H&R veren

alles over bodykits, stripings, chrome, velgen...
Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

H&R veren

Berichtdoor varavital » Ma Jun 15, 2009 20:22

H&R heeft eindelijk veren voor de cabrio, maar, het is hetzelfde bestelnummer als de veren voor de R56.
Ze claimen dat bij de R56 de veren de MINI vooraan 30mm laten zakken en achteraan 25mm. Voor de R57 zou het met diezelfde veren vooraan 35mm worden en achteraan 30mm. Met sportvering (ze halen als voorbeeld de JCW vering aan) zou het 10mm minder zijn.

Alles geloof ik er niet van, de aslast bij de R57S is achteraan 50kg meer, en vooraan 15kg meer in vergelijking met de R56S. Vooraan zal het dus niet zo een verschil maken, maar ik twijfel voor acheraan. Daarom heb ik nog een paar vraagjes.

Kan er iemand die met een R56S rijdt die nog niet verlaagd is eens de afstand opmeten van center velg tot onderkant wielkast, zowel vooraan als achteraan, en even erbij vermelden als er al sportvering af fabriek opzit of niet.

Wie heeft er ervaring met de H&R veren, en welke ervaring dan? Zakken die veren nog verder in na een inrijperiode (want dan zou het wat teveel worden). Hoe progressief zijn deze veren?

Eibach heeft al laten weten dat ze ten vroegste binnen een maand of 2 erover gaan beginnen denken om veren voor de R57 te maken.

Vooral de opmetingen van center wiel tot onderkant wielkast bij de verschillende modellen (R56) interesseert mij, dan kan ik daaruit misschien iets destilleren...

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Ma Jun 15, 2009 20:24

Euh, waarom een S elke R56 met sportvering zou dezelfde waardes moeten optekeken of mis ik iets?

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Ma Jun 15, 2009 20:37

Hangt ook nog van de aslasten en de gebruikte veren af. MINI monteert niet dezelfde veren op een S als op een D bv. dus kan de hoogte wel wat afwijken...
Ze proberen het wel ongeveer gelijk te houden, maar laat die gegevens maar komen, hoe meer ik heb om mee te vergelijken, hoe liever.

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Ma Jun 15, 2009 21:04

varavital schreef:Hangt ook nog van de aslasten en de gebruikte veren af. MINI monteert niet dezelfde veren op een S als op een D bv. dus kan de hoogte wel wat afwijken...
Ze proberen het wel ongeveer gelijk te houden, maar laat die gegevens maar komen, hoe meer ik heb om mee te vergelijken, hoe liever.


Ik spreek over de optionele sportvering hé Vital ('k het nog eens nagezien want zou aan mezelf beginnen te twijfelen,... waarom een S elke R56 met sportvering ),... :wink:
Die (optionele af-fabriek sportvering) zijn net eizo hetzelfde op een S als op een D,.... (de standaardvering van de S en de standaardvering van een D die verschillen wel in hardheid zoals ge aangeeft :wink: , lengte durf ik niet te zeggen, alsook dat de standaard S vering verschilt van de optionele D sportvering)

De MY CooperD met in optie af fabriek sportvering (is dus niet gelijk aan de standaard S vering,... om het makkelijk te maken) = 36 cm rondom op alle 4 wielen gewoon op de grond zonder bijkomende belasting (dus geen bagage of inzittenden)

'K zal eens 50 kilo in de koffer smijten,...

Met 50kilo in de kofferbak zakt ie naar 35cm,... (terug de optie af fabriek sportvering)
Met 100 kilo (2 passagiers) op de achterbank zakt ie 2,7 cm achteraan = 33,3cm

Heb geen ervaring met de H&R maar als je ze naast de Eibach zet zijn ze niet idem opgewonden,... H&R is wat stugger dan de Eibach, in het sportievere bereik (onderste gedeelte) zijn de H&R stugger,...

Greetz,

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Ma Jun 15, 2009 23:18

Op de foto's lijken de H&R mij inderdaad progressiever dan de Eibach's.

Niemand de afstand zoals gevraagd bij een R56S zonder verlaging? Bij onze R57S is het vooraan 36,8cm en achteraan 36,5cm (met de sportvering (standaard in het chili pakket bij de R57S)).

Schumi, hebt gij nog de plankskes liggen waarop ge aangeduid had op welke afstand de onderkant van de wielkasten kwam?

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Di Jun 16, 2009 7:52

varavital schreef:Op de foto's lijken de H&R mij inderdaad progressiever dan de Eibach's.
Bij onze R57S is het vooraan 36,8cm en achteraan 36,5cm (met de sportvering


Dat is nu interessant en voor mij tegelijkertijd merkwaardig dat de D lager zou liggen dan de S (beiden uitgerust met sportvering),... maar aan de ene kant herrinner ik me dat we serieus aan't vergelijken zijn geweest met Gunther zijnen S (ook met sportvering) en toen kwam de D ook 1 cm lager,...
Weegt de R56D meer dan de R56S en/of de R57S

Spelen de stabilisatorstangen een rol in grondspeling, neen dacht ik,... want anders zou daar iets kunnen spelen,... :wink:

De HR hebben 1 omwikkeling meer dan de Eibach veren.

Vital, in uw eerste post lees ik dat ze bij sportvering JCW, 1cm minder zouden zakken,... de HR en Eibach vervangveren passen niet op de JCW vering, dat hebben we van de winter met Wannes geprobeerd, no go,...

Even bij de dealer passeren en meten,...

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Di Jun 16, 2009 8:44

Zoals ik reeds gezegd heb,

De H&R's zaken ietske meer.

Gisteren nog vergeleken met SsCooper zijne ( eibach ).
Vooraan 1.3 cm en achteraan 1.2 cm.

H&R is idde stugger, waardoor ik tot nu toe niks raak op schuur.

Gebruikersavatar
schumi
MINI Master
Berichten: 1837
Lid geworden op: 10 Aug 2004

Berichtdoor schumi » Di Jun 16, 2009 17:26

Voor de verlaging was het bij onze Mini ook 36cm rondom.

Greetz

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Di Jun 16, 2009 18:29

schumi schreef:Voor de verlaging was het bij onze Mini ook 36cm rondom.

Greetz


Afstand center wiel tot onderkant wielkast toch? Dan zou de R56S standaard al iets dieper liggen dan de R57S, interessant...

@Jan, stabilisatorstangen spelen geen rol in grondspeling, enkel de veren en de gewichten die erop rusten. Vandaar dat een MINI met een grotere aslast verder gaat doorzakken bij dezelfde veren, vandaar dat ik ook liever gezien zou hebben dat ze voor de R57S een écht aparte set veren zouden ontwerpen, maar bij H&R doen ze dat dus niet. Alleen spijtig dat ze daar zelf geen goede uitleg aan kunnen geven, vrees dat het zal uitgeprobeerd moeten worden...


Terug naar “Exterior”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten