H&R veren
Geplaatst: Ma Jun 15, 2009 20:22
H&R heeft eindelijk veren voor de cabrio, maar, het is hetzelfde bestelnummer als de veren voor de R56.
Ze claimen dat bij de R56 de veren de MINI vooraan 30mm laten zakken en achteraan 25mm. Voor de R57 zou het met diezelfde veren vooraan 35mm worden en achteraan 30mm. Met sportvering (ze halen als voorbeeld de JCW vering aan) zou het 10mm minder zijn.
Alles geloof ik er niet van, de aslast bij de R57S is achteraan 50kg meer, en vooraan 15kg meer in vergelijking met de R56S. Vooraan zal het dus niet zo een verschil maken, maar ik twijfel voor acheraan. Daarom heb ik nog een paar vraagjes.
Kan er iemand die met een R56S rijdt die nog niet verlaagd is eens de afstand opmeten van center velg tot onderkant wielkast, zowel vooraan als achteraan, en even erbij vermelden als er al sportvering af fabriek opzit of niet.
Wie heeft er ervaring met de H&R veren, en welke ervaring dan? Zakken die veren nog verder in na een inrijperiode (want dan zou het wat teveel worden). Hoe progressief zijn deze veren?
Eibach heeft al laten weten dat ze ten vroegste binnen een maand of 2 erover gaan beginnen denken om veren voor de R57 te maken.
Vooral de opmetingen van center wiel tot onderkant wielkast bij de verschillende modellen (R56) interesseert mij, dan kan ik daaruit misschien iets destilleren...
Ze claimen dat bij de R56 de veren de MINI vooraan 30mm laten zakken en achteraan 25mm. Voor de R57 zou het met diezelfde veren vooraan 35mm worden en achteraan 30mm. Met sportvering (ze halen als voorbeeld de JCW vering aan) zou het 10mm minder zijn.
Alles geloof ik er niet van, de aslast bij de R57S is achteraan 50kg meer, en vooraan 15kg meer in vergelijking met de R56S. Vooraan zal het dus niet zo een verschil maken, maar ik twijfel voor acheraan. Daarom heb ik nog een paar vraagjes.
Kan er iemand die met een R56S rijdt die nog niet verlaagd is eens de afstand opmeten van center velg tot onderkant wielkast, zowel vooraan als achteraan, en even erbij vermelden als er al sportvering af fabriek opzit of niet.
Wie heeft er ervaring met de H&R veren, en welke ervaring dan? Zakken die veren nog verder in na een inrijperiode (want dan zou het wat teveel worden). Hoe progressief zijn deze veren?
Eibach heeft al laten weten dat ze ten vroegste binnen een maand of 2 erover gaan beginnen denken om veren voor de R57 te maken.
Vooral de opmetingen van center wiel tot onderkant wielkast bij de verschillende modellen (R56) interesseert mij, dan kan ik daaruit misschien iets destilleren...