Wissel van 16 naar 17" zonder extra ingrepen?

alles over bodykits, stripings, chrome, velgen...
Gebruikersavatar
koen_dr
MINI Regular
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 Sep 2008

Wissel van 16 naar 17" zonder extra ingrepen?

Berichtdoor koen_dr » Za Okt 17, 2009 12:49

Beste,


Ik heb 17" Flame spoke wielen op de kop kunnen tikken, ter vervanging van onze 5-star blaster velgen, ben ik correct als ik ze gewoon wissel morgen zonder verdere handelingen???


Mvg.


Koen

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Za Okt 17, 2009 16:26

Yep, gewoon de wielbouten los, velg eraf, velg erop, wielbouten vast,... et voila :wink:

Gebruikersavatar
koen_dr
MINI Regular
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 Sep 2008

Berichtdoor koen_dr » Ma Okt 19, 2009 11:30

Bij deze dus geluuuuukt, alleen die bandenspanning toestanden even moeten resetten, verder alles naast een zere rug prima verlopen

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Ma Okt 19, 2009 11:51

Voila, weer netjes gearrangeerd!
Nu winterrubber op je 16" en je bent helemaal uitgerust voor winter ben zomer,...

Gebruikersavatar
koen_dr
MINI Regular
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 Sep 2008

Berichtdoor koen_dr » Ma Okt 19, 2009 13:55

De 16"ers heb ik verkocht, worden vanavond opgehaald. Aangezien de mini niet zo'n koppelrijke motor is zie ik momenteel het nut nog niet in van winterbanden, m'n vriendin hangt niet echt de racepiloot uit, dat doe ik al genoeg voor ons beiden :grin:

Met mijn wagen is niet te rijden zonder winterbanden als het gevrozen heeft.... Maar ik werk op een industrieterrein waar nooit gestrooid wordt, er steekt er jaarlijks minstens ene in het gebouw naast ons, levert altijd grappige blikken op :grin:

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Di Okt 20, 2009 10:29

koen_dr schreef:De 16"ers heb ik verkocht, worden vanavond opgehaald. Aangezien de mini niet zo'n koppelrijke motor is zie ik momenteel het nut nog niet in van winterbanden, m'n vriendin hangt niet echt de racepiloot uit, dat doe ik al genoeg voor ons beiden :grin:

Met mijn wagen is niet te rijden zonder winterbanden als het gevrozen heeft.... Maar ik werk op een industrieterrein waar nooit gestrooid wordt, er steekt er jaarlijks minstens ene in het gebouw naast ons, levert altijd grappige blikken op :grin:


Sorry dat ik me even laat gaan, niet alleen het koppel is de factor bij sneeuwbanden,... was maar een suggestie,... en is wel wat persoonlijk :wink: ,... maar wie weet komen we daar wel achter wat een sneeuwband wel of niet verschilt van een gewone in de nabije toekomst,.... dus voor elk wat wils en elk zijn meug :wink:

Gebruikersavatar
BlackBoxGirl
MINI Fan
Berichten: 118
Lid geworden op: 12 Sep 2008

Berichtdoor BlackBoxGirl » Di Okt 20, 2009 10:43

tja Koen, ik ben met mijn Dooper vorig jaar ook geschoven ( zonder erg, just for fun ) maar hier zaten ook gewoon standaard banden af fabriek op. Dus heeft niet veel met het koppel te maken hoor...En ik zou toch winterbanden verkiezen, zeker voor de veiligheid van vrouw en dochterlief... Misschien eerst zien en dan geloven 8) Ziet er trouwens chique uit met de flames... Nu nog die verstralers hé :D
grtz

Gebruikersavatar
thomasve
MINI2 - Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 Jun 2009
Locatie: Oud-Turnhout

Berichtdoor thomasve » Di Okt 20, 2009 15:37

@BlackBoxGirl
zijn de setjes met winterbanden al binnen?

Gebruikersavatar
BlackBoxGirl
MINI Fan
Berichten: 118
Lid geworden op: 12 Sep 2008

Berichtdoor BlackBoxGirl » Di Okt 20, 2009 18:06

we hebben verschillende sets 15" en 16" liggen en nog 1 setje in 17", dus je kan altijd eens passeren!

groetjes,

BBG

Gebruikersavatar
koen_dr
MINI Regular
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 Sep 2008

Berichtdoor koen_dr » Wo Okt 21, 2009 11:21

Hehe, zal uw raad mbt winterbanden in het achterhoofd houden!

Volgende keer laat ik het wel aan de mannen van de bandencentrale over, heb gisteren op spoedbezoek gekunnen bij de kraker, want de velgen wissel op de mini van de koper van die van ons had nogal voor wat schade aan de rug gezorgd :oops:

Die lampkes gaan er idd rond kerst wel is van komen ze ( eindejaarsbonus he :grin: )


Terug naar “Exterior”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten