. Die kar glimde zo mooi dat ik hem van dichtbij moest hebben :?

Die kit is inderdaad de Works aero kit en dezelfde als op de rode MINI op de JCW site.

Gebruikersavatar
hein
MINI Fan
Berichten: 160
Lid geworden op: 13 Mei 2004
Locatie: Sliedrecht
Contact:

Berichtdoor hein » Ma Feb 12, 2007 18:07

Oz-i schreef:
varavital schreef:Ow, het begint moeilijk te worden. Zou het mogelijk zijn om eens de foto's van de 3 verschillende aerokits naast elkaar te posten zodat we goed de verschillen kunnen zien?

@Cru, heb jij foto's van "jouw" kit die de MINI op een zelfde manier laten zien als je foto's op de eerste post? (Dus helemaal en van een afstand :roll: )

@Hein, is de JCW kit niet de kit die al in de pers verschenen is?
Afbeelding

Die kit lijkt me namelijk dezelfde als Cru gefotografeerd heeft.


de kit van de foto's van Cru is het zelfde als dat van het plaatje wat jij gepost hebt ozi, er komen op termijn dus 3 kits, nl het mini Aerokit, de rode op de foto wordt geleverd af fabriek, dan is er het JCW aerokit, die van de foto's van cru en de foto van ozi, die is achteraf te bestellen via de dealer, en met de komst van de echte JCW af fabriek die zal kit nr 3 hebben, die zal lijken op de JCW aero kit, alleen op diverse punten aangepast, in de stijl van de BMW M3

Gebruikersavatar
MINI Patrick Smets
MINI Driver
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 Aug 2007
Locatie: Lier
Contact:

Berichtdoor MINI Patrick Smets » Wo Jun 11, 2008 18:42

Even vanonder het stof halen...

De Af-fabriek Aero-kit wordt vanaf wss september as volledig gespoten opde wagen afgeleverd! dwz dat ook de wielbogen mee gespoten zullen zijn!

Dit zal NIET van toepassing zijn op de Clubman! Maar daar zijn de zijskirts al sowieso verschillend... :wink:


Terug naar “Exterior”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten